Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB ] Kolejność zapłonu a moduły.  
Autor Wiadomość
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 54
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2012-09-06, 22:22   [D2 95 4.2PB ] Kolejność zapłonu a moduły.

Witam. Po przekładce skrzyni długo nie pocieszyłem się sprawnym autem bo.... No właśnie , padł mi 1 z modułów objaw był taki jak można by było się spodziewać oczywiście kontrolka CAT no i inna niż zwykle praca silnika.Okazało się że na pierwszym cylindrze nie ma iskry .Świeca sprawna ,cewka też , sprawdzałem :peace: zostały moduły, oczywiście zamieniłem je , no i teraz na 2 cylindrze nie ma iskry a na 1-wszym już jest, wróciłem do pierwotnego stanu i teraz na 1-wszym znów nie ma iskry a na 2-gim jest czyli 1 z modułów . Stąd moje pytanie jaka jest kolejność zapłonu w naszych v-kach? no i który z modułów ten na górze czy ten od spodu odpowiada za 1-wszy cylinder? Krótko i na temat ;-)

Pozdrawiam Klubowiczów szeryfisch i oczywiście Szopena to dzięki ich zaangażowaniu szybko wymieniłem skrzynie .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1283
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-06, 23:13   

http://www.a8team.pl/topics12/2278.htm ;-)
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-09-07, 06:52   

Edit,

Błędna diagnoza... :)
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Judo 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2012-09-07, 10:25   

Hej a czy mógłby ktoś konkretnie napisać jak stoje przed autem/silnikiem 4.2 ABZ od strony zderzaka ;) - jak idą zapłony licząc od zderzaka , lewa - prawa strona ???
_________________

 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1283
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-07, 11:40   

Wszystko masz w temacie, który podałem. Cylindry 1,2,3,4 lewa strona licząc od zderzaka, cylindry 5,6,7,8 prawa strona licząc od zderzaka. Kolejność zapłonu 1-5-4-8-6-3-7-2, a moduły obsługują odpowiednio cylindry 1,4,6,7 - czarna wtyczka, 2,3,5,8 - brązowa wtyczka. Wymień ten z czarną wtyczką i powinno być dobrze.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-09-07, 12:06   

gtfan dobrze pisze, chodzi o rozpiskę moduł na cylinder (źle napisałem wyżej, teraz dopiero looknąłem na schematy)


1 moduł 1 4 6 7
2 moduł 2 3 5 8
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Szopen 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 80
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2012-09-07, 12:11   

Nie ma za co :)Miło było Cie poznać:) Kup jeden moduł. Jesli chcesz nowy to pasuje od 1.8 turbo zamiennik koło 130zł Bosch z 3 stówki. Używka miedzy 50zł a 100zł
Pozdrawiam :)
_________________
No quattro no fun ;)
 
 
Judo 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2012-09-07, 13:47   

ok , czyli rozumiem , że jeśli na Vagu, podglądając kanał 19 i 20 gdzie są po 4 banki w każdym , i widząc, że wypada zapłon w 1 banku kanału 19 oraz 7 banku kanału 20 - wychodzi na to że mam zwrócić uwagę na cewki od strony zderzaka - 1 cewka po lewej stronie oraz 3 ( CZYTAJ 7 ) cewka po prawej stronie ???

Czyli schemat jest taki ???


4 ------------8 ** 2--------- 8
3 ----------- 4 ** 7-----------7
2------------ 5 ** 3-----------6
1-------------1 ** 6-----------5
Cewki-Zapłony Zapłony -Cewki

_______________________ZDERZAK________________________________
_________________

 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1283
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-07, 14:13   

Na pokrywach zaworów masz wytłoczone numery cylindrów. Pokrywają się one z okienkami w Vagu - czyli 1 cylinder - 1 okienko kanału 19, 2 - 2 okienko i tak dalej aż do 8 cylindra - 4 okienko kanału 20.

Cytat:

wypada zapłon w 1 banku kanału 19 oraz 7 banku kanału 20 - wychodzi na to że mam zwrócić uwagę na cewki od strony zderzaka - 1 cewka po lewej stronie oraz 3 ( CZYTAJ 7 ) cewka po prawej stronie

Dokładnie tak.


Kolejność zapłonów 1-5-4-8-6-3-7-2 oznacza, że w jednym cyklu pracy silnika zapłony występują fizycznie kolejno na 1 cylindrze, później 5, następnie 4 i tak dalej aż do cylindra 2, na którym iskra pojawia się ostatnia. Ma to znaczenie przy podłączaniu okablowania do silnika, jak pozamieniasz wtyczki cewek, to silnik nie będzie działał prawidłowo.
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 54
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2012-09-07, 16:55   

No właśnie gtfan o taką rzeczową i krótka odpowiedz mi chodziło. Niestety wiedza kosztuje Masz u mnie punkcik ,no i oczywiście dobre piwko w przyszłości .Pozdrawiam

Wzajemnie Szopen macie tam u siebie niezłą flądrę . wpadnę jeszcze na rybkę.
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Judo 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2012-09-07, 20:43   

hehe lopatologicznie ale poszlo dzieki rowniez za pomoc
_________________

 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 54
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2012-09-16, 14:02   

Moduł wymieniony , silnik pracuje idealnie .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
-pawlo111 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 56
Skąd: RKL
Wysłany: 2015-10-24, 15:46   

Witam pytanie odnośnie modułu - bo mi padł ten z czarnymi wtyczkami.

Sprawdzone przez podmiankę wtyczek. Nie było życia na 7 cyl a po podmiance nie ma na 8 :)

Pytanie co kupić?
zamienniki działają? czy lepiej używka?
_________________
Podpis zastrzelony przez regulamin.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-24, 20:24   

Najlepiej to dac magikowi co go naprawi i bedzie juz wieczny ale takich to mało dziś. ja kupowałem OE uzywki i do dzis smigają(5lat) do tego jeden lezy w schowku w zapasie.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-10-24, 22:47   

-pawlo111 napisał/a:

Pytanie co kupić?
zamienniki działają? czy lepiej używka?


Lepsza ori używka, niż nowy zamiennik.
Szukaj od A4 B5 1.8 T
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.