Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Kiepsko pali zimny/ wysoka temperatura  
Autor Wiadomość
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-06-15, 21:36   [D2 00 4.2PB/LPG ] Kiepsko pali zimny/ wysoka temperatura

Witam. Mam dwa małe problemy-żeby nie zaśmiecać opiszę dwa w jednym poście.

1.-auto od pewnego czasu gdy jest zimne(lub po postoju kilku godzin) kiepsko odpala-tzn. trzeba pokręcić ze 2 sek. żeby odpaliło. Po odpaleniu chodzi równiutko, i prawidłowo. Po wygaszeniu pali bez problemu na starzała. Czy zimny czy ciepły pali bez problemu-tylko (tak jak wspomniałem powyżej) po długim lub nocnym postoju jest problem. W silniku zero błędów. Od czego zacząć diagnozę???

2.-po wymianie kompletnego rozrządu i termostatu auto czasami sie grzeje(tylko na postoju) .Czasami gdy na dworze jest koło 20 stopni, czasami ponad 25- i nic sie nie dzieje. Nie wiem od czego to zależy. Kiedy tylko rusze auto wraca do roboczej temperatury(90 na zegarze) i jadąc nawet 1000km różnymi predkosciami nie drgnie z miejsca. Dopiero przy postoju(korki,czy światła) idzie do góry(choc nie zawsze)
Na moje to wina za słabego chłodzenia na postoju-czyli Visco lub wiatrak od kimy.
Wiatrak klimy chodzi(nie wiem kiedy powinien sie włączyć drugi bieg) ale chodzi po uruchomieniu klimy. Visco niby też ,ale może źle- można to jakoś sprawdzić?????
Dodam tez że przed wymiana rozrządu czy stałem czy jechałem,czy gorąco czy zimno na zegarach cały czas 90st.
????
Z góry dziękuje pomoc i podpowiedzi
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-06-15, 21:44   

kryhawrc napisał/a:
Od czego zacząć diagnozę???
Podejrzewam nieszczelność instalacji gazowej, zakręć butlę, wypal resztkę gazu z przewodów i sprawdź czy problem nadal występuje.

Odnośnie problemu z temperaturą to może być visko, może być przypchana chłodnica, problem z pompą wody lub z nawet z termostatem ...trzeba wszystko sprawdzić.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-06-15, 22:04   

Z pierwszym problemem mnie trochę naprowadziłeś-w sumie to zaczęło sie dziać kiedy wyciągałem butlę i zmieniałem troche położenie przewodów od gazu-jest jakis trop.

Co do drugiego to chłodnicę raczej wykluczam bo przed wymianą było ok. Pompa oczywiście nowa SKF termostat WAHLER.
Jak mam to sprawdzić? od czego zacząć??
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-06-15, 22:09   

kryhawrc napisał/a:
Jak mam to sprawdzić? od czego zacząć??
Ja takie przypadłości sprawdzam termometrem laserowym do tego jakiś tester diagnostyczny by mieć jednocześnie podgląd na czujniki temp. płynu ;)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-06-15, 22:31   

Pany najczęstszym powodem grzania sie jest zasyfiona w srodku chłodnica. U mnie ok ale visco nie żyje od dawna i nie mam żadnego problemu z temperatura w upał i w korku.
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-06-19, 13:19   

A więc tak-
Po odłaczeniu i wypaleniu gazu równiez kiepsko rano odpala po całonocnym postoju. Czyli to nie wina instalacji gazowej. Co to może być-może regulator cićnienia????
Co do drugiej sprawy
Mam drigie visco to podmieniłem na próbe-zobaczymy w krótce co sie bedzie działo. Ale sprawdzałem też u kolegi w A6, to jego visco jest bardziej luzne niż moje i na zimnym i na ciepłym. Dziwna sprawa

[ Dodano: 2016-07-07, 20:49 ]
Dalej walczę z problemem długiego kręcenia za nim odpali. Sprawdzałem wszystko co mi przyszło do głowy. Swiece- nowe, regulator ciśnienia nie jest nigdzie mokry, tak ze chyba nie puszcza. Czujnik temperatury też sprawny.
Mam jeszcze dwa podejrzenia
- Nie wiem czy tak powinno być ale jak auto chodzi i jak odkrecilem korek wlewu oleju to go trochę zasysa i auto trochę nie równo pracuje. ( odmawia nówka, przewody wyczyszczone)
- Druga sprawa to wyciek paliwa w okolicach kosza. Pisałem już o tym w innym temacie i za nic nie mogę znalesc przyczyny. Zastanawiam się czy to też nie będzie przyczyną kiepskiego odpalenia. Może gdzieś ucieka ciśnienie?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-07, 21:12   

