Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Diagności w Polsce  
Autor Wiadomość
Inter32 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 233
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2016-12-31, 12:24   Diagności w Polsce

Coraz bardziej irytują mnie diagności w Polsce,nic nie sprawdzają i zawsze podbijają przeglądy zardzewiałym Escortom, Astrom 1, Golfom 3,Mazdzie, Toyocie, Lanosikom, Matizowi, bo się boją że pójdzie do kolegi obok i straci 100 zł, druga kwestia rozje...ne zawieszenie, wycieki, brak hamulców i tekst "zrobię ten przegląd tylko pan/pani naprawi to, i ten pan/pani tak będzie jeździł do drugiego roku zrujnowanym autem , oczywiście nie każdy właściciel jest taki i niektórzy naprawią ale 90 procent tego nie zrobi, jak by zabrał dowód to by zmotywował trochę właściciela do naprawy, napier...ają nam akcyzę za stare auto,lepiej niech się wezmą za diagnostów najpierw

Inter32, proszę o kulturalne wyrażanie się <onienie> następnym razem będzie kartka ;)
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-12-31, 12:37   

Polecam poczytać http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/ czasem można się nieźle pośmiać.
Generalnie uważam, że coroczny przegląd powinien być tańszy, lub co dwa lata jak np w CZ.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2016-12-31, 16:08   

Seta nie dostała pieczątki a sąsiada tico tak? <jezyk2>
Weź poczytaj ile wypadków w PL jest spowodowanym złym stanem technicznym, a ile z tego złego stanu to braki w oświetleniu.
Przegląd powinien być dowolny, a właściciel w pełni odpowiedzialny za stan pojazdu którym się porusza. Jeśli jeździ trupem i spowoduje wypadek, który nastąpił z winy złego stanu pojazdu zlicytować majątek i do kamieniołomu. Nie ma majątku? Sprzedać na przeszczepy. Teraz mamy sytuację, że dostałeś pieczątkę w poniedziałek, auto było ok, we wtorek wpadłeś w dziurę czego następstwem w środę był wypięty sworzeń i czołówka z przystankiem. No ale miałeś pieczątkę, więc wszystko jest ok, stan samochodu przecież potwierdzony urzędowo.
Gdzieś na jutubie jest filmik jak kiedyś przygotowywano warszawę czy syrenę przed wyjazdem. Koleś zakładał fartuch i kontrolował cały samochód. Obecnie ważne, że kierowca wie jakie rozmiary ma tablica rejestracyjna i zna długość wajchy od biegów.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-12-31, 16:34   

Moim zdaniem badania techniczne są również za drogie, w senie do tego co oni tam sprawdzają ...bo przecież prawie nic nie sprawdzają. Niech kosztuje nawet dwa razy tyle i niech to będzie kompleksowe sprawdzenie auta, które powinno się zrobić co dwa lata, jak to jest we wspomnianych Czechach czy też w DE.
Wszyscy pierniczą o ekologi a nawet spalin w autach nie sprawdzają, pewnie 20% nie przeszłoby badań. Ale przecież o to tu chodzi, niech Kowalski lepiej jeździ byle jakim trupem niż komunikacją miejską, inaczej nie zasili podatkiem paliwowym państwowej studni <hihi>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-31, 17:02   

ja to sie kiedyś pokłóciłem ostro z kolesiem bo za przegląd z LPG krzyczy 160zł ... wieć posprawdzał zawieszenie, hamulce, itp....wszystko ok prosze płacić... <hmm> no zaraz a co z LPG? w jakim jest stanie, czy wszystko ok??? Ten mi że nie sprawdzi mi lpg bo oni tylko stan techniczny auta poza tym nie ma sprzetu itp... <boisie>
wiec za co ja płace te 160zł??? bo takie są przepisy mówi...o ty kuźwa <onie> nie ma bata nie płace...no i poszło.... :D

generalnie i tak płace tte 160zł u znajomego diagnosty (nawet nie wjeżdżając ;) , bo i tak z każdą pierdołą tam jeżdże więc zna moje auto na wylot ) ale chore jest to dla mnie że 60-70zł płaci się drożej bo tylko lpg jest pod maską którego nawet nie potrafią zdjagnozować <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Dymian 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 161
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2016-12-31, 17:14   

martin_rs4 napisał/a:
ja to sie kiedyś pokłóciłem ostro z kolesiem bo za przegląd z LPG krzyczy 160zł ... wieć posprawdzał zawieszenie, hamulce, itp....wszystko ok prosze płacić... <hmm> no zaraz a co z LPG? w jakim jest stanie, czy wszystko ok??? Ten mi że nie sprawdzi mi lpg bo oni tylko stan techniczny auta poza tym nie ma sprzetu itp... <boisie>
wiec za co ja płace te 160zł??? bo takie są przepisy mówi...o ty kuźwa <onie> nie ma bata nie płace...no i poszło.... :D

