Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Rozrząd zmienia wartości w grupie93vcd  
Autor Wiadomość
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-07-05, 17:34   [D3 04 4.2MPI/LPG ] Rozrząd zmienia wartości w grupie93vcd

Witam wszystkich, mam kilka pytań co do rozrządu w d3 4.2 pb
Otóż wczoraj odebrałem auto od mechanika, poprawiał rozrząd, miał poprawiać ponieważ były następujące wartości -6 i -2 a wiem z forum że taka norma to od -4 do +4

Okazało się że jeden z łańcuchów był przestawiony o 1 ząb, facet wie co robi ponieważ miał schematy i nie ustawiał na znaki a liczył ogniwa.

Po odebraniu auta podpinam kompa i jest -4 i -2 uradowany że wszystko w porządku oczywiście wróciłem do domu.

Coś mnie ruszyło żeby sprawdzić jeszcze raz ten rozrząd i podpiąłem dzisiaj znowu kompa , wchodzę w grupę 93 i ku mojemu zdziwieniu jest -6 i -3 temp wody ok 70C


Skasowałem adaptację poprzez skasowanie błędów (mam dwa od katów) wchodzę w grupę 93 i jest -5 i -2

Czy to normalne że w tej pozycji się to zmienia ? Ma na to wpływ np temp silnika ?

Proszę tutaj foto :

 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-07-05, 20:53   

Czujnik położenia wałków masz na wałkach ssących.
Czyli brana jest pozycja wałka ssącego, który jest napędzany przez łańcuszek i nastawnik
z wałka wydechowego.
Jeżeli nastawnik nie wraca za każdym razem do punktu "zero" to wskazania
na 93 mogą pływać.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-07-05, 21:06   

Wojtec1987, coś z foto nie tak. Popraw to proszę.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-07-05, 21:26   

marekp750 napisał/a:
Czujnik położenia wałków masz na wałkach ssących.
Czyli brana jest pozycja wałka ssącego, który jest napędzany przez łańcuszek i nastawnik
z wałka wydechowego.
Jeżeli nastawnik nie wraca za każdym razem do punktu "zero" to wskazania
na 93 mogą pływać.


Sugerujesz kończące się nastawniki ? Można je jakoś sprawdzić z poziomu vcds ?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-07-05, 22:04   

Można sprawdzić częściowo w VCDS.

Bloki pomiarowe 90, 91, 92, 93.

Na podstawie wskazań w tych blokach można określić czy nastawniki poprawnie działają.
Oczywiście mowa tutaj tylko o funkcjonalności wychylania i powrotu nastawnika.

Hałasowanie nastawników nie jest widoczne w blokach pomiarowych.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-07-05, 22:20   

Nie słychać nastawników, ani łańcuchów, gdzieś czytałem że wartości w grupie 93 zmieniają się po rozgrzaniu silnika, a skoro nikt nie potwierdza tutaj tego, rozumiem że to bujda ?

Pomiar robić na pracującym silniku na postoju, czy podczas jazdy ?

Jakie powinny być wartości w tych blokach ? 93 to wiem, jak najbliżej zera.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-07-06, 10:14   

Wojtec1987 napisał/a:
Okazało się że jeden z łańcuchów był przestawiony o 1 ząb, facet wie co robi ponieważ miał schematy i nie ustawiał na znaki a liczył ogniwa.


Nie trzeba liczyć zębów (zęby się liczy podczas montazu nastawnika ) są znaki na wałkach,bo ogniw między wałkami na banku 1 powinno być 16, a na banku 2 15, trochę dziwne ze było przestawione moze wyczytał ze ma być np. 15 i na drugiej głowicy zmienił nie potrzebnie, przeciez te znaki na wałkach są b. wazne właśnie one pokazują czy wałki są dobrze ustawione względem siebie <jezyk2>

Wojtec1987 napisał/a:
Pomiar robić na pracującym silniku na postoju, czy podczas jazdy ?


Raczej rozrząd na zimnym i ciepłym powinien mieć takie same wartości.
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-07-06, 11:48   

Nastawniki były wyciągane bo były robione głowice, i sam mechanik mówił że w schemacie jest napisane żeby liczyć ogniwa, i jest też tam nawet niby rysunek który pokazuje że znaki wtedy się nie zgadzają

Schemat z elsy
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-07-06, 21:08   

Ogniwa liczy się podczas montazu nastawnika zeby po wyjęciu sciągacza uzyskać znaki które MUSZĄ się zgadzać nie ma innej opcji w Elsie jest napisane ze ogniwa nie są równo na znakach tylko lekko przestawione o około połowę ogniwa, (dla jednej głowicy 15 dla drugiej 16) ale znaki są ŚWIĘTE wałki w stanie spoczynku muszą być na znakach nie ma innej opcji, walczyłem z nastawnikami wczoraj <jezyk2>


t Oba oznaczenia na wałkach rozrządu muszą ustawić się naprzeciw obu strzałek na pokrywach łożysk.
Przy ponownym zastosowaniu starego łańcucha napędowego:
– Oczyścić łańcuch napędowy i koła łańcuchowe wałków rozrządu w miejscach wskazanych obiema strzałkami na pokrywach łożysk i oznaczyć kolorem położenie montażowe.

t Odstęp pomiędzy obiema strzałkami lub pomiędzy oznaczeniami kolorem wynosi 16 rolek łańcucha napędowego.
t Nacięcie na wałku rozrządu strony ssącej jest przesunięte w stosunku do rolki łańcucha -16- nieco do wewnątrz


czyli względem łańcucha a nie znak na wałku względem znaku na panewce wałka ZNAKI WAŁEK-PANEWKA MUSZĄ SIĘ POKRYWAĆ !!!!!
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-07-06, 22:23   

Nie mam zamiaru się z Tobą kłócić, nie znam się na tym, ale jeżeli jest jak piszesz to dlaczego rozrząd poprawił się w grupie 93 po przesunięciu łańcucha, i ewidentnie czuje poprawę pracy silnika na postoju ?
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-07-06, 22:35   

Nikt się nie kłóci ;) rozumiem ze teraz masz - 5 i -2 jeśli tak to pytanie czy rozrząd był składany na blokadach.A tak od początku to rozumiem ze najpierw po zrobieniu głowic było gorzej i mechanik poprawił ?
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-07-07, 10:15   

Dokładnie, auto pracowało gorzej i było -6 i -3 po poprawieniu napinacza było -4 i -2 następnego dnia podpiąłem kompa i było znowu -6 i -3 po chwili zmieniło się na -5 i -2 , rozrząd był składany na blokadach.

[ Dodano: 2017-07-08, 19:05 ]
W jaki sposób poprawić rozrząd żeby było bliżej zera ? Szczególnie bank pierwszy ? Drugi -2 może być, ale -5 to trochę za dużo.
 
 
LuckyS 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi a8 d3
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 1
Skąd: Puńsk
Wysłany: 2017-07-16, 22:11   

Marcin2013 czy moglbys podeslac mi schemat ustawienia walkow prawej glowicy? Mam dwa schematy, gdzie na jednym ogniwa zaczynamy liczyc na walku wydechowym przed kwadracikiem na walku ssacym za kwadracikiem, zaś na schemacie drugim na walku wydechowym zaczynamy liczyc ogniwa tak jak na pierwszym schemacie a na walku ssacym konczymy liczyc przed kwadracikiem. I jaki to prawidlowo poinno byc ustawione?
Email: tomi-anders44@O2.pl
Dzieki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.