Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Liqui Moly Top Tec 4200 zmiana na 4100  
Autor Wiadomość
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-13, 13:03   [D2 95 4.2PB/LPG ] Liqui Moly Top Tec 4200 zmiana na 4100

Witajcie

Od 3 lat śmigam na LM TT 4200 5W30 (Liqui Moly Top Tec) wcześniej był zalany Mobil mineralny ? 10W40, ale zmieniłem czytając na necie (być może na tym forum). Silnik się wyciszył, w zimie lekko kręci niby ok lecz zauważyłem podczas upałów zwiększoną konsumpcję.
Standardowo dolewam od 0.5 do 0.8l/1000km (drobne wycieki na silniku) Konsumpcja zależy od stylu jazdy - im agresywniej tym więcej bierze.
W tym roku podczas upałów zeżarł przeszło 1.5l/1000 km czyli zdecydowanie za dużo.
Przymierzam się do wymiany i chciałbym zalać LM TT 4100 5W40 (oba oleje w technologi syntetycznej) jako niby dłużej trzymający gęstość w funkcji temperatury oraz niby preferowany do LPG.
Czy ta zmiana ma sens, czy korzysta ktoś z Was z tego oleju ?
Silnik ma zapewne przejechana z 400 tyś km jak nie lepiej - liczę delikatnie 20 000 km/rok x 20 lat
Znalazłem też olej 10W60 oczywiście ww firmy i też w technologi syntetycznej do aut sportowych
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-09-13, 14:49   

Olej 10w-60 ma lepsze parametry, i przy bardzo wysokiej temperaturze dopiero traci wlasciwosci, jezdzi na nim jeden z klientow w esce, tyle ze ma silnik po remoncie, i od zmiany do zmiany co 15kkm nic nie podbiera
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-09-13, 15:17   

Arthur napisał/a:
Olej 10w-60 ma lepsze parametry,
lepsze parametry ? chyba tylko jak jest max rozgrzany a ty nie schodzisz niżej jak 4tyś obr.
Do normalnej jazdy miejskiej, krótkich odcinków, dużej ilości zimnych startów tego oleju nikomu bym w zyciu nie polecił. Już nie mówię jaka to jest galaretka w okresie zimowym. Szkoda silnika na takie oleje.

Zalej dobre 5W40 z wysokim HTHS i masz porządny olej na każde warunki.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-09-13, 15:19   

robsonik4 napisał/a:
Standardowo dolewam od 0.5 do 0.8l/1000km (drobne wycieki na silniku)
ogarnij wycieki.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-13, 21:20   

Drobny błąd, ale istotny - nie 10W40 był zalany na początku, ale 15W40 Mobil a to na 99% mineralny. Przed wymianą płukałem silnik preparatem LM i dopiero wymiana.
Wycieki są niewielki bardziej nazwałbym to poceniem się. Zapewne uszczelniacze zaworów do wymiany się kwalifikują. Przy wymianie rozrządu uszczelnienie wału było wymienione bo lało.
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-09-13, 21:27   

mkbewe napisał/a:
Już nie mówię jaka to jest galaretka w okresie zimowym.
Bez urazy ale chyba nigdy nie widziałeś tego oleju w okresie zimowym ;) ...z galaretką nie ma nic wspólnego!
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-09-13, 21:50   

Nie widziałem zgadza się. Ale potrafię przeczytać specyfikację oleju. 10w60 to nie olej do normalnej jazdy.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-13, 23:14   

Jak wyczytałem 10W60 nadaje się do samochodów, które dostają w doopę np. sportowe, jeżdżące w górach itp.
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-09-13, 23:54   

Jest lany również w fabryce do nowych, sportowych samochodów jak np.: Porsche czy M-Power ...ciekawe jak te samochody zimą jeżdżą?! <jezyk2>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-09-14, 06:37   

w 1995 roku nie było takich kłopotów z dobieraniem oleju.

robsonik4 napisał/a:
dolewam od 0.5 do 0.8l/1000km (drobne wycieki na silniku)

Pierw ogarnij te wycieki. One też potrafią być wredne i wydaje się że konsumpcja oleju jest duża.

Ja raz zalałem 0W i na tym się skończyła moja zabawa z olejami ( puszczanie bąków z rana )
Obecnie mam 10W i problem się skończył.

Przejdź na 10W i pojeździj troszkę. Następnie po drugiej wymianie jeśli konsumpcja nie ustanie radził bym zmierzyć kompresję.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-09-14, 12:44   

danishow napisał/a:
Jest lany również w fabryce do nowych, sportowych samochodów jak np.: Porsche czy M-Power ...ciekawe jak te samochody zimą jeżdżą?!

Właśnie sportowych ! a nasze a8 to sportowe maszyny nie są.

Poza tym to co fabryka leje do silnika to też należy traktować różnie. Znam ludzi którzy non stop leją castrola bo auto od nowości właśnie castrola miało, ale jakoś nikt się nie zastanowił dlaczego tam jest od nowości castrol.
teraz to już się nie zarabia na sprzedaży tylko na serwisie.

BTW nie znam ani jednego gościa który by normalnie użytkował M-power, to auto zaraz po odpaleniu ma odcinkę więc nie ma co się dziwić że tam właśnie jest taki olej zalany, i jest to raczej uzasadnione.

Nie napisałem też że się nie da jeździć w zimie, u nas jest taki plus że mamy wolnossące jednostki ale przy 10W60 i zimnym rozruchu to odpowiednie smarowanie jest za późne i silnik dostaje po dupsku przy każdym zimnym odpaleniu, wtedy gdy zużywa się najbardziej a przez ten olej mu raczej nie pomagasz.
Proponuję poczytać jak jest smarowany silnik olejem, co się dzieje gdy np olej jest za gęsty itd.

Zalej sobie 10W60 jeśli jeździsz po torze lub pałujesz auto przy każdej okazji - takie jest moje zdanie.
Do normalnej jazdy dobre 0/5W40 z wysokim HTHS będzie się spisywać znacznie lepiej :)
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-14, 15:58   

Zamówiłem LM TT 4100 - obaczym jak będzie się jeździło :]
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-14, 17:10   

Jeździłem,szału nie było.
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-14, 20:38   

Pojeżdżę sezon jak będzie bez szału to 10W40, swoje lata ma Niunia więc tak musi być :]
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-14, 21:46   

Nie 10W tylko 5w ale tańszy o tych samych parametrach jak np shell. Po zmianie z LM nie widze róznicy żadnej poza tej w cenie :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.