Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Którą skrzynie wybrać TIP vs manual  
Autor Wiadomość
Adamo 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: pabianice
Wysłany: 2017-10-15, 17:22   

emilus143 napisał/a:
Ja osobiście uważam że automaty są okay, ale nie te które mamy w D2. Nieprzewidywalne, mułowate. Czas reakcji wynosi godzinę. Tak jak napisał Bugalon - 4 i 5 nie nadaje się do niczego. Jeździłem np. następcą czyli 6HP i praca jest o niebo lepsza. Zamiast jechać komfortowo to się niestety męczę bo myślę kiedy wreszcie łaskawie zapnie 4 czy 5 bo lubi np. z górki przeciągnąć bieg. Żebym w 4.2 zastanawiał się dwa razy czy dam radę wyprzedzić, bo zanim bieg zrzuci przy kickdownie to minie 1 - 2 sekundy? Porażka...
emil rozwaliłes mnie teraz nie jeździłem 6HP. Myśle ze troszkę przesadziłeś. Każda opinia daje do myślenia i uczy. Mnie się wydaje ze skrzynia szybciej reaguje. Jak wiem ze będę jeździł tylko po mieście wbijam 4 lub 3 wtedy nie ma wycieczek do 5 ..... jak jadę autem zonybi mam wciskać sprzęgło to mnie krew zalewa.....
_________________

 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-10-15, 18:30   

Generalnie porównałem tylko pracę obu modeli skrzyń. Też kiedyś byłem napalony na manuala, ale po dłuższych przemyśleniach stwierdziłem że do aut tej klasy raczej nie pasuje manual tylko ze względu na wajhowanie - tu ma być komfort. Jak nie jeździłeś to się przejedź. Oczywiście nie ma nie wiadomo jakiej przepaści ale robi robotę. Przepaść jest przy DSG...
_________________
I`m the LPG master
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-15, 20:32   

emilus143 napisał/a:
Ja osobiście uważam że automaty są okay, ale nie te które mamy w D2. Nieprzewidywalne, mułowate. Czas reakcji wynosi godzinę. Tak jak napisał Bugalon - 4 i 5 nie nadaje się do niczego. Jeździłem np. następcą czyli 6HP i praca jest o niebo lepsza. Zamiast jechać komfortowo to się niestety męczę bo myślę kiedy wreszcie łaskawie zapnie 4 czy 5 bo lubi np. z górki przeciągnąć bieg. Żebym w 4.2 zastanawiał się dwa razy czy dam radę wyprzedzić, bo zanim bieg zrzuci przy kickdownie to minie 1 - 2 sekundy? Porażka...



nie pozostaje nic innego jak naprawic auto :)
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
jairzinho7 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-15, 20:50   

emilus143 napisał/a:
Ja osobiście uważam że automaty są okay, ale nie te które mamy w D2. Nieprzewidywalne, mułowate. Czas reakcji wynosi godzinę. Tak jak napisał Bugalon - 4 i 5 nie nadaje się do niczego. Jeździłem np. następcą czyli 6HP i praca jest o niebo lepsza. Zamiast jechać komfortowo to się niestety męczę bo myślę kiedy wreszcie łaskawie zapnie 4 czy 5 bo lubi np. z górki przeciągnąć bieg. Żebym w 4.2 zastanawiał się dwa razy czy dam radę wyprzedzić, bo zanim bieg zrzuci przy kickdownie to minie 1 - 2 sekundy? Porażka...


Każdy ma prawo do własnej opinii na ten temat. Faktycznie skrzynie w D2 są o wiele wolniejsze niż jakiekolwiek nowoczesne DSG i tym podobne wynalazki (ale pamiętajmy jednak o żywotności tych nowoczesnych zautomatyzowanych skrzyń). Ale no nie mogę się zgodzić, że to jest wolny i nieprzewidywalny automat. Może masz uszkodzoną skrzynię. U mnie nie ma takiego problemu - wciskam gaz robi redukcję i żwawo przyśpiesza - jak potrzebuję bardziej, to wciskam do podłogi i redukuje 2 biegi w dół i wyrywa do przodu i cieszę się, że mam quattro.

Co do wolnych skrzyń automatycznych pamiętam moje pierwsze doświadczenie z automatem w Mercedesie S124 - nie działał Kick Down i serio, oduczyłem się wyprzedzać jeżdząc tym samochodem :D
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-10-15, 21:10   

Tak na marginesie ...tym, którym skrzynia zastanawia się który i kiedy bieg zapiąć lub też jest mułowata proponuję skrupulatny przegląd i dokładne ustawienie mieszanki z sondą szerokopasmową w instalacji gazowej. Znikną wasze problemy ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-10-15, 21:28   

emilus143 napisał/a:
po dłuższych przemyśleniach stwierdziłem że do aut tej klasy raczej nie pasuje manual tylko ze względu na wajhowanie - tu ma być komfort

Jakoś właścicielom BMW 7 serii E38 nie przeszkadza chyba zbytnio manualna skrzynia biegów - a były tam 5- i 6-biegowe skrzynie manualne, więc nie dorabiajmy teorii do swoich przekonań ...
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-16, 10:40   

też się ciągle zastanawiam nad tym czemu niektórym skrzynia "wolno chodzi" <bezradny> U mnie po mocniejszym wdepnięciu gazu skrzynia momentalnie zrzuca bieg i zaczyna przyspieszać, jak wcisnę kick down, trwa to jakąś 1 sekundę aby zrzucić z 5 na 3 (jak pokazałem wcześniej na filmie).

