Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Co to za filtry w zbiorniczku chłodzen  
Autor Wiadomość
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2014-10-26, 17:37   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Co to za filtry w zbiorniczku chłodzen

Witam

Dzisiaj sprawdzałem stan płynu chłodzącego i zauwarzyłem że pływają jakieś filtry ,ale raczej jego częsci,wszystkie rozwalone ,popękane- 3 sztuki.

Do czego służą te filtry,i czy są ważne.

numer części 4E0121176
_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-10-26, 17:44   

Filtry/odkamieniacze - była jakaś akcja serwisowa i do pierwszych roczników wrzucano coś takiego.
Szczegółów już nie pamiętam.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2014-10-26, 17:49   

FOSS napisał/a:
Filtry/odkamieniacze - była jakaś akcja serwisowa i do pierwszych roczników wrzucano coś takiego.
Szczegółów już nie pamiętam.



Można bez tego jeździć ? czy lepiej aby były w zbiorniczku :)
_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
migeluss 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 13
Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-07-11, 15:46   

dzisiaj wymieniałem pojemniczek i też się zastanawiałem co to za 4 kartridże- 4E0121176

funkcja opisana na stronie 29
http://pics3.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf

w skrócie: ma chronić ameliniowe elementy przed korozją, ale wydaję mi się, że zamiast G12 jak wlejemy G12++, które maja silikaty wewnątrz wyjdzie na to samo, a sporo taniej :)
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-12, 11:31   

Są to odkamieniacze. Kiedyś była taka akcja serwisowa i dawali to do zbiorniczków wyrównawczych, żeby odkamieniać układ chłodzenia. Jakby co to są cały czas dostępne.
 
 
Łukasz94 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 76
Skąd: Słubice
Wysłany: 2017-07-12, 14:29   

Czy w każdym modelu przedliftowym muszą one być zamontowane w zbiorniczku ?
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-12, 19:02   

Zalewaj g12++ i nic nie trzeba wrzucać tylko co dwa lata zmieniać płyn chłodzący na nowy.
 
 
Łukasz94 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 76
Skąd: Słubice
Wysłany: 2017-07-15, 08:50   

To dla pewności i swietego spokoju sprawdzę jak to u mnie wygląda . G12++ ma już w sobie jakieś substancje które zapobiegają osadzanie się kamienia itp ?
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-07-17, 00:01   

Na obecną chwilę wszystko co lał VAG jest zastąpione G13. Płyny te są płynami bezkrzemianowymi i są między sobą mieszalne. Inna rzecz, że płyny ogólnie mówiąc krzemianowe i bezkrzemianowe można stosować zamiennie, ale tylko pod warunkiem dokładnego wypłukania układu chłodzenia. Generalnie w wypadku płynów G nie ma tej samej historii co z płynem do wspomagania żółtym i zielonym (zielony minerał zastąpiono żółtym syntetykiem. Jak to się kończyło można sobie poczytać i tu na forum). Choć nie pamiętam do końca jak wygląda sprawa z G11, bo coś mi się kojarzy, że to był jedyny nie mieszalny wstecz.
Kolejna kwestia to kolor. To jest tylko kwestia umowna i zależy od tego co sobie odbiorca zażyczył (np swego czasu opel miał płyn zielony, który odpowiadał czerwonemu czy żółtemu w VW). W skrócie wygląda to tak, że co byś nie zalał w układ chłodzenia a miało to prefiks G będzie dobrze.
Należy tylko pamiętać o jednym, płyny na bazie dodatków nieorganicznych (czyli te tanie zazwyczaj niebieskie np Petrygo) należy wymieniać co góra dwa lata, bo teoretycznie po tym czasie zaczynają zapychać układ chłodzenia, a praktycznie po kilku latach to już wypłukuje się błoto. Natomiast płyny na bazie dodatków organicznych mają po pierwsze wydłużony termin do cca pięciu lat, a po drugie lepiej odprowadzają ciepło. Niestety mają też wadę - są żrące i nie wolno ich stosować tam, gdzie elementy układu chłodzenia są lutowane. Chodziły też słuchy, że płyn ten po okresie ważności zaczyna żreć jeszcze bardziej (bo to że żre w ogóle to dobre zjawisko, gdyż oczyszcza z tlenków układ chłodzenia) elementy układu chłodzenia, ale to jest taki urban legend. Jest jeszcze trzecia grupa stanowiąca miks w/w, ale to już taka sztuka dla sztuki.
Ostatnia kwestia, dlaczego mamy już płyn G13? Bo ekologia i tyle.
Co do Twojego pytania w czym jest lepszy G12++ od np G12+ - w niczym. W badaniach laboratoryjnych wyjdzie, że tworzy cieńszy film antykorozyjny a temperatura jest niższa o 0.1oC. W praktyce w użytkowaniu 14 letniego szrota nic nie zauważysz. No i może przy jego produkcji zdechło o trzy wróble mniej, a miś polarny się szerzej uśmiechnął.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
Łukasz94 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 76
Skąd: Słubice
Wysłany: 2017-07-17, 14:36   

Może się różnic na pewno ceną ?? To jak nie ma takiej różnicy to po prostu lepiej pozostać przy G12+ i tyle . Ale niech jeszcze się wypowiedzą inni użytkownicy którzy mają kilka lat swoje D3 :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.