Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 3.3TDI ] Pytanie o olej  
Autor Wiadomość
mus102 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2014
Posty: 217
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2017-01-06, 05:25   [D2 00 3.3TDI ] Pytanie o olej

Witam wszystkich.
Mam pytanie, które w sumie już się pojawiło tutaj kilka razy, ale jest tyle wersji, że ciężko wybrać coś konkretnego.
Mianowicie: sprawa dotyczy Audi a8 3.3tdi. Wiadomo, co dzieje się tutaj z walkami.
Czytałem tematów milion chyba , jedni narzekają na te silniki , inni znowu słowa złego nie dadzą powiedzieć.

Jakiś czas temu miałem wymieniany silnik właśnie z powodu zużycia owych wałków i nie tylko.
Mechanik, który to robił zalał silnik olejem Elf NF900 5W40 i zarzekal się, że jeśli będę stosował ten olej to żywotność wałków się zwiększy. I tak samo się wypowiedział tu też ten mechanik
Ale nie żeby zalać olejem 5W40 jak mi polecił a 10W60. I zbaranialem
Tu na forum mnóstwo ludu i użytkowników pisze żeby nie stosować oleju 5W40 czy tam 5W30 a pełny syntetyk 10W60. Zalać silnik tak żeby na bagnecie był stan MAX i podobno problem wybierających wałków znika....... PODOBNO.

Czy jest tu ktoś tak naprawdę kto ma zalany silnik takim olejem? Jak ten silnik pracuje? Szczególnie na zimnym , jakie mogą być plus i minusy zalania silnika takim olejem?

Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-01-08, 00:32   

10W60 do Diesla?! <faktycznie> Lej jak przykazano 5W40 lub nawet 0W40, wymieniaj częściej i nie będzie problemu!
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
mus102 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2014
Posty: 217
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2017-01-08, 07:07   

A co do oleju Elf? Jest to coś warte, czy lepiej dołożyć 100-150 i kupić Millers a?.

Inne pytanie to czego może być przyczyną, że po nocy jak auto stoi odpaleniu i ruszenia szuka kilka zaworów głośniej niż reszta przez około 200-300m , później się to uspokaja. Tylko mi nie mówcie, że to walki wytarte ZNOWU.
 
 
igor.ostrowski 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 259
Skąd: Łódz
Wysłany: 2017-01-08, 22:14   

Ja jestem zdania, żeby nie brać żadnego oleju który jest rozlewany w pl, akurat w łodzi mamy oficjalnego dystrybutora firmy midland, który dostaje olej prosto od producenta, a włascicielem sklepu jest starszy pan, więc wątpie, żeby kręcił tu link nie wiem czy wysyła http://aptekaolejowa.pl
A co do wałków, zdejmuj wtryski i zajrzyj, będziesz miał pewność i spokój albo niespodziankę i powtórkę z rozrywki
 
 
mus102 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: VW Phaeton
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2014
Posty: 217
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2017-02-19, 07:22   

Ktoś jeszcze się może wypowiedzieć na temat oleju??
 
 
bybus 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 84
Skąd: Piaski
Wysłany: 2017-02-20, 16:57   

[q
 
 
Beretti 
Moje A8



Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 56
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 231
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2017-03-19, 21:00   Re: Pytanie o olej

mus102 napisał/a:
Witam wszystkich.
Mam pytanie, które w sumie już się pojawiło tutaj kilka razy, ale jest tyle wersji, że ciężko wybrać coś konkretnego.
Mianowicie: sprawa dotyczy Audi a8 3.3tdi. Wiadomo, co dzieje się tutaj z walkami.
Czytałem tematów milion chyba , jedni narzekają na te silniki , inni znowu słowa złego nie dadzą powiedzieć.

Jakiś czas temu miałem wymieniany silnik właśnie z powodu zużycia owych wałków i nie tylko.
Mechanik, który to robił zalał silnik olejem Elf NF900 5W40 i zarzekal się, że jeśli będę stosował ten olej to żywotność wałków się zwiększy. I tak samo się wypowiedział tu też ten mechanik
Ale nie żeby zalać olejem 5W40 jak mi polecił a 10W60. I zbaranialem
Tu na forum mnóstwo ludu i użytkowników pisze żeby nie stosować oleju 5W40 czy tam 5W30 a pełny syntetyk 10W60. Zalać silnik tak żeby na bagnecie był stan MAX i podobno problem wybierających wałków znika....... PODOBNO.

