Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Tip - luz promieniowy na wyjściu torsena  
Autor Wiadomość
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-04-13, 22:23   [D2 FL ALL ] Tip - luz promieniowy na wyjściu torsena

Cześć. Od jakiegoś czasu ciekł mi simering na wyjściu z torsena. Dziś się za to wziąłem i w sumie stary simering nie wyglądał źle, ale okazało się, że jest luz promieniowy (góra-dół i na boki; nie piszę o luzie wzdłuż wału) na wyjściu z torsena w stronę tyłu.

Czy dobrze rozumiem, że to wina zużytego ostatniego łożyska w dyfrze? Duży jest problem z wymianą? Trzeba odkręcać całego torsena, czy wystarczy wyjąć dekiel? W Elsie nie znalazłem info na ten temat, a w ETCE brak szczegółów.

Nie wiem, czy w 5HP24 jest to zrobione tak samo (wg etki raczej tak). Po wyjęciu flanszy mam taki widok:

 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-04-13, 23:18   

na moje napewno łożysko
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-04-14, 09:06   

No właśnie też tak myślę, ale jak z wymianą?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-04-14, 09:26   

Odkręć ta pokrywę, powinno wyjść razem z łożyskiem. Tak naprawdę to i na końcu walka też powinieneś wymienić łożysko. Jak z jednej strony ma luz to z drugiej też wyrobione jest
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
leadus 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 26
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2018-01-03, 16:40   

Witam szanowne grono :) w mojej S8 FL mam podobny objaw , wyczuwalny luz na boki na tej flanszy , nawet przy intensywnym szarpaniu słychać stuki , potrzebuje namierzyć jakiś nr łożyska , sklep w którym to kupię i mniej więcej cenę , oraz jak to wymienić . Bede wdzięczny za informacje ;)
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-01-04, 10:18   


Chyba widać rozmiary, a tam dalej właśnie ten wałek
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-01-04, 13:23   

Czyli te duże to FAG 6210-2RSR, a mniejsze (na końcu wałka) INA HK3520-B? Cena znośna (łącznie poniżej 100zł), ale jak z wyjęciem? Po zdjęciu dekla wyjdzie wszystko?
 
 
leadus 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 26
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2018-01-04, 13:36   

no i elegancko , dzięki bardzo kolego , jeszcze jak by ktoś mógł opisać mniej więcej jak z wymiana , czy trzeba całą dupę zwalać czy można spokojnie z kanału ogarnąć temat ?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-01-04, 14:09   

Te łożysko iny powinno być o ,5 mm niższe niż podałem. Ja natomiast dałem jak wyżej i łożysko więcej na wałek nachodzi i nic tam nie koliduje, wymiana banalnie prosta, z kanału dasz radę i trzeba jeszcze obudowę ściągnąć bo łożysko igiełkowe na prasie trzeba wycisnąć i wcisnąć
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
leadus 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 26
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2018-01-04, 16:22   

obudowę tzn ? oleje jakieś spuszczaleś ?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-01-04, 19:53   

no koniecznie olej musisz spuśćić z mechanizmu, jak śćiągniesz ten dekel to następnie masz obudowe tylnego mechanizmu, musisz go odkręcić aby łożysko igiełkowe wymienić i aby sam wałek wyjąć

[ Dodano: 2018-01-04, 20:01 ]

tu masz schemacik jak wyglądają części składowe skrzyni
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
leadus 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 26
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2018-01-04, 20:29   

wielkie dzięki kolego :) jeszcze jedna informacja , jak rozpołowie skrzynie zleci z niej cały olej ? ten który zmienia sie z filtrem .
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-01-04, 21:37   

Nie, ten olej co zleci to jest olej przekładniowy a nie od asb
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-01-05, 07:55   

Czyli trzeba odkręcić zaznaczony element i to w nim siedzi łożysko igiełkowe? Te wałki i tryby nie wysypią się przy zdejmowaniu obudowy?

4e9eaf38b9459cf0.jpg
Plik ściągnięto 147 raz(y) 114,51 KB

 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-01-05, 10:04   

Dokładnie, trzeba odkręcić zaznaczony element i bez obaw, nic tam się nie wysypie

[ Dodano: 2018-01-05, 10:05 ]

To jest zdjęcie właśnie tej obudowy a w głębi widać łożysko igielkowe
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.