Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 4.2 PB/LPG] Popękany pasek rozrządu.  
Autor Wiadomość
Papierowy 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: S8
Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-13, 20:09   [S8 D2 4.2 PB/LPG] Popękany pasek rozrządu.

Witam.
Dziś podczas wymiany łożyska pod wisko, uchyliłem lewą osłonę plastikową rozrządu i ku mojemu osłupieniu zauważyłem dość regularne rowki/pęknięcia na pasku rozrządu <boisie>
Rozrząd wymieniany w styczniu 2015 w ASO... Od tamtej pory nie zaglądałem pod osłonę. Zdejmując ją całkiem, zauważyłem, że strasznie ciężko wychodzi od spodu (lewa)(po odpięciu klipsa oczywiście). Po zdjęciu okazało się iż lewa osłona metalowa od spodu, przy kole zębatym naciskała na pasek. przez co pasek tarł o nią podczas pracy...zebrały się też tam gumowe opiłki. Pomyślałem, że mechanicy w ASO zbabrali sprawę źle przykręcając obudowę. Poluzowałem śruby i przykręciłem ją dając nieco w dół, uzyskując luz między obudową, a paskiem na kole zębatym.
Jednak gdy próbowałem założyć tą plastikową odubowę spowrotem, zauważyłem, że jest to niemożliwe właśnie od spodu, ponieważ styka się ona tam niemal z łapą, do której przykręcona jest gumowo-metalowa tuleja, podtrzymująca (chyba) silnik. Czyli coś jest nie tak...
Ta tuleja/guma wymieniana była razem z rozrządem w styczniu 2015. W związku z tym nasunął mi się wniosek, że silnik nieco opadł i kontakt obudowy z łapą spowodował nieszczęsne dociśnięcie paska, między obudowę a koło zębate, więc albo ta guma się wyćwiczyła i trzeba ją dokręcić, albo od początku była za słabo dokręcona...
Czy dobrze rozumuję? Czy ktoś z forum przerabiał może coś podobnego?
Mam porobione jakieś zdjęcia, później postaram się wrzucić.
Z góry dziękuję za sugestie i odpowiedzi. Pozdrawiam.
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-13, 22:46   

Raczej odpuściłbym dalszą jazdę chyba, że planujesz remont silnika :]
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-13, 23:09   

oslona rozrzadu w fl jest na blaszki mocowana, wiec nie wiem jak ja przykrecales? Jedyne co tam sie moze wygiac to blaszana obudowa przykrecona do glowicy pod kolem zebatym wałka. Trzeba ja wtedy rączka odgiac w dół i po sprawie.

BTW to lapa silnika czy wspornik momentu jest po prawej stronie, a Ty cos tu mieszasz z lewa...
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Papierowy 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: S8
Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-14, 18:18   

Załączam zdjęcia.
Tak wygląda pasek:



Obudowa plastik:


A tu przyczyna:



[ Dodano: 2016-12-14, 18:28 ]
szeryfisch napisał/a:
oslona rozrzadu w fl jest na blaszki mocowana, wiec nie wiem jak ja przykrecales? Jedyne co tam sie moze wygiac to blaszana obudowa przykrecona do glowicy pod kolem zebatym wałka. Trzeba ja wtedy rączka odgiac w dół i po sprawie.


Tak, chodzi mi o metalową odudowę, ją odkręciłem i pchnąłem nieco w dół.

szeryfisch napisał/a:
BTW to lapa silnika czy wspornik momentu jest po prawej stronie, a Ty cos tu mieszasz z lewa...


Przepraszam kolego, ale nie wiem jak to się fachowo nazywa <bezradny>
Element jest widoczny na ostatnim zdjęciu.
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-12-14, 19:17   

No to czeka Cię niestety wymiana paska. Z tym nie można jeździć...
_________________
I`m the LPG master
 
 
justinos1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 131
Skąd: Chojnów
Wysłany: 2016-12-14, 19:44   

Ja miałem podobnie w D3 3.7 po dzwonie była pęknięta obudowa rozrządu i kawałek plastyku był cofnięty w kierunku paska... tarło tarło aż z całego paska po grubości zostało pół, naszczęście w porę zauważyłem no i wymieniłem.
 
