Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Ładowanie  
Autor Wiadomość
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-06-09, 06:28   [D2 ALL ] Ładowanie

Witam, otóż zauważyłem ostatnio u siebie nastepujący problem, w programie ACgazSynchro (stag300) i na Vagu, pokazuje mi ładowanie w granicach 12,5 natomiast wpinając się miernikiem w gniazdo zapalniczki, lub w akumulator ładowanie mam 13,6.
sprawdziłem tez miejsce w którym gazownik podpiął zasilanie sterownika gazu i o dziwo tam tez jest takie niskie ładowanie(najprawdopodobniej gazownik wpiął sie w kabel zasilający ECU)
Gdzie szukać przyczyny niskiego ładowania.
 
 
vito555 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 59
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-06-14, 22:22   

Zmierz bezpośrednio przy alternatorze-weż od niego zarówno masę jak i plus.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-06-16, 06:26   

na dniach będę wymieniał olej w silniku to przy okazji sprawdzę.

[ Dodano: 2011-06-20, 20:07 ]
Na alternatorze mam 13.9, na ciepłym silniku.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-06-21, 11:09   

tomi5 napisał/a:
Na alternatorze mam 13.9, na ciepłym silniku.

Noi bardzo dobrze... przy naładowanym akumulatorze więcej raczej nie będzie ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Paluch 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A6 4.2 sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 8
Skąd: GMB/NE/GA
Wysłany: 2011-06-21, 12:52   

A jak sie mierzy napięcie na alternatorze?
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-06-21, 22:04   

Paluch napisał/a:
A jak sie mierzy napięcie na alternatorze?


Normalnie, tak samo jak na akumulatorze, miernik wpinasz (+) do (+) , (-) do (-) i pokazuje ci wartość ładowania, oczywiście na odpalonym silniku.

Jeżeli z ładowaniem u mnie wszystko ok, to czemu na Vag-u i na programie od Stag-a pokazuje mi 12,5??
Wpinałem się miernikiem w kabel w który wpiął się gazownik(chyba zasilanie ECU) żeby zasilić Stag-a i tez tam jest 12,5
 
 
vito555 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 59
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-06-23, 18:21   

Masz stratę na kablach,połączeniach .musisz ustalić,czy na masie ,czy plusie.Takie napięcie nie będzie powodować kłopotów(piszę o elektronice.).
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-09-10, 11:58   

Panowie po dłuższych obserwacjach moje ładowanie nie przekracza 13,5.
A jest w granicach 12,9 -13,5 choć to 13,5 rzadko, bardziej 13,2 w związku z czym nie doładowuje mi akumulatora.

Chce wymienić regulator ładowania, czy moga byc jeszcze jakies inne podzespoły alternatora ktore powodowały by słabe ładowanie. Pytam bo po pierwszej próbie demontażu alternatora okazało się że śruba która umożliwia poluzowanie napinacza paska wieloklinowego jest wyrobiona i klucz przekręca mi sie na niej, w związku z czym pod blokiem nie będę w stanie zdemontować alternatora i muszę chyba rozebrać przód żeby miec dobry dostęp do napinacza.
A regulator muszę kupić w ciemno bo nie mam 100% pewności że to jego wina.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2011-09-10, 22:27   

Są specjalne nakładki na klucze, takie do zjechanych nakrętek, mają takie dziwne uzębienie wewnątrz, ale jak zapytasz sprzedawcę to na pewno Ci dobierze. Inna przyczyna to mogą byc szczotki od alternatora, albo coś na przewodach, co powoduje takie spadki napięcia.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-09-12, 05:33   

Co do kabli to ładowanie sprawdzałem na wyjściu z alternatora, natomiast szczotki to ponoć właśnie na regulatorze są czy jakoś tak.

A dzięki za info o kluczu, podjadę do Castoramy i zobaczę czy maja takie cudeńko.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2011-09-23, 23:45   

Nie wiem czy w Castoramie będą mieli dobrej jakości, bo jak trafi słaby stop, to tylko się wkurzysz i nakładkę rozszadzisz a nakrętki nie ruszysz. A szczotki najczęściej siedzą razem w obudowie z regulatorem. Nie kojarzę, czy alternator masz chłodzony olejem, bo to dotatkowa zabawa. Chyba bez wyciągania nie obejdzie się, ale elektryk ze sprzętem potrafi dość dokładnie stwierdzić co się dzieje i np. wykluczyć regulator. Można też określić, czy alternator daje wystarczającą moc, czy jest za słaby.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-09-24, 08:36   

U mnie wszyscy obstawiali regulator, a winnym okazał się komutator. Bez wyciągania raczej nie możliwe aby ocenić w jakim jest stanie. Jak już wytargasz alternator warto wszystko dobrze sprawdzić (osoba wyspecjalizowana), oraz ewentualnie zrobić regenerację - łożyska, komutator, regulator i szczotki (zazwyczaj jedna całość)
_________________

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-04-12, 15:20   

Tak więc odgrzebuje.
Wczoraj podpinałem pod kompa i zastanowiło mnie że napięcie na sterowniku jest 11.51 V
Zabrałem się wieczorem za to i okazało się że aku miał 12V z groszami.
Po odpaleniu przy obrotach 1000 obr/min wychodziło 12 z groszem, natomiast przy 600 obr/min wyskakiwało 11.8 V
Oczywiście wyskakująca raz na jakiś czas kontrolka żółta na FIS-e akumulatora, problemy z odpaleniem świateł, mrugające światełko w aucie.
Aku pod respiratorem siedział całą noc. Po nocy miał 13.8 V
Auto odpaliło pięknie, chodzi równo, biegi zaczęło zmieniać dobrze.
Sprawdziłem ładowanie po krótkiej przejażdżce i wyszło 13.5 na akumulatorze. Przy samym altku wyskakuje 13.8 V na odpalonych światłach i na wolnych obrotach.

Możliwe że aku już poumiera czy po prostu wcześniejsze za niskie wolne obroty rozładowywały mi akumulator zamiast go ładować <niewiem>
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-12, 18:17   

Trochę dziwne że tak jest bo ładowanie nie jest bardzo zalezne od aku. Mój trup był ładowany mimo złego stanu dobrym pradem. Miernik woź i testuj. Jak wróci do normy to był może niedoładowany. Ale wolne obroty sa tylko wolne jak jedziesz mało ich uzywasz.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-04-12, 19:06   

Czyli regulatora nie będę ruszał ze względu na to że ładowanie ma. Mógł by mieć lepsze deczko ale 13.8 nie jest złe. Zobaczę za kilka dni jak będzie stał z napięciem. Jak na razie jest doładowany na maxa. Jest tylko jedno ale. Plusowy jest ciepły. Pytanie dlaczego? Tak jak by altek sadził mu prądem a może aku go nie przyjmuje <niewiem> Chyba że problem jest z masą <hmm>
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.