Autor |
Wiadomość |
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-12-26, 12:16 [D2 ALL
] Podłączenie reduktora LPG
|
|
|
Witam
Wydaje mi się, że mam coś skopane z podłączeniem reduktora LPG. Dosyć długo trwa zanim przełączy na LPG i zacząłem się temu przyglądać. Odpaliłem auto i zobaczyłem, że po chwili idzie ciepły płyn na nagrzewnicę, wąż w stronę reduktora zimny. Dopiero po dłuższym czasie zaczął robić się ciepły. Silnik parę minut pracował i cały czas była różnica w temperaturze węża idącego do nagrzewnicy a tego do reduktora. U mnie reduktor jest wpięty przez trójnik w wąż idący do nagrzewnicy, a drugi przy samym zbiorniczku wyrównawczym. Gdzie u Was są podłączone są te przewody i jak szybko przełącza na LPG ? |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 42 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2012-12-26, 12:30
|
|
|
Ja mam ustawione na 35 stopni, przełącza mi się a gaz po przejechaniu 1-1,5 km, przy temperaturze zewnętrznej -8 stopni.
Reduktor mam wpięty równolegle (bodajże) do nagrzewnicy. Dokładnie nie pamiętam miejsc wpięcia. Wydaje mi się że musi tak być wpięty, ponieważ szeregowo, przy zamkniętych elektrozaworach nie było by przepływu. |
|
|
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 203 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-12-26, 12:32
|
|
|
oba weze powinny byc podpiete rownolegle do nagrzewnicy |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-26, 12:50
|
|
|
Nie wiem nawet jak mam wpiety ale przełaczenie jet jak najbardziej prawidłowe. Nie za szybko. Wszystko zalezy tez od tego gdzie mamy ten reduktor czy jedziemy odrazu czy np stoimy w korku czy tez odśniezamy odpalone auto. Mi przy +8 spie po kilometrze,póltora przełacza ale jak odśnieżam przy -5 to z podwórka wyjade juz na gazie. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-12-26, 14:11
|
|
|
mi po odpaleniu :mrgreen:
ma być równolegle bez trójniki 19/16/19 dwie sztuki
i wtedy jest ok
zazwyczaj jest przy grodzi z nagrzewnicy brane
[ Dodano: 2012-12-26, 14:13 ]
panowie temperatura jest różnie ustawiona przy przełączaniu
to jak tu porównywać
termostat i reduktory też mają sporo do gadania |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-12-27, 08:08
|
|
|
Doszedłem do wniosku, że mam źle podłączony reduktor, i może nie tyle jest problem gdzie i jak jest wpięty, tylko ze sposobu jego montażu. Jest on obrócony w ten sposób, że wlot i wylot wody jest na górze i zasilanie ciepłej podłączone pod OUT . Do reduktora idą węże 19 mm i mimo to długo trwa nagrzewanie. Wcześniej na to jak zamontowany był reduktor i że długo nagrzewa się nie zwracałem uwagi - sądziłem że "tak ma być". Wczoraj znalazłem trochę fotek aut gdzie był zamontowany ten reduktor i zawsze był obrócony o 90 stopni w stosunku do tego co jest u mnie, według mnie to logiczne aby wlot/wylot był góra/dół, a nie obydwa na górze. Co ciekawe jak już rozgrzał się nie miałem problemów, że nie trzymał temperatury, zamarzał, przełączało na Pb itp. Zatem biorę się za przeróbkę. |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-12-27, 10:19
|
|
|
To czy wlot/wylot wody jest na górze czy na dole ma małe znaczenie pod warunkiem ze reduktor jest poniżej zbiorniczka wyrównawczego a układ jest szczelny i się nie zapowietrza.
Sylwek jaki masz model reduktora? W nie których nie ma znaczenia w którą strone płynie woda. Co nie zmienia faktu, że OUT i IN pownno być zgodne z obiegiem.
Wpięte masz prawidłowo o ile przy nagrzewnicy jest pod zasilanie a nie powrót. |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-12-27, 11:17
|
|
|
Reduktor u mnie to Revo SGI. Dzisiaj już zdemontowałem niemal całą instalacje od strony komory silnika. Wszystko od nowa "po swojemu" zmontuję, wydaje mi się że wiem co i jak powinno być podłączone, aby było zgodnie ze sztuką. Zobaczymy czy efekt będzie pozytywny. |
|
|
|
|
|
|
|
|