Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.


Audi A8 reklama reklama Audi A8 forum a6 Tarcze, hamulce lampy SKLEP AUDI
Wyświetlacze LCD Sklepledowy.pl Regeneracja lamp AZ Auto Serwis Express Parts Auto Oświetlenie Układ hamulcowy Regeneracja HC Sklep, części


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] do czego służy bieg 1 2 3  
Autor Wiadomość
sokolasty 
Starszy user



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 29
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 106
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-04, 17:02   [D2 preFL ALL ] do czego służy bieg 1 2 3

witam jak w temacie do służą te biegi, dodam że skrzynia jest 4 biegowa auto z 97 roku. szukałem ale nie mogłem nic znaleźć.
 
 
Warsztat Audi A8 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: D3
Wiek: 41
Dolaczył: 17 Wrz 2009
Posty: 1829
Skąd: Polska
jdz1 
Natręt bez Quattro


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 268
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-05-04, 18:52   

Skrzynia pracuje tylko do najwyższego biegu na którym masz ustawiony lewarek, czyli np. 3 to będzie pracowała tylko do trzeciego. Ja np. zimą jak jeżdżę po mieście to ustawiam na 3 i skrzynia nie skacze po biegach tylko zmienia do 3 i to wszystko, latem to np. ustawiam na 4 i chodzi mi do 4 nigdy nie wrzucając 5. Ustawień tych używasz na przykład w trudnych warunkach żeby skrzynia niepotrzebnie nie skakała po wyższych biegach .
 
 
mdamian 
SUPER Klubowicz



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 83 razy
Wiek: 33
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3006
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-05-04, 19:00   

Ustawienia 1.2.3 są do tego jak np jedziesz w górach z przyczepką żeby nie obciążać zbytnio skrzyni to tak jak kolega jdz1, napisał , dojdzie do np 3 biegu i tyle .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
 
 
Warsztat Audi A8 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: D3
Wiek: 41
Dolaczył: 17 Wrz 2009
Posty: 1829
Skąd: Polska
sokolasty 
Starszy user



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 29
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 106
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-04, 22:11   

a czy np w trakcie jazdy można przełączać z 3 na 2 albo 1 na 3 słyszałem już tyle na ten temat i każdy mówi co innego, i jeszcze pytanie czy na N można pchać samochód
 
 
mdamian 
SUPER Klubowicz



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 83 razy
Wiek: 33
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3006
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-05-05, 09:32   

sokolasty napisał/a:
a czy np w trakcie jazdy można przełączać z 3 na 2 albo 1 na 3 słyszałem już tyle na ten temat i każdy mówi co innego,

Jadąc autem na "D" z prędkością np 50km/h możesz przełączyć sobie lewarek w pozycje "3" lub "2" wszystko zależy od prędkości przy jakiej to robisz .
Jadąc 200km/h i wrzucisz na "2" czy "1" to rozwalisz skrzynie ( za duże obroty do takich biegów )

sokolasty napisał/a:
i jeszcze pytanie czy na N można pchać samochód

Tak "N" to jest tak zwany "luz" po to on jest w automatycznej skrzyni , żebyś właśnie mógł go przepchnąć , holować do 50km/h ( chyba do 50 km gdzieś coś takiego kiedyś czytałem ) , albo właśnie w tej pozycji możesz wciągnąć auto na lawetę ;-)

Nie wolno podczas jazdy na "D"(drive) przesuwać lewarka w pozycje "N" ( neutral )
Tak samo jak wrzucasz wsteczny to samochód musi być zatrzymany ( prędkość 0km/h )
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
 
 
sokolasty 
Starszy user



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 29
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 106
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-05, 16:46   

spoko, słyszałem już tyle różnych mitów na ten temat że nie wiedziałem w co wierzyć. czyli np zimą na jakimś placu mogę włączyć sobie 2 i wtedy nie wskoczy mi wyższy bieg i będę mógł się pobawić quattro, czy lepiej przełączyć na tip :-D
 
 
Warsztat Audi A8 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: D3
Wiek: 41
Dolaczył: 17 Wrz 2009
Posty: 1829
Skąd: Polska
mdamian 
SUPER Klubowicz



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 83 razy
Wiek: 33
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3006
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-05-05, 20:49   

sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
 
 
FOSS 
SUPER Klubowicz



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 108 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 4971
Skąd: pl-WPR/de-HS
Wysłany: 2013-05-06, 00:16   

mdamian napisał/a:
sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)

No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-)
_________________

Serwis, części zamienne, inspekcje przed zakupem
* FOSS motorsport *
(PL-Warszawa)
Sprzedam >> Dużo różnych części A8/S8 D2/D3, VW
A8/S8 D2 , A8/S8 D3 oraz VW

 
 
jdz1 
Natręt bez Quattro


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 268
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-05-06, 11:21   

FOSS napisał/a:
mdamian napisał/a:
sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)

No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-)


Święte słowa, na tiptronicu jeśli przekroczysz dopuszczalne obroty max to skrzynia przerzuci na wyższy bieg i tak samo w dół.
 