generalnie i tak płace tte 160zł u znajomego diagnosty (nawet nie wjeżdżając ;) , bo i tak z każdą pierdołą tam jeżdże więc zna moje auto na wylot ) ale chore jest to dla mnie że 60-70zł płaci się drożej bo tylko lpg jest pod maską którego nawet nie potrafią zdjagnozować <bezradny>


skoro to nie idzie dla nich tylko wyżej- to po co kombinować, sprawdzi szczelność, spr numery i tyle- odlicz ile bonusów dają typu talony na LPG etc. to te firmy ledwo na swoje wychodzą.
U mechanika masz przegląd, a tam po urzędową pieczątkę lecisz.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-12-31, 20:39   

martin_rs4 napisał/a:
chore jest to dla mnie że 60-70zł płaci się drożej bo tylko lpg jest pod maską którego nawet nie potrafią zdjagnozować <bezradny>

Było wbijać gaz w dowód? :P
_________________
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-31, 22:06   

krzychu22.p1i napisał/a:
Było wbijać gaz w dowód?


no właśnie Krzychu dlatego już mądrzejszy o tą wiedze, po założeniu lpg w aucie mojej żony nie wbijałem nic w dowód i przegląd normalnie za 100zł :D

a jest tak założony, ze nie widać że tam w ogóle lpg jest ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-12-31, 22:07   

Niestety ale u mnie jest identycznie.
Jak nie powiem że słyszę lub czuję luz w zawiasie to sprawdzają tak jakby to mieli kompletnie w du...e
Nie raz sam pokazywałem co wg mnie jest nie tak i dopiero jak diagnosta się nad tym pochylił to przyznał że faktycznie tak jest. A po to tam jadę i po to płacę żeby mi ktoś się nad tym autem pochylił
To Oni nie raz bardziej skupiają się na sprawdzeniu nr VIN niż stanu faktycznego auta.

W moich autach nie ma się czego zazwyczaj czepiać jedyne co wyskoczy to jakiś luz gdzieś w zawiasie na jakimś drążku itp. Ale ostatnio np mi się przywalił do ciemnych szyb bo nie było do czego :)

Najlepsze bo miałem też światła ciut wyżej ustawione i ten już się zabierał bo będzie regulował. A ja mu na to żeby się nawet nie wygłupiał bo do tego trzeba mieć kompa żeby ustawić światła w pozycji 0 a tak to tylko kłopotu sobie narobi ;P

[ Dodano: 2016-12-31, 22:08 ]
martin_rs4 napisał/a:
no właśnie Krzychu dlatego już mądrzejszy o tą wiedze, po założeniu lpg w aucie mojej żony nie wbijałem nic w dowód i przegląd normalnie za 100zł

a jest tak założony, ze nie widać że tam w ogóle lpg jest

można i tak, jedyny problem może być np przy jakimś wypadku stłuczce jak np odmówią Ci wypłaty z ubezpieczenia...
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2017-01-01, 12:30   

Z kolei ja napiszę że przeglądy są potrzebne ale:
- diagnostyka w PL mocno leży, diagnostą może zostać każdy kto zrobi sobie kurs zaoczny...
- diagnostą może zostać kazd, nawet bez wiedzy i pojęcia o mechanice...
- ceny są adekwatne do jakości usługi, w Anglii czy Norwegii ceny są kosmiczne za to sprawdzenie pojazdu trwa nawet kilka godzin... Znajomy wiele razy miał problemy a to z szerszymi kapciami, a to z niskim zawieszeniem... Czy większymi niż fabrycznie montowanymi hamulcami.
- jestem za tym, aby kontrola stanu technicznego auta nie polegała na podbiciu pieczątki ale na konkretnej ścieżce diagnostycznej. Obecnie nawet wielu diagnostów nie potrafi ustawić świateł, a nawet wielokrotnie miałem taką sytuację że wiedziałem że światła są złe ustawione, walą na boki i po oczach innym kierowcom a diagnosta je sprawdza i mówi że wszystko jest ok...
- inna sytuacja... Brat miał w Nissanie uszkodzony ABS, paliła się kontrolka, ale miał to w d* więc nie naprawiał. Pojechał na przegląd, diagnosta go wygonił bo się świeci czerwona lampka. Zrobił rundke po placu, zakleił lampkę czarną taśmą, wjechał na stację i już było wsio ok, diagnosta nie zauważył nieprawidłowości w pracy układy hamulcowego. Niby blacha sprawa bo bez ABSu można jeździć, ale sam fakt...
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-01-01, 13:07   

