Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Diagnoza skrzyni automatycznej  
Autor Wiadomość
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2017-04-22, 20:57   [D2 ALL ] Diagnoza skrzyni automatycznej

Chodzi mi o sprawdzenie skrzynie przy np kupnie auta, bądź przy jakichś problemach przy jej użytkowaniu.
Na co zwracać uwagę podczas jazdy oraz przy odczytach bloków pomiarowych w vag-u .


Część topicow udało mi się przyczytać
- Skrzynie najlepiej sprawdzić na górce- wrzucić na D i zabrać nogę z hamulca - auto nie powinno się stoczyć.
- logujemy grupę 002 by widzieć obroty
- logujemy grupę 009 gdzie mamy moment oboroty wejściowy oraz wyjściowy (zakładam, że muszą być takie same)
- logujemy grupę 007 gdze widać działanie lookup-a - za bardzo jeszcze nie wiem jak to interpretować., któs może wyjaśnić ??

czy coś jeszcze można bądź powinno się sprawdzić ?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-04-22, 22:14   

Tak szczerze Lechu, to nie da się zdiagnozować skrzyni logami. Skrzynia albo zmienia płynnie biegi w górę i w dół (bez szarpnięć) albo robi to mniej delikatnie.
Co do testu z górką to zależy od górki, na takiej 15-procentowej to raczej każde A8 się stoczy ;)
Dobrym testem konwertera jest wrzucenie na D, przytrzymanie hamulca i gaz do dechy ...obroty nie powinny przekroczyć 1800 (oczywiście jako sprzedawca nie pozwoliłbym kupującemu na takie męczenie skrzyni).
Pozostaje jeszcze Lock-Up, to coś co spina skrzynie z silnikiem na sztywno (jak w manualach), np. jedziesz na Tipie około 80km/h, zapinasz czwarty czy tam piąty bieg i przy wciśnięciu gazy obroty nie powinny podskoczyć o więcej niż 50 obr/min (jeżeli dobrze pamiętam to 100 jest dopuszczalne). Jak miałem rozwalone sprzęgło Lock-Up to podskakiwały o 500-600 i nie występowało zjawisko hamowania silnikiem przy tzw. Cut-Off ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2017-04-26, 09:18   

danishow napisał/a:
Dobrym testem konwertera jest wrzucenie na D, przytrzymanie hamulca i gaz do dechy ...obroty nie powinny przekroczyć 1800


Ma ktoś fabryczne dane na temat "stall speed"?
Ja w jakiegoś producenta aftermarketowego konwerterów z USA znalazłem tylko takie dane do 5HP24 z A8
- fabryczna - 2200
- wersja sportowa - 2800
1800 to była by już dość niska wartość ale jeszcze sensowna. Trochę więcej ekonomii trochę mniej momentu.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-04-27, 10:05   

tak przymierzam sie do wymiany konwertera, tak z ciekawości przez chwilke zrobiłem jak Daniel pisał, D-hamulec-gaz. obroty poszybowały do ok 2100-2200. i dobrze rozumuje że to już koniec konwertera??
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2017-04-27, 10:31   

pb41ns napisał/a:
obroty poszybowały do ok 2100-2200.


A masz jakieś inne objawy?
Bo takie obroty wg. mnie są dobre.
Jeśli terkocze albo ślizga się zapięty lockup albo zaczyna wibrować, falują obroty w czasie pracy na poślizgu - wtedy jest problem.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-04-27, 14:33   

czasami nie chce ruszyć jak puszcze hamulec-delikatnie gaz i dopiero rusza, na P jak przygazuje to czuć wibracje przy ok 2000 obr, no i jak jade ze stałą prędkością to jak puszcze pedał gazu obroty ewidentnie spadną o ok 100 i locup dziwnie sie zapina jak by chciał a nie mógł
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
mlody1206 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 83
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2017-04-27, 16:04   

pb41ns, sprawdź obydwa czujniki przy pedale hamulca powinny być tak ustawione że jak nie dotykasz hamulca to ten kapturek od czujnika powinien być mniej więcej ok 1mm-1,5mm od tulejki z gwintem. Stan oleju w skrzyni ok? Ja też tak miałem tylko u mnie jeszcze zaje**cie szarpało z 1 na 2 i gasł jak trzymałem na D i na hamulcu. Wymieniłem olej i te 2 czujniki i jest bosko.

Nie wiem jak u Ciebie ale jeżeli masz czujnik dwupinowy (na ogół czarny) z wężykiem od podciśnienia to on steruje sprzęgłem w skrzyni może czujnik jest do bani albo źle ustawiony i dlatego skrzynia nie rusza od razu. U mnie błędu na VAG nie było w blokach pokazywał że pedał wciśnięty a mimo wszystko nie działało jak trzeba.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-04-27, 20:27   

tu akurat nie widze nic podejżnego jak również w niskim poziomie oleju, nic, niedługo targam skrzynie i zobaczymy co z tego będzie, nowy konwerter już czeka
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-04-27, 20:35   

pb41ns napisał/a:
obroty poszybowały do ok 2100-2200
U mnie takie były przy zepsutym konwerterze, teraz z nowym oryginalnym ZF mam 1800.
Dodam jednak, że ja mam 5HP19 i te wartości mogą się różnić od 5HP24
...zależne jest to też pewnie od silnika, oprogramowania i A8/S8 <hmm>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-04-27, 20:43   

a miałeś drgania i takie jakby kangurowanie auta jak delikatnie przyspieszasz?
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-04-27, 21:08   

U mnie chodziło cały czas płynnie tylko LockUp w ogóle nie zapinało no i pod lekką górką nie dał rady się utrzymać na D ...auto staczało się.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2017-04-27, 21:15   

U mnie podchodził na 1500.
Ale konwerter dawał ostatnio wiele do życzenia.
Stukal na zimnym i przenosil podejrzewam wibracje. Tak jak u Ciebie Przemek.
Teraz czas na robotę.
Mam nadzieję ze polata ładnych parę lat.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-04-27, 22:19   

No jasne . Raz pożądanie i po sprawie, no kurcze nie wiem co ze swoją zrobić, to że dostanie nowy konwerter , parę łożysk i flansze to pewniak, Wacham się czy nie oddać do pożądnego przejrzenia <bezradny>
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2017-05-03, 10:35   

Jak wyjmiesz skrzynie to grzechem było by nie zajrzeć w jakim stanie są uszczelniacze i tarcze.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-05-03, 13:13   

i właśnie tak chce zrobić tylko do kogo by tu dać?? boje sie że jak zawioze gdzieś to skrzynia poleży z tydzień czasu i powiedzą że wszystko jest ok a i tak skasują swoje
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.