 
Warsztat Audi A8 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: D3
Wiek: 41
Dolaczył: 17 Wrz 2009
Posty: 1829
Skąd: Polska
mdamian 
SUPER Klubowicz



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 83 razy
Wiek: 33
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3006
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-05-06, 11:31   

FOSS napisał/a:
mdamian napisał/a:
sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)

No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-)

Nigdy nie katowałem swojego auta tak żeby przerzucił mi na tip-troniku mi sam z 2-3 :shock: Temu nie miałem o tym pojęcia :-D
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
 
 
jdz1 
Natręt bez Quattro


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 268
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-05-06, 11:35   

mdamian napisał/a:
FOSS napisał/a:
mdamian napisał/a:
sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)

No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-)

Nigdy nie katowałem swojego auta tak żeby przerzucił mi na tip-troniku mi sam z 2-3 :shock: Temu nie miałem o tym pojęcia :-D


To nie chodzi o katowanie, wystarczy dobrze ruszyć spod świateł na tipie i po chwili już masz wrzucony drugi bieg przez automat albo na tipie wyprzedzać TIRa.
 
 
mdamian 
SUPER Klubowicz



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 83 razy
Wiek: 33
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3006
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-05-06, 11:41   

jdz1 napisał/a:
To nie chodzi o katowanie, wystarczy dobrze ruszyć spod świateł na tipie i po chwili już masz wrzucony drugi bieg przez automat albo na tipie wyprzedzać TIRa.

A przy jakich obrotach zmienia skrzynia na tipie na wyższy bieg ??
Ja z reguły przy około 5K obr/min sam zmieniam bieg na wyższy (prędkość w granicach 160-180km/h jest wystarczająca do wyprzedzenia kilku tirów :mrgreen: ).
Temu jestem zdziwiony że tip potrafi sam zmienić bieg na wyższy .
Nawet jak się bawiłem na parkingu zimą to na 2 biegu (około 2-3k obr/min) starczyło by się poślizgać .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
 
 
Warsztat Audi A8 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: D3
Wiek: 41
Dolaczył: 17 Wrz 2009
Posty: 1829
Skąd: Polska
jdz1 
Natręt bez Quattro


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 268
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-05-07, 09:49   

Bieg na wyższy tip zmienia przy około 6200-6500 obr/min (u siebie nawet nie zauważyłem bo tak mi szybko wkręca się na obroty) bez względu czy jadę na LPG czy PB a poza tym jak wprzedzam TIRy czy kawalkadę osobówek nie patrzę na zegary tylko na drogę.
Poza tym właśnie kat ować to znaczy zmieniać biegi na tipe przy około 5 tys obr/min. , właśnie wówczas skrzynia ma najwięcej do roboty.
Tip tak nie potrafi tylko tip ma tak ustawione że przy max obrotach zmienia na wyższy bieg a przy możliwie najniższych obrotach zmienia na niższy bieg i nie ma w tym nic dziwnego ani inteligentnego.
2-3 tys obr/min wystarczy żeby sie poślizgac, tu z Tobą całkowicie się zgodzę.

Pozdrawiam
 
 
Mucholejkolator 
SUPER Klubowicz



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 29
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 525
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-07, 12:25   

4HP sama nie zmienia biegu w górę. Dopiero poniżej 40km/h redukuje z 4 na niższe biegi. Przez to jest jak dla mnie prawdziwą skrzynią TIP a nie bardziej zabawką jak w przypadku 5HP ;-)
Ostatnio zmieniony przez Mucholejkolator 2013-05-08, 10:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jdz1 
Natręt bez Quattro


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 268
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-05-07, 14:09   

Mucholejkolator napisał/a:
4HP sama nie zmienia biegu w górę. Dopiero gdy zatrzymasz auto, zredukuje do 1 biegu. Przez to jest jak dla mnie prawdziwą skrzynią TIP a nie bardziej zabawką jak w przypadku 5HP ;-)


Z tego co wiem to wszystkie skrzynie tip (te nowsze, chociąby jak napisałeś 5HP czy nawet porównywalne w BMW e38/39) tak mają że same zmieniają bieg na wyższy czy niższy w zależności od obciążenia silnika czy to max obr/min czy min obr/min. Czyli wszystkie powyżej są poprostu zabawkami a jedyna służna skrzynia Tip to 4HP która już dawno poszła do lamusa.
 
 
Warsztat Audi A8 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: D3
Wiek: 41
Dolaczył: 17 Wrz 2009
Posty: 1829
Skąd: Polska
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania


forum audi a8
warsztat warszawa


| Forum Audi A6 | Alufelgi sklep | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Blog audi-a3.com.pl | dpf poznań | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Amortyzatory | tapicerki Legionowo | Anteny CB radia | Serwis samochodowy | Nowe wahacze w sklepie MotoCentrum.pl | Regeneracja turbiny |