Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

radio reklama reklama reklama Audi A8 Audi a8 Tarcze, hamulce lampy LED
Hustla Online VWonline.pl Regeneracja lamp AZ Auto Serwis Express Parts Regeneracja Układy hamulcowe Regeneracja HC Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] do czego służy bieg 1 2 3  
Autor Wiadomość
sokolasty 



Wiek: 28
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 105
Miasto/Region: Lublin
Wysłany: 2013-05-04, 17:02   [D2 preFL ALL ] do czego służy bieg 1 2 3

witam jak w temacie do służą te biegi, dodam że skrzynia jest 4 biegowa auto z 97 roku. szukałem ale nie mogłem nic znaleźć.
 
 
A8Team.pl
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: Automat
Imie: Erazm
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: A8Team
jdz1 
Natręt ;)


Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 249
Miasto/Region: Białystok
Wysłany: 2013-05-04, 18:52   

Skrzynia pracuje tylko do najwyższego biegu na którym masz ustawiony lewarek, czyli np. 3 to będzie pracowała tylko do trzeciego. Ja np. zimą jak jeżdżę po mieście to ustawiam na 3 i skrzynia nie skacze po biegach tylko zmienia do 3 i to wszystko, latem to np. ustawiam na 4 i chodzi mi do 4 nigdy nie wrzucając 5. Ustawień tych używasz na przykład w trudnych warunkach żeby skrzynia niepotrzebnie nie skakała po wyższych biegach .
 
 
A8Team.pl
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: Automat
Imie: Erazm
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: A8Team
mdamian 
SUPER Klubowicz



Pomógł: 83 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2940
Miasto/Region: 3-miasto
Wysłany: 2013-05-04, 19:00   

Ustawienia 1.2.3 są do tego jak np jedziesz w górach z przyczepką żeby nie obciążać zbytnio skrzyni to tak jak kolega jdz1, napisał , dojdzie do np 3 biegu i tyle .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
 
 
sokolasty 



Wiek: 28
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 105
Miasto/Region: Lublin
Wysłany: 2013-05-04, 22:11   

a czy np w trakcie jazdy można przełączać z 3 na 2 albo 1 na 3 słyszałem już tyle na ten temat i każdy mówi co innego, i jeszcze pytanie czy na N można pchać samochód
 
 
A8Team.pl
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: Automat
Imie: Erazm
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: A8Team
mdamian 
SUPER Klubowicz



Pomógł: 83 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2940
Miasto/Region: 3-miasto
Wysłany: 2013-05-05, 09:32   

sokolasty napisał/a:
a czy np w trakcie jazdy można przełączać z 3 na 2 albo 1 na 3 słyszałem już tyle na ten temat i każdy mówi co innego,

Jadąc autem na "D" z prędkością np 50km/h możesz przełączyć sobie lewarek w pozycje "3" lub "2" wszystko zależy od prędkości przy jakiej to robisz .
Jadąc 200km/h i wrzucisz na "2" czy "1" to rozwalisz skrzynie ( za duże obroty do takich biegów )

sokolasty napisał/a:
i jeszcze pytanie czy na N można pchać samochód

Tak "N" to jest tak zwany "luz" po to on jest w automatycznej skrzyni , żebyś właśnie mógł go przepchnąć , holować do 50km/h ( chyba do 50 km gdzieś coś takiego kiedyś czytałem ) , albo właśnie w tej pozycji możesz wciągnąć auto na lawetę ;-)

Nie wolno podczas jazdy na "D"(drive) przesuwać lewarka w pozycje "N" ( neutral )
Tak samo jak wrzucasz wsteczny to samochód musi być zatrzymany ( prędkość 0km/h )
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
 
 
sokolasty 



Wiek: 28
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 105
Miasto/Region: Lublin
Wysłany: 2013-05-05, 16:46   

spoko, słyszałem już tyle różnych mitów na ten temat że nie wiedziałem w co wierzyć. czyli np zimą na jakimś placu mogę włączyć sobie 2 i wtedy nie wskoczy mi wyższy bieg i będę mógł się pobawić quattro, czy lepiej przełączyć na tip :-D
 
 
A8Team.pl
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: Automat
Imie: Erazm
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: A8Team
mdamian 
SUPER Klubowicz



Pomógł: 83 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2940
Miasto/Region: 3-miasto
Wysłany: 2013-05-05, 20:49   

sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
 
 
FOSS 
Junior Administrator



Pomógł: 90 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 4350
Miasto/Region: WE/WK/WPR
Wysłany: 2013-05-06, 00:16   

mdamian napisał/a:
sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)

No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-)
_________________

* Auto Moto Show * Skaryszew * 1.06.2014 *
Auto Moto Show

Sprzedam >> Dużo różnych części A8/S8 D2/D3, VW:
Części wyłącznie do A8/S8 D2 tutaj
Części do A8/S8 D3 oraz VW i innych tutaj

 
 
A8Team.pl
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: Automat
Imie: Erazm
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: A8Team
jdz1 
Natręt ;)


Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 249
Miasto/Region: Białystok
Wysłany: 2013-05-06, 11:21   

FOSS napisał/a:
mdamian napisał/a:
sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)

No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-)


