Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 07 3.0TDI ] Brak ciepłego nawiewu, ogrzewania  
Autor Wiadomość
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-15, 10:37   

nie wiem :P bo auto stoi heh tyle co sprawdziłem na postoju zanim dopatrzyłem wyciek z podłączenia to na wszystkie nawiewy ustawiłem na 24st i z każdej kratki waliło gorącym :)
a wcześniej co bym nie ustawiał to miałem zimne ze środkowych
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
KYLOmC 
Moje A8


Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 164
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-15, 13:14   

Mam pytanko przy dobrej nagrzewncy ile powinno byc stopni na czujniku lewym i prawym i srodkowym . Przy ustawionej temp na klimatroniku 21st. Bo mi pokazuje w blokach 30st i to przy bardzo slabym nadmuchu
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-01-15, 18:45   

mkbewe napisał/a:
radzę zaopatrzyć się w nowe opaski bo stare to chyba jednorazówki,


Masz na myśli te obejmy rurka-nagrzewnica bo jeśli tak to ja podczas montażu też miałem wyciek i założyłem jeszcze raz dokładnie oglądając w koło małym lusterkiem żeby się równo ułożyła :]
 
 
inplus.MR 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Zamość
Wysłany: 2017-01-25, 20:44   

Miałem również problem niedogrzanego silnika i słabego ogrzewanie. Przy dużych mrozach tylko letnie powietrze a silnik 60st. Wymiana termostatu dużego dwa razy oraz małego nic nie dała. Wymontowalem obie nagrzewnice chodź byłem mocno sceptyczny że to cokolwiek zmieni. Efekt po czyszczeniu jest taki że auto osiąga 90st już po 5km a w nawiewach mam ukrop. Jest super. Czyszczenie robiłem na zasadzie zalania octu a nagrzewnicą gorącego powietrza doprowadzałem do wrzenia. Wylewałem bród i przeplokiwalem wodą pod ciśnieniem. Zabawę z octem powtarzane trzykrotnie i za każdym razem wypłokiwałem bród. Robiłem to w wannie i miałem okazję zobaczyć że całeb dno wanny było pokryte szmuliwem.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-25, 21:08   

dlaczego syf osadza się tylko w nagrzewnicy?
na termostatach nic nie miałeś?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
inplus.MR 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Zamość
Wysłany: 2017-01-25, 21:30   

Myślę że przyczyną jest fakt że są bardzo wąskie przejścia dla płynu. Przed czyszczeniem sprawdzałem drożność dmuchając ustami powietrze w pustą nagrzewnice. Przy brudnej był opór, a po czyszczeniu zdecydowanie było lżej, żadnego oporu.
Nagrzewnice są nisko względem całego obiegu płynu i syf tam widocznie się zatrzymuje.

Termostaty czyste.
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2017-01-25, 21:49   

Nie mogę sobie tylko wyjaśnić, jaki wpływ ma brudna nagrzewnica na słabe nagrzewanie auta - temperaturę silnika oczywiście a nie wnętrza?
 
 
inplus.MR 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Zamość
Wysłany: 2017-01-25, 22:04   

Trzy zimy walcze z nie dojrzałym silnikiem. Nie wie jak to do końca jest ale mam na zegarach w końcu 90st oraz ciepło w aucie. Myślę że obwód wodny ten od webasto tam gdzie znajduje się ten śmieszny przeplywowy termostat ma duży wpływ na ukierunkowanie gdzie ma płynąć ciepło. Skoro nie mogło na kabinę to szło na chłodnice.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-01-25, 22:05   

Moim zdaniem nagrzewnice się zatykają dlatego że przez całe lato praktycznie nie pracują, w moim starym Espero nagrzewnica ma obieg cały rok, powietrze jest dozowane tylko klapką nie ma zaworka.
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2017-01-25, 22:16   

inplus.MR, ten mały termostat jest na układzie chłodzenia oleju skrzyni ASB a nie na obiegu ogrzewania postojowego. Więc nie ma nic do tego. Na logikę hamując przepływ silnik ma łatwiej ogrzać płyn bo wentylatory ogrzewania nie studzą go. Dlatego nie widzę tu jakiegoś powiązania. Może czysty przypadek, chyba że ktoś wie, to niech mnie uświadomi <hmm>
 
 
inplus.MR 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Zamość
Wysłany: 2017-01-25, 23:13   

Ten mały termostat jest zaraz za webasto i na rurze która idzie do nagrzewnic. Terostat jest w pozycji otwartej. Przymyka się dopiero przy temperaturze 80st ale nie zamyka całkowicie. Więc tak myślę że skoro nie było przepływu płynu do nagrzewnice bo były zapchane to płyn gorący był skierowany gdzie indziej bo na tej rurze jest trójnik . W innym poście opisuję ze mi ubywa płyn. Więc moje niedogrzewanie silnika wiązałem z zapowietrzaniem sie oraz brakiem ciśnienia płynu.
Problem ubywania płynu nierozwiazalem. Nie dopuszczam do zapowietrzenia przez codzienne poranne dolewanie.
Reasumując płyn mi ubywa, nie mam odpowiedniego ciśnienia ale mam w końcu 90st. na silniku czy jadę po mieście czy też na trasie. Oraz mam max temperaturę w aucie.

Jeśli macie pomysł na ubywanie płynu to proszę o podpowiedź
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-26, 10:52   

mały termostat zdecydowanie jest na wężach do chłodnicy ATFu
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2017-01-26, 13:53   

Chciałem dzisiaj zdjęcie zrobić bo byłem pod autem ale nie dało się tak żeby ostrość była :-)
Patrzyłem na przewody od skrzyni do chłodnicy oleju ponieważ przymierzam się do wymiany oleju. Ciasno jest przy tej chłodnicze i krótki przewód elastyczny a później rurka i płaskie zakończę nie na które nie ma jak nałożyć więcej przewodu. Bawił się ktoś z was w wymianę dynamiczną? Ja Robiłem to w bmw wielokrotnie i tu też bym zrobił tylko te węże są w kiepskim miejscu. Może ktoś ma jakiś patent? Sorki za zmianę kierunku rozmowy
 
 
Audi A8 D3 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sabina
Jeżdzę: A8 D3
Dołączyła: 23 Mar 2017
Posty: 1
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2017-03-23, 22:10   

Podnosze.
Mam podobny problem - brak ogrzewania, plukanie ukladu daje przejsciowy efekt. (A8 D3 4.2)

Czy ktos moze podzielic sie dokladnym opisem/zdjeciami/filmem tlumaczacym jak zdemontowac nagrzewnice od srodka?
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2017-03-24, 07:35   

http://www.a8team.pl/d3-0...5,15.htm#276917

jak byś chciał to mam do sprzedania wyczyszczone na wymianę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.