Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ - ] A8 D3 planuję zakup - kilka pytań do bardziej doświa  
Autor Wiadomość
Xavvi 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manualna
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: Vectra
Wiek: 27
Dołączył: 04 Maj 2016
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-04, 22:15   [ - ] A8 D3 planuję zakup - kilka pytań do bardziej doświa

Witajcie

Planuję zakup A8 D3 (tak za kilka miesięcy). Przyznam, że samochód z zewnątrz średnio mi się podoba :) ale jeżeli chodzi o wnętrze, ogólnie wrażenia z jazdy (do tej pory jeździłem tylko jako pasażer- ale to były jeszcze czasy przed pojawieniem się D4) to pod tym względem auto bardzo mi się podoba.

Ogólnie jestem studentem i jeżeli wypali z pracą to tak w okolicach listopada planowałbym zakup tego samochodu. Myślę tutaj gdzieś o 06-07 roczniku. Rocznie robiłbym ok. 10 000, no może maksymalnie 15 000km (myślę, że gdzieś ok. 30% może mniej będę robił w mieście) i tutaj pierwsze pytanie- jaki silnik wybrać? Myślałem o 4.2 TDI bo podobno są niezniszczalne ale czy ze spalaniem da się zejść w okolice 10l? Czy może lepsza byłaby benzyna 4.2 (chodzi o tą wersję z 334km) + LPG? Co z silnikiem 3.0 diesla?

Ubezpieczenie OC+AC orientuje się ktoś załóżmy, że dla tej wersji 4.2? Bo sprawdziłem tak wstępnie w porównywarce online (4,2 2008r. wpisałem) i tam najtańsze było w chyba Link4 i wynosiło ono trochę ponad 7000zł i jakoś mało realne mi się to wydało więc poszukałem i tam ludzie pisali że płacą coś chyba ok. 800zł.

Koszty eksploatacji, niespodziewanych napraw- właśnie, co z nimi? Jak jest z używkami? Bo nowe części pewnie nie bardzo się opłaca kupować do tego samochodu. Czytałem tutaj na forum opinie na ten temat ale to były sprzed chyba 4-6lat, więc jestem ciekaw czy coś się zmieniło od tego czasu :)