Podcisnienie pod korkiem oleju to prawidłowy objaw.
 
 
krzychuv8 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: D2
Wiek: 43
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 4
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2016-07-07, 21:14   

Co do odpalania to stawiam na pompe-paliwo sie cofa
ja tez u siebie w zeszłym roku zmieniałem rozrząd i termostat i okazało sie ze zle mi dobrali termostat w hurtowni zamiast 80*c dostałem 87*c i miałem identyczny problem na postoju
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-07-07, 21:18   

Pompa nowa VDO zamontowana w listopadzie.
A co do grzania to na razie nic się niedzieje. Może dla tego że z grubsza wyczyscilem chłodnice jak pisał kolega powyżej

[ Dodano: 2016-07-07, 21:20 ]
Apophis napisał/a:
Podcisnienie pod korkiem oleju to prawidłowy objaw.

Aha - czyli nowa odma nie była potrzebna- no ale nie zaszkodzi na pewno

[ Dodano: 2016-07-07, 21:21 ]
Przyszło mi jeszcze do głowy rozkręcić rano przewód paliwowy przed listwą. Wtedy będzie wiadomo czy jest ciśnienie
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-07, 21:25   

Wepnij tam manometr i sprawdź dla pewności
 
 
krzychuv8 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: D2
Wiek: 43
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 4
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2016-07-07, 21:25   

można to łatwo sprawdzić
musisz odłączyć powrót z listwy lub przy pompie i niech ktoś Ci pokręci rano a jak paliwo zacznie przelewać po odpaleniu a nie od razu to masz nietrzymający zawór w pompie lub po drodze do pompy jest nieszczelność a co do termostatu to sprawdz jaki masz na fakturze/paragonie.
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-07-09, 17:41   

Rano odkrecilem przewód zasilający przed listwą i nie było wogole ciśnienia. Wydaje mi sie że powinno byc cały czas. Tylko teraz w którą stronę ucieka. Do zbiornika czy w listwę?

[ Dodano: 2016-07-13, 20:58 ]
A czy mogę zastosować w celu sprawdzenia jakiś zaworek zwrotny gdzieś przed listwą. Jeśli paliwo się cofa do zbiornika to powinno pomóc.

[ Dodano: 2016-08-22, 21:30 ]
Szukam dalej przyczyny kiepskiego odpalnia.
Tak jak pisałem powyżej -rano przed listwą nie ma w przewodzie nie ma cisnienia(chyba że dobja w momencie kręcenia rozrusznikiem)
Czy jest możliwość że regulator nie utrzymuje ciśnienia i puszcza przelewem-
Czy mozna sprawdzić jakos regulator?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-08-24, 22:18   

kryhawrc napisał/a:
Rano odkrecilem przewód zasilający przed listwą i nie było wogole ciśnienia.

Tam nie będzie fula cały czas.

kryhawrc napisał/a:
Czy mozna sprawdzić jakos regulator?

- Patrzysz czy w przewodzie od podciśnienie nie ma paliwa
- Mierzysz ciśnienie paliwa po ściągnięciu wężyka podciśnienia

kryhawrc napisał/a:
Wydaje mi sie że powinno byc cały czas

Gdzieś wrzucałem dane ile ma być i był taki pkt gdzie mierzyło się ciśnienie w układzie po 15min albo 30 i miało nie byś mniej jak 3,5bar. Już nie pamiętam do końca.
_________________
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-08-25, 15:59   

W regulatorze nie ma paliwa, weżyk zasysa powietrze. Pompa paliwa jest pół roczna(oryginal VDO) Paliwa ciąle max(najmniej 3/4)
Zrobiłem przedwczoraj test- zaślepiłem przewód paliwowy przed listwą-bez zmian
Wczoraj za listwą(za regulatorem) to samo
Jest jeszcze jakiś trzeci-choć nie wiem od czego bo nie moge nawet w etce rysunku znaleśc.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-08-26, 06:11   

Jak często tankujesz, może paliwo zwietrzałe.
Wlewałeś przed odpaleniem kilka litrów paliwa do zbiornika ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.