No to napiszę jeszcze kilka błahych przykładów, które skutkują brakiem nowej naklejki w DE:
- brak zaślepki plusowej klemy akumulatora
- niedziałająca regulacja wysokości świateł mijania
- niewłaściwe ogumienie
- brak atestu (tak zwane ABE czy też Gutachten) na nieoryginalne felgi
- brak podświetlenia tablicy
- nierówna powierzchnia cierna tarcz hamulcowych
- niedziałający klakson czy też spryskiwacze i wycieraczki szyb
- przerdzewiały element nośny auta powyżej 1 cm średnicy
- jakakolwiek kontrolka na zegarach oznaczająca błąd
- naderwane osłony przeciwkurzowe amortyzatorów
- wiszące krople oleju pod silnikiem, skrzynią biegów czy dyferencjałem

...nie wspomnę już o luzach z zawieszeniu, zużytych klockach czy też łysych oponach bo to oczywiste. Zastanawiam się kiedy takie błahe a jednak dość ważne ustarki zaczną mieć znaczenie w Polsce <bezradny>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Freeq 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 385
Skąd: NGO
Wysłany: 2017-01-01, 13:16   

Puki ustawodawcy sobie tego nie uświadomią, że wiele wypadków na Polskich drogach spowodowane są złym stanem technicznym auta to raczej nigdy...
Kolejna sprawa, po co mieć sprawne auto skoro 1/3 dróg w PL jest w kiepskim stanie a kolejna 1/3 powinna być zamknięta... Tak czy siak się rozje**e. Taki majatok rozumowania... Kasa z podatków idzie na drogi ale niestety tam nie dociera. Błędne koło.

No i teraz tak na szybko... Po co sprawdzać 3 auta dziennie po 300zl każde skoro można 30 aut po 100zl :-)
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-01-01, 13:16   

danishow napisał/a:
jakakolwiek kontrolka na zegarach oznaczająca błąd

Nie dostać przeglądu za check engine, bo raz na czas mi SAI głupieje (podejrzewam nieszczelność w układzie), no to gratuluje dobrego samopoczucia Niemcom (nich im tam w takim razie dalej ubogacają kulturowo)

danishow napisał/a:
Zastanawiam się kiedy takie błahe a jednak dość ważne ustarki zaczną mieć znaczenie w Polsce <bezradny>

Ważne ? Jeśli tak ważne jak choćby w/w przytoczony przeze mnie przykład to mam nadzieję, że nigdy.

Freeq napisał/a:
Znajomy wiele razy miał problemy a to z szerszymi kapciami, a to z niskim zawieszeniem... Czy większymi niż fabrycznie montowanymi hamulcami.

Jakbym miał z każdym swoim swapem, albo modyfikacją gonić za pieczątką do karty pojazdu to bym chyba cipca dostał. Wolę już tą "swoją zacofaną Polandie".

Freeq napisał/a:
Puki ustawodawcy sobie tego nie uświadomią, że wiele wypadków na Polskich drogach spowodowane są złym stanem technicznym auta to raczej nigdy...

Ile z wszystkich wypadków w PL jest przez zły stan techniczny pojazdów ? Kropla w morzu innych.

Freeq napisał/a:
Kasa z podatków idzie na drogi ale niestety tam nie dociera. Błędne koło.

No, a teraz jeszcze z części mandatów 20% poleci do Policji.
_________________
Black Cars Matters
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-01-01, 13:34   

dice111 napisał/a:
Nie dostać przeglądu za check engine, bo raz na czas mi SAI głupieje

Diagnosta sprawdza błędy i jeżeli jest to ewidentny błąd uszkodzenia jakiegoś czujnika czy innego elementu to podbije przegląd z dopiskiem, że usterka musi być usunięta w ciągu 30 dni.
dice111 napisał/a:
Jakbym miał z każdym swoim swapem, albo modyfikacją gonić za pieczątką do karty pojazdu to bym chyba cipca dostał. Wolę już tą "swoją zacofaną Polandie".
Wierzę, że my pasjonaci aut robimy mody z należytym podejściem do sprawy, jest jednak spora część kierowców którzy modzą auta nie mając o tym zielonego pojęcia. Stosowane są domowej roboty wsporniki, adaptery czy inne tego typu patenty nie sprawdzone pod względem wytrzymałości.
Osobiście nie chcę trafiać na drogach takich "wynalazców", miszczów prostych jeżdżącymi 300-konnymi autami z zajechanymi hamulcami od wersji 150-konnej ...bo takich nie brakuje <boisie>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2017-01-01, 13:35   

Ja wyjechałem na stację diagnostyki i mówię że chciałbym zrobić przegląd.Gosc wziął dowód do ręki popatrzył na mnie i mówi: tu cytat"a co ja tu mogę ku..a sprawdzić" koniec cytatu.Podbil wziął kasę i spokój.
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.