Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Światła do jazdy dziennej  
Autor Wiadomość
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2012-04-07, 12:58   [D2 preFL ALL ] Światła do jazdy dziennej

W niektórych A8 pre-FL (wersja skandynawska) występowała taka opcja, że jako światła do jazdy w dzień były wykorzystywane światła przeciwmgielne przednie.
Po przestudiowaniu schematu stwierdziłem, że nic z niego nie rozumiem ;-) i zrobiłem po swojemu.

Użyte materiały:
- 30cm przewodu 2mm2
- 30 + 2 x 10cm przewodu 0.75mm2
- oprawka bezpiecznika + bezpiecznik 15A
- przekaźnik zwierny 30A
- podstawka przekaźnika
- 8 konektorów żeńskich z czego 4 z zatrzaskiem do kostki
- 4 konektory męskie
- 2 konektory oczka pod M6
- koszulki termokurczliwe

Schemat:



Przygotowanie materiałów:
Przewód 2mm2 zarabiamy z jednej strony oczkiem, a z drugiej konektorem żeńskim z zatrzaskiem. Dzielimy go na dwa i zarabiamy oprawkę bezpiecznika.
Przewód 0.75mm2 30cm zarabiamy z jednej strony oczkiem, a z drugiej konektorem żeńskim z zatrzaskiem.
Przewody 0.75mm2 10cm zarabiamy z jednej strony konektorem żeńskim z zatrzaskiem.
Pozostałe konektory lutujemy ze sobą w pary męski-żeński, po czym do dwóch takich par lutujemy przewody 10cm.
Konektory żeńskie zatrzaskujemy w kostce tak, by odpowiadały stykom przekaźnika:
- 2mm2 - 30
- 0.75mm2 30cm - 85
- 0.75mm2 10cm - 86
- 0.75mm2 10cm - 87



Mając tak zrobiony automat, demontujemy zaślepkę z deski w nogach pasażera i lokalizujemy przekaźnik 381.





Wyciągamy go, podłączamy do niego nasze polutowane pary konekorów:
- do styków 30 i 85 bez odczepu
- do styków 86 i 87 z odczepem
Spinamy ze sobą przekaźniki:
- styk 86 z 86
- styk 87 z 87
i wsadzamy wszystko na miejsce.



Styk 30 dodatkowego przekaźnika podłączamy 2mm2 przewodem z oczkiem do zacisku 30 lub 15, a styk 85 do zacisku X15.



Gotowe.
Można przyciąć koszty ;-) i zamiast przelotek z konektorów przylutowac 10cm przewody do nóżek oryginalnego przekaźnika.



W momencie przekręcenia stacyjki zapalą się nam halogeny. Po przełączeniu na światła pozycyjne czy mijania zgasną, wracając do swojej dawnej roli. Przy pracującym rozruszniku układ jest odłączany automatycznie nie powodując dodatkowego obciążania akumulatora. Układ współpracuje prawidłowo z diodowymi postojówkami.

Koszt całkowity ok. 10zł. Czas samej pracy bez rozkminiania schematów ok.1.5h.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-04-07, 14:51   

spoko pomysl ;-) tylko teraz moje pytanie czy ktos ma jakis schemat jak zrobic cos podobnego, tylko zeby zapalaly sie same swiatla drogowe na 30%mocy ?????
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2012-04-07, 15:01   

Arthur, jak chcesz takie cos to poszukaj na allegroszu modulu DRL ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
rollo_tomasi 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-24, 20:37   

Zarąbiste!
_________________
Tomek
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-04-24, 23:15   

Instrukcja montażowa Modułu DRL – Świateł dziennych
http://www.michal-orzel.f...Instrukcja2.pdf
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Grain 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 241
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2012-05-12, 16:32   

dice111, hej biorę się za temat świateł u siebie proszę napisz czy zmienialeś zarowki na ledy i jaka jest zarowka typ w haloge.ach w prelifcie z góry dzięki
_________________
Było S8....:(
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2012-05-15, 03:32   

H3. Nie zmienialem, nie ma nic ciekawego z SMD, ze standardowych sa Philipsy UltraVision, ale trudno dostepne w PL (na allegro podrobki)
_________________
Black Cars Matters
 
 
Grain 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 241
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2012-05-23, 00:31   

Hej u mnie system już działa , ale kupiłem H3 na ledach i w ogóle nic nie widać dopiero wieczorem w dzień wygląda jakby nie była zapalona, wracam do standardu
_________________
Było S8....:(
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2012-05-31, 21:52   Re: Światła do jazdy dziennej

dice111, to może mistrzu pokombinowałbyś nad schematem doświetlenia skrętu poprzez halogeny? :mrgreen:
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2012-06-02, 15:47   

Na allegro są odpowiednie sterowniki.
Powiedzmy sobie prawdę, halogeny w D2 preFL nie nadają się na nic innego niż światła dzienne, a naprawdę szkoda xenonu by świecić w słoneczny dzień.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2012-06-02, 21:36   

Też tak uważam, ksenony drogie to i szkoda je wypalać, ja rok temu kupowałem za 400zł
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
MARCINSOBI 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 47
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 119
Skąd: Police
Wysłany: 2012-10-09, 17:11   

troszke odswieze , a czy ten schemacik podejdzie do polifta ?
_________________
Marcin
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-10-09, 17:31   

nie... probowalem tak z doskoku ale nie podejdzie... nie zglebialem sie dalej bo ciezko ze schematami do polifta
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-02, 00:39   

Mały odkop.
Panowie jak juz jesteśmy w temacie "nielegalnych" dziennych to ja u siebie zastosowałem mocniejsze H3 LED i wysterowałem to odpowiednim modulikiem(szczegóły w mym temacie)
Natomiast chodzi mi po głowie jeden pomysł czy jesli sa firmy(zapytanie do jednej poszło)co buduja na zamowienie moduły LED wg.naszego projektu to by nie było warto zamowić modułu LED na diodach firmy cree(bardzo mocne) co by sie ladnie komponował w lampe w miejsce soczewki halogenu(mowa o preFL)Jeśli by to nie było zbyt kosztowne i robią w mniejszych ilościach to moduł by miał byc na 12V o mocy 20/10W z dopasowaną do diod optyką. Dlaczego 20/10w? Dlatego że tak mocne diody by spelniały funkcje przeciwmgielnego dośc dobrze i by sie wtedy załaczały na pelna moc a do funkcji DRL wystarczy nam polowa czyli ok 10Wmocy. Odpowiednia optyka sprawi że będa bardzo jasno widoczne.
CO myslicie o takim pomysle??
Zachowujemy ładny wygląd a mamy cos bardzo oryginalnego :) Oczywiście mozna to wysterowac tez modułami na funkcje coming/leavin home czy tez nawet doświetlanie zakretów. Myslę że podobne cos mozna zastosowac także w poliftach ale niestety nawet jak nam ktos to ładnie wystruga to nie mamy homologacji i mimo że idealne to 'nielegalne" :mrgreen:
A do powyższego planu polecam wywalic przesłone przeciwmgielnych to będą świeciły bardziej na wprost przez co będa lepiej widoczne a także zmieszczą w sobie wieksza LEDowa h3
 
 
Siasiuk 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 41
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd: Przemków
Wysłany: 2013-02-26, 21:02   

Witam ...
Mam taki problem że wyłączyłem kombinacją światła dzienne automatyczne.
Czy znacie taką kombinacje ??
_________________
Pozdrawiam
Siasiuk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.