Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] TIP- Jaki olej do skrzyni?  
Autor Wiadomość
łukasz1983 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 4
Skąd: WRA
Wysłany: 2009-07-17, 09:19   [D2 97 4.2PB/LPG ] TIP- Jaki olej do skrzyni?

Jaki olej można wlać do skrzyni zamiast orginała?
_________________
A8 4,2 WITAM I POZDRAWIAM.
 
 
MorgothV8
[Usunięty]

Wysłany: 2009-07-17, 10:32   

ZNie radziłbym tutaj kombinować.
Pamiętaj o tym że to OLEJ napęðza całe auto, skrzynia jest napędzana ciśnieniem oleju
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2009-07-17, 11:54   

ESSO LT 71141, lub FEBI 14738 (tego drugiego plus taki, że jest sprzedawany w litrówkach).
_________________
Black Cars Matters
 
 
Lukasz_ 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 73
Skąd: D1
Wysłany: 2009-07-18, 21:14   

Do 4HP też podejdą te oleje?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2009-07-19, 00:15   

http://sleev.neostrada.pl...ykaz_olejow.pdf
_________________
Black Cars Matters
 
 
giwera44 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 63
Skąd: Olszyna
Wysłany: 2009-10-25, 12:21   

chłopaki napiszcie ile oleju wchodzi do skrzyni i jaki jest koszt całej operacji wraz z potrzebnymi filtrami. dziieki z gory i pozdrawiam

[ Dodano: 2009-10-25, 12:23 ]
witam serdecznie,ile wchodzi litrów oleju do skrzyni,co jeszcze sie wymienia i jaki jest koszt calej tej opreacji, pozdrawiam
_________________
giwera44
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-11-18, 16:42   

A może ktos jest w stanie cos powiedzieć o olejach od ELFa i Texaco?
Oba oczywiście Dexron III
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-11-25, 22:07   

Witam
Dexron III to minerał. Do twojej skrzynki tylko taki, może być Dexron II, trochę tańszy, nie lej syntetyka bo skrzynka zaniemoże. Firma nie ma za dużego znaczenia. Wybierz ogólnie znaną markę i tyle. Po wymianie oleju i filtra polecam płukanie oleju po 5000 km tzn:spuszczasz 4 litry i dolewasz nowe 4 litry. Operacja tania i z olejem na długi czas masz spokój.
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-10-09, 10:09   

Witam panowie. Odświeżam trochę temat. Co powiecie o takim oleju do skrzyni. Jest on niewiele droższy a nowszej generacji. Moja skrzynia to 4HP24.

Castrol TRANSMAX Z
Typ: całkowicie syntetyczny olej do przekładni automatycznych i ręcznych
Specyfikacje:ZF TE-ML- 11B/14C/16M, MB 236.81, MAN 339 F, Voith –G607/1373,
Voith Retardery
Castrol Transmax Z różni się od zwykłych olejów przekładniowych ATF stuprocentową
odpornością na ścinanie. Konwencjonalne olej ATF tracą już po pierwszych 5.000 km
przebiegu 35% swojej lepkości. Skutkiem tego jest powstawanie osadów oraz szybsze
zużywanie się przekładni.
Tramsmax Z w trakcie długiego użytkowania nie traci swojej lepkości i pozostaje stabilny.
Osiągnięte to zostało dzięki szerokim pracom badawczym i ma ogromne znaczenie dla
wszystkich części skrzyni biegów, powierzchni ciernych w przekładniach automatycznych,
a także na synchronizację w skrzyniach ręcznych.
Wydłużony okres między wymianami (90.000 km) dla przekładni ZF Ecomat MB AT i Voith
AT.
Charakterystyka:
- 100% stabilność, w bardzo niskich i wysokich temperaturach zapewnia bezawaryjne
działanie przekładni,
- poprawia komfort zmiany biegów,
- redukuje temperaturę przekładni ok. 15 o C
- odporny na ścieranie
- dłuższe okresy między wymianami,
Własności fizyko-chemiczne:
Lepkość w temp. 100° C 7,5 mm2/s
Lepkość w temp. 40° C 38,0 mm2/s
Wskaźnik lepkości 169
Temp. płynięcia (Pour Point) <- 60 ° C
Temp. zapłonu 228 ° C
Gęstość w temp. 15°C 833 kg/m3
http://www.getprice.com.a...7/350_66660.jpg
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2010-10-09, 15:37   

Witam
Do tej skrzyni to tylko olej mineralny, całkowicie odpada syntetyk, tak mi mówił majster od skrzyń ASB.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-09, 19:47   

nie tyle chodzi o to czy syntetyk czy minerał
chodzi o to żeby dany typ oleju miał dodatki które są niezbędne czasem do posmarowania jednej specyficznej tulejki
Możemy zalać jakąś kosmiczną technologią a jeśli nie będzie w niej jakiegoś dodatku który będzie osadzał się na tej jednej panewce i ją smarował to i tak skrzynia może się szybko skończyć choć olej będzie idealnie trzymał parametry - ot cała tajemnica zmuszania do kupowania tego a nie innego oleju (czytaj kupowania w jednym miejscu a nie w każdym sklepie moto ;-) )
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-10-09, 20:03   