Czy jest tu ktoś tak naprawdę kto ma zalany silnik takim olejem? Jak ten silnik pracuje? Szczególnie na zimnym , jakie mogą być plus i minusy zalania silnika takim olejem?

Z góry dziękuję za pomoc.



Miałem podobny dylemat , forum milion postów i dalej nikt nie wytłumaczył co zlać do silnika .
Zrobiłem taką analizę na podstawi instrukcji obsługi która podaje żeby zalewać nasz silnik . Strona 173 instrukcji tłumaczy : wielosezonowe oleje wolnobieżne norma VW 500 00 lub VW 502 00 dalej , oleje wielosezonowe w/g normy VW 501 01 lub 505 00 są olejami o następujących właściwościach : możliwość stosowania przez cały rok w umiarkowanej strefie klimatycznej , bardzo dobra zdolność oczyszczania silnika , niezawodne smarowanie w całym zakresie temperatur silnika przy dowolnych obciążeniach , duża odporność na starzenie się .

Proponuje stosować olej z normą VW 505 00 i teraz jest mega dowolność jakiego producenta . Podam przykład : Liqui Moly 2654 Super Leichtlauf 10W-40 , Penrite 10 Tenths Racing 10w40 ( półsyntetyki , PENRITE 10 TENTHS PREMIUM 0 0W-40 full syntetyk , dalej MOTUL , 6100 Synergie 15W50 , 4100 Turbolight 10W40 , FUCHS TITAN SYN MC 10W40 , TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W40 . Osobiście leje CASTROL EDGE TITANIUM FST 5W40 TURBO DIESEL zmieniam co 10 tyś km , przejechałem z 150 tyś km i nic się nie dzieje ? . Nie jestem jakimś expertem tylko zwykłym userem . Dałem tylko przykład ponieważ sam to przechodziłem jak to pisałem na wstępie . Można powiedzieć jeszcze że normy się zmieniają bo przecież silnik AKF został wprowadzony w 2000 roku więc i norma i oleje mogły się zmienić ( mam na myśli właściwości ) może Panowie którzy prowadzą warsztaty i rozbierają dziesiątki AKF-ów wiedzą lepiej ( po rozebraniu masło w środku <hmm> <hmm> ) i żałuje że do tej pory nikt się nie odezwał a uważam że ich zdanie jest święte ! . Pozdrawiam serdecznie i myślę ze może i ja dołożyłem swój kamyczek do ogródka . <bezradny>
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-03-19, 21:58   

Beretti napisał/a:
i myślę ze może i ja dołożyłem swój kamyczek do ogródka
Na pewno, zwłaszcza, ze zalewasz silnik:
Beretti napisał/a:
CASTROL EDGE TITANIUM FST 5W40 TURBO DIESEL
<boisie>


Tylko nie pytaj dlaczego a użyj szukajki, jest mnóstwo na ten temat ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-03-21, 15:23   

Beretti napisał/a:
Strona 173 instrukcji tłumaczy : wielosezonowe oleje wolnobieżne norma VW 500 00 lub VW 502 00 dalej , oleje wielosezonowe w/g normy VW 501 01 lub 505 00

Mam instrukcję z 2001 roku i tam na stronach 198-200 są podane następujące specyfikacje olejów do diesla:
- dla zmiennych okresów wymiany oleju (LL) VW 506 00, VW 506 01
- dla stałych okresów wymiany oleju - A oleje lekkobieżne: VW 505 00 razem z VW 500 00, VW 505 01, B oleje wielosezonowe VW 505 00
_________________

 
 
Legvan 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Grzesiek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 2
Skąd: Poznań / Nowa Sól
Wysłany: 2017-04-17, 12:08   

Ja do swojej zalałem Liqui Moly z dodatkiem MOS 2. 10w40 chyba albo 10w50
Ten olej ma właściwości konserwujące. Olej został polecony przez mojego ojca który jest mechanikiem od ćwierćwiecza :)
_________________
LG - Life's Good ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.