Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Co to za wężyk?  
Autor Wiadomość
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-11, 19:02   [D2 00 4.2PB/LPG ] Co to za wężyk?

Witam wszystkich. Panowie mam pytanko. Otóż przy misce olejowej od skrzyni znajduje się wężyk-lewa strona. Wychodzi gdzieś z góry (nie moge dojrzeć skąd) i wzdłóż miski. Problem jest w tym, że spadają mi z niego krople oleju z asb. Jest on w jakiejś otoczce z materiału :) (nie wiem jak to określić), która jest cała nasączona olejem. Codziennie rano mam 2cm plamke pod nim. Od czego to jest?w jaki sposób do naprawić, uszczelnić?pozdro
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-12-11, 19:48   

moze chodzi Ci o ten wezyk, badz przewod / kable, ktore sa wlasnie z lewej strony w tej otoczce z materiału.





U mnie tak wlasnie bylo jak mialem nieszczelna miske z lewej strony i lecialo mi wlasnie do tej otoczki z kablami! Przy wymianie oleju jak to nacisnalem to strumien oleju wylecial z tego :)

no a teraz jak olej wymieniony i miska szczelna to suchutkooo <hura> ...tak wiec moze micha nieszczelna u Ciebie <niewiem>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-11, 20:40   

Dzięki kolego. Wygląda na to, że to ten, bo w tej otoczce jest właśnie kilka takich cienkich kabelków. Odnośnie nieszczelnej miski to mam ten problem, bo poci mi się w łączeniu ze skrzynią i to właśnie w tym miejscu. A co najlepsze 2 tyg temu miałem wymieniany olej w skrzyni z powodu cieknącego korka spustowego. Pojechałem do wielce promowanego na forum mid-partsu w wawie, fakt z korka nie leci, ale za to poci się teraz na łączeniu. Zadzwoniłem dziś do szefa i mówi, że skoro poci się to trzeba dać silikon na uszczelkę, a jak to nic nie da-miska do wymiany. Trochę to dziwne, bo przed wymianą łączenie było ok. Tylko tak się zastanawiam, czy lekko puszczająca miska byłaby w stanie tak zalać znajdujący się kilka cm obok kabel...
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-12-11, 20:59   

oj byla by, byla ;) ja mialem identyczny przypadek...pojechalem do kolesia ktory tylko auta gruy VAG naprawia, ale ze sam tego nierobil tylko jego uczen to mi lipnie uszczelnil i cieklo. :/

w koncu pojechalem do mojego mechanika, ktory w koncu mial troche czasu i wymienilem olej raz jeszcze i uszczelnilismy miche na paste REINZa i juz od roku spokój. <hura>

a tez mi cieklo kropelkowo, ale jednak....niestety mam kolejny wyciek miedzy skrzynia a torsenem ;(
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-12, 20:20   

martin_rs4 napisał/a:

w koncu pojechalem do mojego mechanika, ktory w koncu mial troche czasu i wymienilem olej raz jeszcze i uszczelnilismy miche na paste REINZa i juz od roku spokój. <hura>


w poniedziałek jadę znów, na poprawkę i mam nadzieje, że zakończy się to tak samo. Mi za to poci się półoś przy torsenie, uszczelnienie też mnie czeka. Przynajmniej zbiorę się wkońcu do wymiany oleju w dyfrze. Apropos masz może jakieś rysunki odnośnie korków wlewowych w dyfrach. Z tego co wyczytałem, to w naszych autach są 3 takowe. Ale gdy zapytałem o to mechanika, to mnie wyśmiał i stwierdził, że u mnie jest tylko 1 dyfer z tyłu, a 3 dyfry to tylko w terenówkach...
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-12-12, 20:44   

w naszych autach sa 3 miejsca w skrzyni w których jest olej:

* w mechanizmie roznicowym przod skrzyni
* w skrzyni biegow (srodek)
* w mechanizmie roznicowym tyl skrzyni

a to fotki gdzie jest olej w skrzyni 5hp24







na czerwono masz po ktorej stronie jest korek welwowy i gdzie sie go wlewa!

UWAGA do mechanizmu roznicowego wlewa sie inny olej niz do skrzyni!!! To jest bodajze 75W90 ten co do tylnego mostu... ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-12, 21:07   

martin_rs4 napisał/a:
w naszych autach sa 3 miejsca w skrzyni w których jest olej:

* w mechanizmie roznicowym przod skrzyni
* w skrzyni biegow (srodek)
* w mechanizmie roznicowym tyl skrzyni



Ok, czyli:
* w mechanizmie różnicowym przód skrzyni idzie 75w90 (to ten, który leje się gdzieś przy półosi?)
* w skrzyni biegów (środek) jest atf
* w mechanizmie różnicowym tył skrzyni jest 75w90
i do tego jeszcze jest tylny dyfer (torsen) i tam leje się też 75w90?
a te rysunki, które mi przedstawiłeś odnoszą się mechanizmów różnicowych, czy oleju w skrzyni-atf?
Sory, ale trochę jestem laikowaty w tych tematach, a chciałbym to sam ogarnąć i muszę mieć pewność :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-12-12, 21:21   

te na czerwono sa tylko mechanizmy roznicowe...do samej skrzyni nie zanznaczylem bo raczej wiesz gdzie sie tam go wlewa...a jak nie to polecam : http://www.a8team.pl/all-...ju-atf-vt76.htm

Roznicowy przod - dokladnie leje sie kolo polosi z prawej strony

roznicowy tyl - na samym kocu skrzyni (przed wałem kardana) z prawej strony u gory jest wlew

w tylnym moscie powinien byc tez z prawej strony (przynajmniej w A4 tak mialem ) ;)

a tu masz numery serwisowe po ktorych bedziesz mogl dobrac odpowiedni olej.

do skrzyni oraz mechanizmu roznicowego



do tylnego mostu



powinno Ci lub Twojemu mechanikowi pomoc !! <okioki>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-12, 21:54   

Ok dzięki kolego za rozjaśnienie tematu <okioki> Teraz już raczej wszystko jest jasne, pogląd już na to mam i zakumałem <hura> . A Ty wymieniałeś te oleje, może mógłbyś jakiś polecić, najlepszy?pozdro
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2013-12-12, 22:04   

do skrzyni bezposrednio lalem mobil atf lt 71141 natomiast do roznicowych mobilube 1 shc 75w-90 i to mysle ze wystarzcy w zupelnosci! <tak>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
jarogmur 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 6HP
Zasilanie: ON
Imię: Jarek
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-16, 06:40   

odgrzeję kotleta.
Czy przy wyjmowaniu automatycznej skrzyni biegów (5HP24), olej w przednim mechanizmie różnicowym zostaje czy część wycieka i należy go później uzupełnić?
Z góry dzięki za odpowiedź.
_________________
Pozdrawiam Jaro
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-03-16, 09:13   

Zostaje. Tam jest inny olej niż w samej skrzyni
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.