Ale olej który zapodałem to dextron III tak samo jak ESSO. I ma odrobinę lepsze parametry odrobinę lepsze parametry od ESSO.
Castrol TRANSMAX Z
Własności fizyko-chemiczne:
Lepkość w temp. 100° C 7,5 mm2/s
Lepkość w temp. 40° C 38,0 mm2/s
Wskaźnik lepkości 169
Temp. płynięcia (Pour Point) <- 60 ° C
Temp. zapłonu 228 ° C
Gęstość w temp. 15°C 833 kg/m3

ESSO AUTOMATIC TRANSMISSION ATF
LT 71141
Kinematic viscosity
with
40 °S mm2/ s 37 DIN 51562
100 °S mm2/ s 7,3
Apparent viscosity
with -40 °S Pa s 40 DIN 51398
Density with 15 °S kg/m3 853 DIN 51757
Point of flash/burst
(Cleveland, the open
crucible)
°S 215 DIN ISO
2592
Pourpoint °S -54 DIN ISO
3016
Corrosive action on
copper corrosion index
1-
150
a3
DIN 51759,
modifitsir.
Corrosion protection -
Jeśli się dobrze przyjrzeć to te dwa oleje mają podobne parametry. Castrol natomiast jest nowszej generacji.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-11, 01:41   

Tak jak z alkoholem .. nie zawsze lepszy będzie ten co ma więcej % , często lepszy będzie ten co ma odpowiednie dodatki ;-)

[ Dodano: 2010-10-24, 01:42 ]
daro72 napisał/a:
Ale olej który zapodałem to dextron III tak samo jak ESSO


ten olej to już nie jest jako dexron III, on "tylko" spełnia też przy okazji taką specyfikację
Przyznaję, że zaczynam intensywniej myśleć nad tego typu olejami
Doszedłem też po szczegółowej wielogodzinnej wręcz analizie, że spokojnie można zalewać takimi naprawdę full syntetycznymi olejami jak Shell Donax TZ czy wymieniony przez ciebie Castrol Transmax, również wszystkimi płynami z norma Dexron VI, powinno to tylko pomóc naszym autkom :-)
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-10-24, 11:43   

U mnie w hurtowni zaproponowali znajomemu do subaru. Jedyny problem z tym olejem to taki, że występuje w 20 l opakowaniach. Tak jak esso. Tak dla przykładu to już nie samo ESSO tylko ponoć Mobil ESSO. Jeżeli chodzi o zalewanie leprzymi olejami to kumplowi wyła pompa wspomagania. Po przejściu z mineralnego na syntetyk pompa się uciszyła. Więc zdaje mi się, że coś w tym jest.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-24, 13:14   

Akurat Subaru z tego co się orientuje to jako minimum wymaga Transmax J a ponieważ wersja J nie jest już produkowana więc automatycznie przechodzi się na następny w tym przypadku Z
Z tymi normami to jest tak, ze kiedy projektowano nasze auta (powiedzmy że 10 czy więcej lat temu to nie było takich olei a właściwie norm dla cywili) toteż mamy w instrukcjach takie jakie były wówczas no bo jak mogli napisać w 1999 roku że można lać Dexron VI kiedy on jeszcze wtedy nie istniał

Tu w skrócie co napisałem na innym forum (volvo ale w sumie o to samo przecież chodzi)

Zależnie od producenta przekładni (OEM) ocena jakościowa parametrów fizykochemicznych objęta jest wymogami różnych testów wchodzących w skład poszczególnych specyfikacji jakościowych różnych producentów.
W obszarze olejów dla samochodów osobowych dominującymi specyfikacjami jakościowymi zarówno w Ameryce jak i w Europie są specyfikacje GM — DEXRON i Forda — Mercon. Bardziej popularna z nich — DEXRON rozwijana jest od ponad czterdziestu lat w postaci następujących uaktualnień: 1967r -DEXRON, 1973r –DEXRON II (A do D), 1990r –DEXRON IIE, 1993r –DEXRON III (F i G), 2003r – DEXRON III H, 2005r –DEXRON VI . Oleje charakteryzujące się wyższymi specyfikacjami DEXRON można stosować zamiennie w miejsce olejów o specyfikacjach wcześniejszych. Różnice jakościowe pomiędzy
każdą wyższą klasą jakości względem wcześniejszej dotyczą zasadniczo podwyższenia wymagań względem kluczowych parametrów fizykochemicznych tj. przykładowo, stabilność oksydacyjna oleju klasy
DEXRON IIIH jest wyższa od stabilności oksydacyjnej oleju klasy DEXRON IID.

Z kolei to, ze w serwisie posługują się swoimi numerkami to nie znaczy, ze to jest coś innego, dla nich to jak kod kreskowy w supermakecie a że nie wiemy co to naprawdę jest bo zalane w opakowanie nie z logo np Mobil czy Shell to przepłacamy tłumacząc sobie, ze inżynierowie VW zrobili sobie swoje laboratorium czy rafinerię i wykombinowali nowy skład płynu do ASB :peace:
Tak więc numerek dla D2
VW Group ATF Part No. G 052 162 to po prostu dexron III i spokojnie można go zastąpić wspomnianym nowszym i lepszym 100% Castrol Transmax Z
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.