Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 ALL ] Ukręcona szpilka  
Autor Wiadomość
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-08-24, 09:31   [D3 ALL ] Ukręcona szpilka

Witam,
poprzedni właściciel zmieniał koła i jakiś idiota w zakładzie mech. tak wkręcił szpilkę, że przy odkręcaniu została urwana (w pierwszej kolejności próba odkręcenia kluczem pneumatycznym a później już na chama). Niestety nie udało się bezboleśnie usunąć pozostałości. Mechanik rozwiercał śrubę coraz większymi wiertłami ale i tak nie udało się jej wykręcić i podczas wybijania został uszkodzony gwint. Nie można teraz wkręcić szpilki. Jeżdżę na razie na 4 ale nie bardzo mi się to podoba (zdarza mi się podróżować dość szybko a samochód jest mocno obciążony). Myślę nad wymianą piasty a może macie inny pomysł?
 
 
Damias 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-24, 09:59   

A próbowałeś gwintownikiem naprawić gwint w otworze?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-24, 10:04   

Piaste wyciągnac i zrobic albo zmienic ale sa tez magicy co zajmuja sie np demontazem śrub zabezpieczających bez kluczy i może by cos zrobili na aucie,jednak masz uszkodzony gwint to trza to zrobić. Ja bym wymienił piaste bo to najszybsza sprawa. Jeżdzenie na 4 może się skończyć katastrofą.
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2016-08-24, 11:22   

stan, można zdjąć koło i założyć sprężynkę z gwintem, dosyć mocno to trzyma, ale w piaście chyba bym wolał zmienić całą piastę, żeby nie myśleć czy się coś odkręci :) używana na szrocie pewnie grosze kosztuje, tylko prawdopodobnie przy wyciąganiu łożysko będzie trzeba dać nowe bo na 90% się rozpadnie przy wyjmowaniu piasty :) no chyba, że chcesz się pobawić ze sprężynką to wiadomo wyjdzie najtaniej :)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5070
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-08-24, 12:41   

Jak się dobrze rozejrzysz to kupisz z całą zwrotnicą po cenie złomu.
_________________
Black Cars Matters
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1281
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-24, 12:56   

Tak jak koledzy radzą, albo wymiana piasty/zwrotnicy, albo naprawa gwintu sprężynką typu 'helicoil'.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2016-08-24, 23:00   

btw. na 4 spilkach nic sie nie stanie:) śmiało możesz ciśnąć.

gdzieś nawet testy robili w skodzie na TVN Turbo próba 5 śrub luźnych szybkie manewry urwało koło, jedna spilka mocno przykręcona i nic sie nie stało

taka ciekawostka
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-24, 23:02   

haha testy a jazda długodystansowa cięzkim mocnym autem to co innego :)
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2016-08-25, 11:19   

raftor, coś w tym jest, ojczulek wziął w tym roku nowe Rav-4 i był na zmianie opon i w serwisie nie dokręcili koła, dokręcona była tylko złodziejka, przejechał chyba ok 250-300km i nic nie czuł dopiero jak stałem przy aucie patrzę, że szpilki widać, nachyliłem się a tam tylko mocno dokręcona złodziejka jedna nakrętka już ledwo co, a reszty brak :/ i też ojczulek latał ponad 150km/h akurat :)
Ale dla świętego spokoju ja bym zrobił, albo sprężynkę, albo bawił się z wymianą całości :)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-25, 11:22   

Czasami po zrzuceniu koła jak nie przykręcałem dynamometrem to luzowały się szpilki po max 200km i trza było dokrecac o czułem jak bije koło. Nie wszystkie naraz ale 3-4 były luźne i ja to czułem.
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2016-08-25, 11:26   

Apophis, bardzo często tak się dzieje, że po pomalowaniu felg jak lakier jest w otworach gdzie śruby dolegają się tak luzują :) kiedyś miałem tak w D2 pomalowałem felgi jeździłem z miesiąc i jakoś ganiałem się ostro z kumplem, następnego dnia do szkoły i coś stuka zdjąłem dekielek a tam wszystko luźne :/
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-25, 13:38   

Ja akurat wiem z doświadczenia że felg w miejscach przylegania śrub i piasty sie nie maluje. :)
 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-08-25, 14:22   

Dzięki za podpowiedzi i zainteresowanie tematem. O naprawie sprężynką prawdę mówiąc nie słyszałem ale jakbym chciał to zrobić komplet naprawczy będzie niewiele tańszy od piasty. Tylko zawsze będzie niepewność o stan łożyska?
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2016-08-25, 18:36   

Apophis napisał/a:
Czasami po zrzuceniu koła jak nie przykręcałem dynamometrem to luzowały się szpilki po max 200km i trza było dokrecac o czułem jak bije koło. Nie wszystkie naraz ale 3-4 były luźne i ja to czułem.


I co teraz zawsze uzywasz klucza dynanometrycznego do dokrecania kół ?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-25, 18:42   

Ostatnio tak.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.