Święte słowa, na tiptronicu jeśli przekroczysz dopuszczalne obroty max to skrzynia przerzuci na wyższy bieg i tak samo w dół.
 
 
mdamian 
SUPER Klubowicz



Pomógł: 83 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2940
Miasto/Region: 3-miasto
Wysłany: 2013-05-06, 11:31   

FOSS napisał/a:
mdamian napisał/a:
sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)

No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-)

Nigdy nie katowałem swojego auta tak żeby przerzucił mi na tip-troniku mi sam z 2-3 :shock: Temu nie miałem o tym pojęcia :-D
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
 
 
A8Team.pl
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: Automat
Imie: Erazm
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: A8Team
jdz1 
Natręt ;)


Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 249
Miasto/Region: Białystok
Wysłany: 2013-05-06, 11:35   

mdamian napisał/a:
FOSS napisał/a:
mdamian napisał/a:
sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)

No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-)

Nigdy nie katowałem swojego auta tak żeby przerzucił mi na tip-troniku mi sam z 2-3 :shock: Temu nie miałem o tym pojęcia :-D


To nie chodzi o katowanie, wystarczy dobrze ruszyć spod świateł na tipie i po chwili już masz wrzucony drugi bieg przez automat albo na tipie wyprzedzać TIRa.
 
 
mdamian 
SUPER Klubowicz



Pomógł: 83 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2940
Miasto/Region: 3-miasto
Wysłany: 2013-05-06, 11:41   

jdz1 napisał/a:
To nie chodzi o katowanie, wystarczy dobrze ruszyć spod świateł na tipie i po chwili już masz wrzucony drugi bieg przez automat albo na tipie wyprzedzać TIRa.

A przy jakich obrotach zmienia skrzynia na tipie na wyższy bieg ??
Ja z reguły przy około 5K obr/min sam zmieniam bieg na wyższy (prędkość w granicach 160-180km/h jest wystarczająca do wyprzedzenia kilku tirów :mrgreen: ).
Temu jestem zdziwiony że tip potrafi sam zmienić bieg na wyższy .
Nawet jak się bawiłem na parkingu zimą to na 2 biegu (około 2-3k obr/min) starczyło by się poślizgać .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
 
 
A8Team.pl
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: Automat
Imie: Erazm
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: A8Team
jdz1 
Natręt ;)


Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 249
Miasto/Region: Białystok
Wysłany: 2013-05-07, 09:49   

Bieg na wyższy tip zmienia przy około 6200-6500 obr/min (u siebie nawet nie zauważyłem bo tak mi szybko wkręca się na obroty) bez względu czy jadę na LPG czy PB a poza tym jak wprzedzam TIRy czy kawalkadę osobówek nie patrzę na zegary tylko na drogę.
Poza tym właśnie kat ować to znaczy zmieniać biegi na tipe przy około 5 tys obr/min. , właśnie wówczas skrzynia ma najwięcej do roboty.
Tip tak nie potrafi tylko tip ma tak ustawione że przy max obrotach zmienia na wyższy bieg a przy możliwie najniższych obrotach zmienia na niższy bieg i nie ma w tym nic dziwnego ani inteligentnego.
2-3 tys obr/min wystarczy żeby sie poślizgac, tu z Tobą całkowicie się zgodzę.

Pozdrawiam
 
 
Mucholejkolator 
SUPER Klubowicz



Pomógł: 9 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 486
Miasto/Region: Lublin

Wysłany: 2013-05-07, 12:25   

4HP sama nie zmienia biegu w górę. Dopiero poniżej 40km/h redukuje z 4 na niższe biegi. Przez to jest jak dla mnie prawdziwą skrzynią TIP a nie bardziej zabawką jak w przypadku 5HP ;-)
Ostatnio zmieniony przez Mucholejkolator 2013-05-08, 10:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
A8Team.pl
Nowy Klubowicz

Typ: B4
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: Automat
Imie: Erazm
Dolaczyl: 30 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: A8Team
jdz1 
Natręt ;)


Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 249
Miasto/Region: Białystok
Wysłany: 2013-05-07, 14:09   

Mucholejkolator napisał/a:
4HP sama nie zmienia biegu w górę. Dopiero gdy zatrzymasz auto, zredukuje do 1 biegu. Przez to jest jak dla mnie prawdziwą skrzynią TIP a nie bardziej zabawką jak w przypadku 5HP ;-)


Z tego co wiem to wszystkie skrzynie tip (te nowsze, chociąby jak napisałeś 5HP czy nawet porównywalne w BMW e38/39) tak mają że same zmieniają bieg na wyższy czy niższy w zależności od obciążenia silnika czy to max obr/min czy min obr/min. Czyli wszystkie powyżej są poprostu zabawkami a jedyna służna skrzynia Tip to 4HP która już dawno poszła do lamusa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


hamulce, klocki, tarcze audi hamulce, klocki, tarcze


| Sklep internetowy | Forum Audi A6 | Forum Audi 80 | Forum Toyota Avensis | Sklep klocki | AZ Auto Serwis | Wahacz | Tarcze hamulcowe | Blog audi-a3.com.pl | dpf poznań | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | ubezpieczenie ocpzu.com.pl | Duet muzyczny | regeneracja turbosprężarek białystok | regeneracja wtryskiwaczy wrocław | regeneracja turbosprężarek kraków |