Autor |
Wiadomość |
TelWorld
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 56 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-04-15, 23:28 [D2 97 4.2PB/LPG
] Gaśnie przy hamowaniu na benzynie
|
|
|
Witam
Przy odpalaniu samochód od razu gaśnie. Muszę przytrzymać pedał gazu i obroty przez około 30sekund i dopiero wtedy przestaje gasnać, ale ledwo pracuje na ok 300obrotach. Po przejechaniu ok. 10km obroty się stabilizują i są normalne ok. 800obr. Następny objaw jest taki, że podczas hamowania samochód gaśnie. Wyczyściłem przepustnice i silniczek krokowy i dalej to samo.
Jak samochód przełączy się na gaz to już nie gaśnie podczas hamowania.
Czy ktoś wie co to może być ? |
_________________ Pozdrawiam
TelWorld |
|
|
|
|
|
|
|
ahmar
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 38 Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 82 Skąd: chełm
|
Wysłany: 2012-04-16, 06:27
|
|
|
kolego sprawdź cisnienie paliwa |
|
|
|
|
|
|
|
toom_ek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 107 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2012-04-16, 06:41
|
|
|
podłącz vaga odczytaj błędy i wrzuć na forum. |
_________________ toom_ek |
|
|
|
|
TelWorld
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 56 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-04-16, 10:22
|
|
|
17916 Regulacja wolnych obrotów - górna wartość graniczna
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16685 Brak zapłonu cylinder 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16689 Brak zapłonu cylinder 5
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16687 Brak zapłonu cylinder 3
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16686 Brak zapłonu cylinder 2
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16692 Brak zapłonu cylinder 8
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16690 Brak zapłonu cylinder 6
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16691 Brak zapłonu cylinder 7
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Takie są błędy. |
_________________ Pozdrawiam
TelWorld |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 42 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2012-04-16, 10:32
|
|
|
ahmar napisał/a: | kolego sprawdź cisnienie paliwa |
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-04-16, 11:25
|
|
|
Zresetuje kompa (odłącz akumulator na ok 15 minut). Podłącz zasilanie i przejedź kilka kilometrów na PB. Po podłączeniu zasilania warto abyś wykasował błędy. Nie przełączaj na LPG. Napisz jak się auto zachowuje po tym zabiegu i jakie błędy się pojawiły. Możliwe, że będzie O.K. Jeśli będzie O.K. śmigaj na regulację LPG |
|
|
|
|
|
|
|
TelWorld
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 56 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-04-17, 15:20
|
|
|
Właśnie zapomniałem dodać, że stało się to od kiedy rozładował mi się akumulator. Spróbuje zrobić tak jak kolega radzi.
[ Dodano: 2012-04-17, 13:52 ]
Koledzy, po zresetowaniu (odłączeniu akumulatora) samochód odpala teraz i trzyma obroty bez problemu, ale przy hamowaniu od razu gaśnie i zapalił się tryb awaryjny skrzyni biegów. Odczytałem błędy na silniku (po skasowaniu od razu powraca):
16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
i na skrzyni biegów:
Potencjometr przepustnicy G-69
też powraca po skasowaniu i skrzynia jest w trybie awaryjnym. |
_________________ Pozdrawiam
TelWorld |
|
|
|
|
Arecki
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A6 C5
Wiek: 41 Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-04-18, 02:22
|
|
|
Może wystarczy adaptacje przepustnicy zrobić.. zawsze warto spróbować..
http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9 |
_________________ Arkadiuso
..........
Darmowy Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolicę
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-04-18, 08:35
|
|
|
Według mnie przyczyną wszystkich problemów to: G-69:
"Potencjometr G69* przepustnicy. Zwarcie z masą. Przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie. Brak sygnału. *Potencjometr G69 jest podzespołem jednostki J338 sterującej klapą przepustnicy."
Możesz mieć przepustnicę do wymiany... ale czyszczenie (to robiłeś) i nowe nastawy jej nie zaszkodzą - adaptacja |
|
|
|
|
TelWorld
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 56 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-04-18, 10:12
|
|
|
Próbowałem wielokrotnie zrobić adaptacje przepustnicy, ale w nastawach nic się nie zmienia. Poza tym jest to przepustnica na linkę i słyszałem, że w takim przypadku adaptacji się nie robi ? |
_________________ Pozdrawiam
TelWorld |
|
|
|
|
|
|
|
Arecki
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A6 C5
Wiek: 41 Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-04-18, 13:57
|
|
|
Czyściłeś?? tak jak kolega sylwekr, radzi.. jak tak to trzeba pomyśleć o wymianie.. powiedz jeszcze czy dochodzą z niej jakieś odgłosy tykanie itp. |
_________________ Arkadiuso
..........
Darmowy Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolicę
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2012-04-18, 15:58
|
|
|
Nawet jesli na linke, ale jak układ jednostki pełen jest trąbek, pąpek, czujniczków, rureczek, kabelków i Bóg jeden wie co jeszcze to wymagana jest adaptacja.
Dla porównania Mój silnik jest o połowe mniejszy od Waszych a i tak po czyszczeniu przepustnicy adaptacja jest podstawą. Nie wiem jak jest w V8 bo dopiero się ucze i nabieram wiedzy czytając, ale w moim przypadku mycie bez wyciągania dało poprawe tylko na 2 miechy. A srednio robie 160km po mieście dziennie. Najlepiej na zewnątrz i opór |
|
|
|
|
|
|
|
TelWorld
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 56 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-04-18, 16:37
|
|
|
Wymieniłem przepustnice, próbowałem zaadaptować, niby wszystko ok, lecz nie było napisane nigdzie, że adaptacja trwa. Samochód teraz w ogóle nie odpala (Odpalił raz na 20 prób i po minucie zgasł). Skrzynia jest w trybie awaryjnym, świeci się kontrolka oleju i hamulców (wcześniej nic takiego nie było).
Jeszcze chwila i będziecie czytać moje posty w dziale OGŁOSZENIA, o sprzedaży A8 na części |
_________________ Pozdrawiam
TelWorld |
|
|
|
|
SPAM-wojtek_gtx [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-04-20, 18:45
|
|
|
Teraz to nie wiem ale wcześniejsze objawy to typowe objawy regulatora wolnych obrotów - te że go przeczyściłeś to nie znaczy że działa - może się uszkodził . A jakie masz oznaczenie silnika ?? |
|
|
|
|
|
|
|
TelWorld
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 56 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-04-20, 19:17
|
|
|
Silnik ABZ. Nie mam pomysłów co zrobić. Dziwi mnie tryb awaryjny skrzyni, nie wiem czym to moze byc spowodowane tak nagle... |
_________________ Pozdrawiam
TelWorld |
|
|
|
|
|