Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Kłopot z zawieszeniem opada przód lub tył.  
Autor Wiadomość
Arek B 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multi
Zasilanie: PB
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-04, 20:35   [D3 03 4.2MPI ] Kłopot z zawieszeniem opada przód lub tył.

Witam,

Mam duży problem z zawieszeniem od dłuższego czasu i kłopot ze zlokalizowaniem problemu.
Usterka wygląda następująco:
w czasie jazdy nie za każdym razem w okolicy zegarów słychać dzwięk jakby coś się chciało przełączyć ale się mu nie daje ( wszystko w tym czasie przygasa) i czasami się przełączy i jest ok ale co jakiś czas nie udaje się i zapala się zielony samochodzik zawieszenia i po jakimś czasie pomarańczowy i wtedy właśnie przód lub tył samochodu maksymalnie sie obniża.
Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu odpowiedni tył lub przód się podnosi i wszystko wraca do normy.

Wymieniłem :
kompresor , zespół zaworów, bezpiecznik 373, moduł sterowania zawieszeniem i nic to nie dało.

Ostatnio odkryłem dziwną zależność podczas jazdy autostradą: samochód tyrkotał przy zegarach i nie mogło się coś tam przełączyć i jak skręciłem kierownicę przy jeździe w prawo na łuku błąd na chwilę zniknął i pojawił się jak wyprostowałem kierownicę.
( Kilkukrotnie przy skręceniu kierownicą w czasie jazdy w prawo błąd przestał występować )

Miał ktoś z Was może podobną sytuacje ??? Proszę o pomoc.

Błędy jakie mi wyskakują to:

01772, 01316, 01400

Pozdrawiam,
Arek
 
 
olimpus104 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 267
Skąd: Bognor Regis UK
Wysłany: 2016-03-04, 23:32   

1. 01772
(Kody błędów)
Przewód sygnałowy czujnika ciśnienia w układzie poziomowania pojazdu (G291) Niezrozumiały sygnał zwarcie z plusem Przerwa / zwarcie z masą

2. 01316
Komputer sterujący układem hamulcowym (ABS, ESP, EDS). Brak sygnału. Niezrozumiały sygnał. Brak komunikacji. Odczytać pamięć usterek. Możliwe też jest występowanie tych ...

3.01400
(Kody błędów)
Regulacja poziomu zawieszenia. Górna wartość skrajna przekroczona. Dolna wartość skrajna przekroczona
_________________
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
 
 
Arek B 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multi
Zasilanie: PB
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-05, 08:27   

Dziękuję że opisałeś mi błędy. Ale czy jest coś na co byś stawiał co powoduje tak
dziwne zachowanie. Z góry dziękuję za próbę pomocy.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-03-05, 09:12   

Arek B napisał/a:
bezpiecznik 373,

Masz na myśli przekaźnik pod kierownicą?

Zielona kontrolka to nie błąd - sygnalizuje opadanie lub niski poziom zawieszenia. W niektórych wersjach sterownika zawieszenia świeci się stale na dynamic'u. Może zapalać się i znikać w trakcie jakzdy w różnych warunkach.

Pomarańczowa to już błąd.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Arek B 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multi
Zasilanie: PB
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-05, 10:26   

Tak wiem to.

Czekam na jakieś propozycje rozwiązania problemu.
U mnie na dynamic zawsze jest na zielono.
 
 
Arek B 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multi
Zasilanie: PB
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-05, 20:36   

Czyli nie ma jakiejś koncepcji co to może być. Nikt nie miał podobnego problemu?
Co ciekawe jak podczas jazdy skręcam kierownicą w prawo błąd się usypia i wraca po jej wyprostowaniu.
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-06, 10:33   

No przecież kolega wyżej napisał Ci, że masz problem z czujnikiem G291 i od niego powinieneś zacząć (sprawdzić okablowanie w okolicy. G291 znajduje się w zespole zaworów, które wymieniłeś więc trzeba tam zajrzeć. No chyba, że to jakieś stare, niewykasowane błędy z przed wymiany <bezradny> . Najlepiej jakbyś zrzucił cały log z VCDS tutaj. Czy po nocy auto opada? Kompresor i zawory były nowe czy wrzuciłeś używki?

Z tym dźwiękiem o którym piszesz w okolicy zegarów to może być przekaźnik od kompresora. A to przygasanie (rozumiem, że świateł i zegarów) to może być w momencie pracy kompresora, gdy miałbyś altek na wykończeniu - tutaj tylko gdybam.

A tu masz temat kolegi z identycznymi błędami:
http://www.a8team.pl/d3-0...400-vt14633.htm
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2016-03-06, 11:38   

Przygasanie to może też jak gdzieś problem z masą .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Arek B 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multi
Zasilanie: PB
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-06, 15:45   

Dziękuję za pomoc.
 
 
marcin2110 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2017
Posty: 2
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 2017-02-08, 19:56   

Potrzebuje pomocy.Jestem tu nowy. Moja audiczka ma taki problem ze tylnie zawieszenie stoi ciagle podniesione na max ,nawet zmieniajac na tryb dynamic nie reaguje nie opuszcza ani nie podnosi,a co do przodu to sprawa wyglada tak ze podnosi sie i opuszcza ale jak podniose na max to szybko opada na sam dol:( rozdzielacz wymienial poprzedni wlasciciel byl wymieniony bo kiedys tyl siedzial calkiem nisko .
Z gory dziekuje i pozdrawiam
_________________
ma2110
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5075
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-02-08, 21:17   

Jakie błędy ?
_________________
Black Cars Matters
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-02-08, 22:12   

marcin2110, pod kompa i zobaczyć na błędy, tak ti można sobie w D3 szukać i szukać
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-02-08, 22:25   

Diagnostyka to podstawa. Upewnij się też czy obie strony tak samo chodzą czy przypadkiem nie trzyma jeden amor (ja tak mialem) a wygląda jakby cały tył był wyżej.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
marcin2110 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2017
Posty: 2
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 2017-03-19, 15:04   

Dziekuje za odpowiedzi. Tak tyl stoi calkiem do góry i jest strasznie twardy podczas jazdy, Przykladowo przod auta stoi calkiem nisko prawe kolo prawie wchodzi w nadkole a lewe jest nieco wyzej..po odpaleniu auta nie reaguje swieca sie kontrolki zolta i zielona ale nie podnosi Dopiero daje na dinamic po chwili daje na lift i auto sie dzwiga tzn przod i oba kola stoja rowno.Ale jak zgasze auto to momentalnie opada morda chociaz dwa razy mi sie zdarzylo ze po zgaszeniu opadlo dopiero po 2 godzinach .A podczas jazdy raz jest tak ze opada przod swieca sie obie kontrolki zostaje tylko opcja lift chociaz przod jest na samym dole ( brak mozliwosci przelaczenia na inne tryby)wiec staJE gasze odpalam podnosze i jest tak ze moge jechac 5 km i opadnie zaraz a moge jechac 20 i nic sie nie dzieje.DZIEKUJE I PZDRAWIAM
_________________
ma2110
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.