 
Papierowy 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: S8
Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-14, 23:04   

To, że pasek do wymiany i nie mogę jeżdzić to wiem ;) Tylko co z tego ,że zmienię pasek jak nie wyeliminuję przyczyny. Dzwona, żadnego nie miałem ;) Stary pasek przed wymianą, nie był wogóle naruszony, a tu są takie pęknięcia. No i ta plastikowa obudowa dawała się normalnie zdjąć i założyć, a teraz strasznie haczy od dołu.
Pytania się nasuwają takie:
Czemu tak się stało i przez ile czasu to mogło trwać?
Możliwe, że 2 lata tak przelatałem? tzn. od początku po wymianie rozrządu tak było żle sklecone i przeleciałem obcierającym pasku ok. 20.000km? Czyli, że w ASO zbabrali sprawę? Wytrzymałby tak dociśnięty tyle km, czy to raczej stało się później z jak narazie niewyjaśnionych przyczyn? <hmm>
Dlaczego obudowa melalowa rozrządu na dole jest tak blisko tej łapy, że się nie da plastikowej pokrywy zapiąć?
Czy na tej tulei pod łapą widocznej na ostatnim zdjęciu i do której (chyba) przykręcony jest silnik, jest możliwość dokręcenia jej, tak żeby silnik się podniósł?
Według mnie to wygląda jakby silnik opadł zbyt blisko tej łapy na zdjęciu, no i moim zdaniem podczas drgań silnika łapa uderza o obudowę metalową od spodu, pchająć ją znów w kierunku paska. Chyba, że tą łapę źle przykręcili(o ile jest taka możliwość) i da się ją wyregulować tak, żeby była bliżej w stronę chłodnicy, bo haczy w sumie krawędzią? <bezradny>

[ Dodano: 2016-12-15, 14:32 ]
Ta gumowa "tuleja" to poduszka pomocnicza nr OEM: 4D0199267.
Możliwe że silnik na niej jest opuszczony zbyt nisko i to jest przyczyna całego ambarasu??
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-12-15, 15:03   

Bardzo możliwe - koszt nie duży - można wymienić
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Papierowy 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: S8
Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-15, 15:59   

michalwruszak napisał/a:
Bardzo możliwe - koszt nie duży - można wymienić

Tyle, że ta poduszka była wymieniana razem z rozrządem niecałe 2 lata temu w ASO... Nie widać po niej żeby była zużyta. Możłiwe, że jest niedokęcona lub coś w ten deseń?? <bezradny>
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1284
Skąd: Lublin

Wysłany: 2016-12-15, 16:03   

Papierowy napisał/a:

[ Dodano: 2016-12-15, 14:32 ]

Możliwe że silnik na niej jest opuszczony zbyt nisko i to jest przyczyna całego ambarasu??

Ale ta przednia poduszka nie trzyma silnika w górze, ona ma zapobiegać jego podrywaniu do góry przy gwałtownym przyspieszaniu. Jej łapa jest sztywno przykręcona do karoserii i nie ma regulacji góra-dół.
Za wysokość uwieszenia silnika odpowiadają raczej dolne poduszki.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-12-16, 08:01   

Jeżeli chodzi o umiejscowienie silnika w komorze to odpowiadają poduszki dolne.
Jeżeli silnik jest za blisko "czegoś" to sprawdzić należy czy sub-rama nie jest
przesunięta w którąś stronę za bardzo. Można ją przesuwać.

Widać byłoby to na geometrii zawieszenia, kąty pochylenia kół by nam się rozjechały.

Co do poduszki górnej na łapie. Tak jak wcześniej było napisane służy
do przytrzymywania silnika na okręcenie się wokół osi wzdłużnej.

Łapa poduszki jest regulowana co do wysokości. Pod łapę daje lub zabiera się podkładki.
Ma to na celu przygotowanie odpowiedniej szczeliny na poduszkę by była odpowiednia.
Nie za duża nie za mała.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1284
Skąd: Lublin

Wysłany: 2016-12-16, 18:10   

marekp750 napisał/a:
Łapa poduszki jest regulowana co do wysokości. Pod łapę daje lub zabiera się podkładki.
Ma to na celu przygotowanie odpowiedniej szczeliny na poduszkę by była odpowiednia.
Nie za duża nie za mała.

Fakt, mój błąd. Nie wiem czemu, ale cały czas siedziało mi w głowie, że podkładki daje się między łapę a poduszkę.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
monster_1973 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 90
Skąd: DE Hessen
Wysłany: 2016-12-18, 02:54   

Gdy to zobaczyłeś to dlaczego nie zgłosiłeś do ASO? To wydaje mi się najbardziej oczywiste rozwiązanie. Jeśli wymieniali rozrząd rok temu i jest takie uszkodzenie jak na zdjęciach, to nie jest to zużycie eksploatacyjne i muszą poprawić. To tak moim zdaniem, mogę się mylić. Ale zadzwonić i zgłosić to do ASO nie zaszkodzi, stracisz najwyżej kilka groszy na rozmowę.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-12-18, 08:52   

Co do problemu ze zdjęć.
Łapa jest przykręcana do podłużnicy trzema śrubami.
Poluzować je (dojście nie jest takie łatwe) i przesunąć łapę w kierunku przodu auta.
Jest tam sporo luzu (dziury w łapie nie są na styk tylko sporo większe).

Przed dokręceniem koniecznie wyregulować szczelinę na poduszkę.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.