Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI ] Napięcie ładowania na wolnych obrotach  
Autor Wiadomość
Damias 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-08, 09:39   [D3 04 4.2MPI ] Napięcie ładowania na wolnych obrotach

Witam,
Poleciał mi akumulator i stawiał taki opór w układzie że wył alternator.
Po wymianie akumulatora i zakodowaniu go w module zarządzania energią mam zbyt niskie napięcie ładowania na klemach. Po podpięciu kompa z modułu zarządzania energią da się odczytać takie informacje (na wolnych obrotach):
Napięcie alternatora - 14,9V
Napięcie akumulatora -12,5V (potwierdza to miernik)
Po dodaniu gazu napięcie na akumulatorze skacze do ok 14V czyli chyba ok.
Moduł zarządzania energią mam poliftowy. Sprawdziłem połączenia kabla zasilającego w słupku A i przy klemie pirotechnicznej i wszystko wygląda idealnie, czysto.

Ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić?
Planuję jeszcze podmienić moduł zarządzania energią na mój stary i sprawdzić czy coś się zmieni.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-08, 09:52   

a grzeją ci się miejsca połączeń na tym plusowym alternator-akku?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Damias 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-08, 10:00   

Czuć że ten krótki kabel plusowy robi się lekko letni ale nie gorący.

Podmieniłem moduł zarządzania energią i to samo.

Ktoś wie jak to dokładnie działa? Gdzie ten komp widzi te 14,9V na alternatorze. Czy to na jego wyjściu? Czy to regulator napięcia ma taką informację? Czy to jest tak że regulator napięcia widzi że alternator daje 14,9V ale dalej na samochód puszcza 12,5V? Czy po prostu gdzieś po drodze jest taki spadek?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-08-08, 12:49   

Jedyne co bym na start zaproponowal to wyczyszczenie laczen kabla masowego. Chyba przy slupku srodkowym gdzies jest, sporo osob tak robila i duza poprawa. Ja mam na wolnych obrotach przy wszystkich mozliwych do wlaczenia odbiornikach 13.5V na aku a 13.9V na alternatorze.

Sterownik zarzadzania energia moze pod iesc obroty biegu jalowego aby nienznacznie zwiekszyc ladowanie i mysle ze tak robi u Ciebie chyba bo 14.9V to sporo bym powiedzial. U mnie roznica jest miedzy aku i alternatorem raczej niewielka ale tez alternator daje o caly 1V mniej.

[ Dodano: 2017-08-08, 12:50 ]
Aa, warto mierzyc miernikiem a nie patrzec na te uklady pomiarowe w sterownikach ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-08, 14:54   

Damias napisał/a:
Czuć że ten krótki kabel plusowy robi się lekko letni ale nie gorący.

Podmieniłem moduł zarządzania energią i to samo.

Ktoś wie jak to dokładnie działa? Gdzie ten komp widzi te 14,9V na alternatorze. Czy to na jego wyjściu? Czy to regulator napięcia ma taką informację? Czy to jest tak że regulator napięcia widzi że alternator daje 14,9V ale dalej na samochód puszcza 12,5V? Czy po prostu gdzieś po drodze jest taki spadek?


jakie kompy panie miernikiem do altka

moze patrzysz w grupe gdzie widac zadane przez sterownik z alternatora a nie faktycznie

mierz na kablach i daj znać
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Damias 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-09, 00:03   

No i pomierzone. Bezpośrednio na alternatorze 12,8V. Do tego słychać jak alternator wyje. Czyli zostaje chyba tylko jego demontaż i próba regeneracji.

Ktoś tu pisał że demontował alternator w benzynie d3 4.2 i że śruby wadzą o chlodnice ale da się je wyjąć. Tylko czy w końcu trzeba ruszać chloddnice czy nie? <bezradny>
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-09, 10:55   

a kolo pasowe jest ze sprzegielkiem czy bez?

jak ze sprzegielkiem to nie widze tego, patent do odkrecania swoja dlugosc niestety ma...
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Damias 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-09, 11:27   

Hmm nie wiem <bezradny> Ale jakie to ma znaczenie? Ja muszę chyba odkręcić śruby mocujące alternator? Koła pasowego nie ruszam na tym etapie. Chyba że coś źle kombinuję :)
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-09, 13:21   

aaa no racja przecież można zdjąć z kołem
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Damias 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-16, 12:00   

Altek wyszedł bez większego problemu. Faktycznie okazał się uszkodzony. Regeneracja nie była możliwa bo aktualnie nie ma dostępnych podzespołów do tego alternatora ale udało się zdobyć już zregenerowany z gwarancją więc na dniach jak przyjdą nowe oringi i pasek od Michała to będzie montowany :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.