Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 2.5TDI ] ustawienie dawki w vp44 ?  
Autor Wiadomość
ericson 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: ero
Jeżdzę: A8 D2 quattro
Wiek: 47
Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 51
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-04-22, 17:57   [D2 98 2.5TDI ] ustawienie dawki w vp44 ?

Postanowilem zajrzeć w ustawienia ,vag pokazuje w polu 001 dawke 11mg,podobno powinna byc mniejsza,pompa jest po naprawie,odpala ladnie,nie kopci,drazac temat dowiaduje sie ze dawke nie mozna zmienic poprzez ustawienia,lecz recznie w pompie-cytat :trzeba odkręcić sterownik i pod nim na taśmie z przewodami jest czujnik i trzeba go przesunąć , jest to niewielki ruch czujnika a powoduje zmiany w dawce. Czy ktos juz to z was u siebie robil i moze potwierdzić ta teorie?

[ Dodano: 2017-05-05, 09:51 ]
czy dawka 11mgna wolnych to dawka bogata czy uboga?,ja juz sie pogubiłem
 
 
Piotr_Bocian
[Usunięty]

Wysłany: 2017-06-03, 22:51   

<hihi>

Dawkę regulujesz w sposób następujący: Odkręcasz dekielek pompy z 5 śrub torx 25, następnie odkręcasz jeszcze trzy takie śrubki troszkę niżej, odejmujesz całą elektronikę i ujrzysz taśmę z czujnikiem wałka obrotu zamontowanym na dwie śrubki torx 10. Lekko je luzujesz i suwasz minimalnie (praktycznie ledwo zauważalne) w lewo (zmniejszasz dawkę paliwa) bądź w prawo (zwiększasz dawkę paliwa).

Dawka 11mg na biegu jałowym jest to dawka uboga (Podawane wartości przez program diagnostyczny traktujemy zawsze odwrotnie proporcjonalnie - im wyższa wartość, tym niżej w realu).

<okok>
 
 
FranzM 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 36
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-06-05, 08:18   

Coś się dzieje z autem, że sprawdzasz tu i tam? Czy po prostu chcesz gdzieś wsadzić ręce ;) ?
 
 
ericson 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: ero
Jeżdzę: A8 D2 quattro
Wiek: 47
Dołączył: 21 Kwi 2016
Posty: 51
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-06-08, 06:44   

Piotr_Bocian napisał/a:
<hihi>

Dawkę regulujesz w sposób następujący: Odkręcasz dekielek pompy z 5 śrub torx 25, następnie odkręcasz jeszcze trzy takie śrubki troszkę niżej, odejmujesz całą elektronikę i ujrzysz taśmę z czujnikiem wałka obrotu zamontowanym na dwie śrubki torx 10. Lekko je luzujesz i suwasz minimalnie (praktycznie ledwo zauważalne) w lewo (zmniejszasz dawkę paliwa) bądź w prawo (zwiększasz dawkę paliwa).

Dawka 11mg na biegu jałowym jest to dawka uboga (Podawane wartości przez program diagnostyczny traktujemy zawsze odwrotnie proporcjonalnie - im wyższa wartość, tym niżej w realu).

<okok>

dzieki za konkret
 
 
Piotr_Bocian
[Usunięty]

Wysłany: 2017-06-08, 17:20   

Bardzo proszę, daj znać, jak sobie poradziłeś <hihi>
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-06-08, 19:02   

Jaką masz wartosc wpisana w adaptacji dawki?
Powyżej 8mg to już jest jakaś awaria.
Tak jak Piotr Bocian napisał wyższą na vag to w realu za mało paliwa. Ale może byc tak ze ktoś źle poskładal pompę i pokrcił w adaptacjach
_________________

 
 
Piotr_Bocian
[Usunięty]

Wysłany: 2017-06-08, 19:29   

Adaptacja dawki VP44 VAGiem nic nie daje. Możesz wpisywać co tylko zechcesz - nic się nie zmieni, nie drgnie nawet o 0,1mg. <bezradny>
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-06-08, 20:06   

Piotr_Bocian napisał/a:
Adaptacja dawki VP44 VAGiem nic nie daje. Możesz wpisywać co tylko zechcesz - nic się nie zmieni, nie drgnie nawet o 0,1mg. <bezradny>

Co prawda w a8 tego nie robiłem Ale w a4 2.5 AFB 150KM szło
Może login zły?

Tutaj cytat:
2.5 TDI V6 Login (Adaptation):

Automat / Manual

BDG: 35341 / 35342

BDH: 35331 / 35332

BAU: 35361 / 35362

Opis zmiany dawki startowej,wolnych obrotów, EGR

Wybieramy:

1 engine

11 login i tu wpisujemy kod który odpowiada naszemu silnikowi

10 adaptacja i tu jest możliwość wybrania 5 logów:

1 Możemy ustawić dawkę paliwa na wolnych obrotach

2 ustawienie wolnych obrotów

3 współczynnik wypełniania egr

4 nie wiem co znaczy

5 zmiana dawki startowej przy uruchomieniu

Pamiętamy żeby sobie zapisać wszystkie parametry które będziemy zmieniać,żeby było można sobie do nich wrócić

Po zmianie parametru wciskamy test a później Save i gotowe
_________________

 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2017-06-08, 21:03   

Dawkę startową można zwiększyc przy pomocy VAG(jesli auto kiepsko odpala) i to działa
 
 
Piotr_Bocian
[Usunięty]

Wysłany: 2017-06-08, 22:24   

To Ty piszesz o dawce startowej czy dawce biegu jałowego, o którą kolega zakładający temat zadał pytanie?
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-06-08, 22:49   

Log 1 dawka biegu jałowego
Log 5 dawka startowa

Niech kolega napiszę co tam siedzi pod maska
_________________

 
 
Piotr_Bocian
[Usunięty]

Wysłany: 2017-06-08, 23:29   

W 001 możesz wpisać jakąkolwiek wartość - tak dawki biegu jałowego nie zmienisz.

Dawkę startową można jak najbardziej zmieniać.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-06-09, 06:30   

Piotr_Bocian, całkiem możliwe bo te vp44 to mialy rozne sterowniki. Ja bawiłem się z pompa której nie trzeba było dopasowywać pinem . W nowszych już tak.
_________________

 
 
Piotr_Bocian
[Usunięty]

Wysłany: 2017-06-09, 08:45   

Obojętne, czy jest to jeszcze KL, czy już CAN, w VP44 nie ma możliwości zmiany dawki biegu jałowego VAGiem. Oczywiście możemy wpisywać wartości w okno adaptacji, aczkolwiek pragnę zauważyć (porównanie) kanał dawki startowej masz wartości do pewnej liczby i innych wpisać nie możesz (najmniejsza i największa), natomiast w kanale adaptacji dawki biegu jałowego możesz wpisać co Ci do głowy przyjdzie, sterownik przyjmie tą wartość, ale i tak nic z niej nie wyniknie.

Jedyna zmiana dawki biegu jałowego, to właśnie lekkie przesunięcie tego czujniczka kąta obrotu, ale to też jest taki niewielki zakres.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-06-09, 12:16   

Piotr_Bocian, aż jak będzie najbliższa okazja to sprawdzę bo może mi się coś pokręciło. <bezradny>
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.