W weekend polatałem po obwodnicy Wrocławia, A4 i S8. Faktem jest, żeby dynamicznie przyspieszać lepiej robić to na TIPie, zrzucić bieg przed wyprzedzaniem, przeciągnąć do tych 4-4,5 tysi i rura.... ale...jadąc ostro, ciągle zrzucając biegi i ogień...skrzynia jak wiadomo adaptuje się do obecnego trybu jazdy i podczas jazdy na automacie zachowuje się już tak samo jak na tipe...redukuje natychmiastowo....

VAGowner napisał/a:
Jakoś właścicielom BMW 7 serii E38 nie przeszkadza chyba zbytnio manualna skrzynia biegów


ponieważ BMW ma już od dawna przyklejoną łatkę auta dla "dresiarzy" z łańcuchem od kotwicy na szyi i gałą do mieszania tylnym napędem wchodząc w każdy zakręt bokiem, co doświadczam niemal każdego dnia również w tej wersji 7 <cicho> więc to żadna teoria a najprawdziwsza rzeczywistość ;)

późniejsze serie o ile dobrze kojarzę, są również pozbawione manuali jak w przypadku D3 ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-10-16, 12:36   

CINEK napisał/a:
ponieważ BMW ma już od dawna przyklejoną łatkę auta dla "dresiarzy" z łańcuchem od kotwicy na szyi i gałą do mieszania tylnym napędem wchodząc w każdy zakręt bokiem


<hihi> BMW robi manuale, bo jego targetem są dresiarze? Chyba się zagalopowałeś...
 
 
jairzinho7 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-16, 13:21   

krisker napisał/a:
CINEK napisał/a:
ponieważ BMW ma już od dawna przyklejoną łatkę auta dla "dresiarzy" z łańcuchem od kotwicy na szyi i gałą do mieszania tylnym napędem wchodząc w każdy zakręt bokiem


<hihi> BMW robi manuale, bo jego targetem są dresiarze? Chyba się zagalopowałeś...



<hihi> dobre! Nie widziałem jeszcze takiego dresiarza na warszawskiej Pradze żeby jeździł nowymi beemkami :) używki owszem, ale nowego z salonu, to chyba nie ma szans...

Choć ojciec mojego kolegi z liceum (który delikatnie rzecz ujmując ma kasy jak lodu na Grenlandii) kiedyś kupił z salonu nowiutkiego Lexusa (jakiś SUV, nie pamiętam jaki on był) i jego syn nabijał się z niego, że nie jeździł nim przez prawie rok - samochód tylko stał w garażu, bo właściciel sądził, że takim samochodem to tylko w garniaku można jeździć. A że on był wielbicielem raczej luźnego ubioru (może nie ortalionu, ale zawsze), to samochodem nie jeździł wcale. Po roku czasu zobaczył jakiegoś typka wysiadącego ze swojego Lexusa w ortalionie rodem ze stadionu w początkowych latach 90-tych. Więc zaczął i on nim jeździć.
Nawiasem mówiąc krótko, bo uznał, że to ch...wy samochód i wrócił do Audi :>
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-16, 13:38   

krisker napisał/a:
CINEK napisał/a:
ponieważ BMW ma już od dawna przyklejoną łatkę auta dla "dresiarzy" z łańcuchem od kotwicy na szyi i gałą do mieszania tylnym napędem wchodząc w każdy zakręt bokiem


<hihi> BMW robi manuale, bo jego targetem są dresiarze? Chyba się zagalopowałeś...


niee no nie zrozumiałeś <faktycznie> nie wspominałem nic o produkcji manuali w BMW dla dresiarzy <bezradny>

koledze VAGowner chodziło o to, że :

Cytat:
Jakoś właścicielom BMW 7 serii E38 nie przeszkadza chyba zbytnio manualna skrzynia biegów


Nie ma co dyskutować na temat BMW i produkcji tych aut. Idąc tym tokiem rozmowy o samochodach klasy wyższej, broniąc automatu można by wziąć pod lupę np. mercedesa klasy S (z tych lat co D2 i E38), w których manuali nie montowano ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-16, 13:51   

panowie :) zmieniajcie te asb na manuale mowie wam szkoda waszych nerwow i czasu na te powolne automaty
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-16, 14:51   

jairzinho7 napisał/a:
Nie widziałem jeszcze takiego dresiarza na warszawskiej Pradze żeby jeździł nowymi beemkami używki owszem, ale nowego z salonu, to chyba nie ma szans...


no ja też nie mówiłem o nowej, ale o wersji E38, ponieważ odnosimy się do lat z zakresu produkcji D2 czyli 94' - 02' ;) Po tym okresie już wychodziły już tylko automaty, no chyba, że za dopłatą trafił się jakiś indywidual <faktycznie>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Adamo 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: pabianice
Wysłany: 2017-10-16, 19:57   

Potwierdzam powyższe wypowiedzi jak przycisnę gaz skrzynia zbija jeden bieg, jak depnę do dechy idą dwa biegi w dół i auto ciągnie. Nie ma jakiegoś zamulania czy czasu na picie kawy :]
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4796
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-10-16, 21:42   

panowie ale to wszystko to o dupę potłuc :]
Bo nasze auta każde pewnie inaczej jedzie pomijam fakt jak ktoś się przesiadł z mniejszego auta o wielkim silniku 2,0 <boisie>
Bo wtedy dla niego to jest bardzo wyrywne .
Dla mnie jest nie zrozumiałe jak na trasie takie 4,2 dwa ma problemy z wyprzedzaniem ale to tylko chyba motocykli .
Ja tam tylko lewy pas i zazwyczaj wyprzedzam .
A co do fordów jest takie przysłowie nie każda morda pasuje do forda i tego się trzymajmy bo głupie teksty o psuciu się
moim zdaniem nie na miejscu .
Jak to mówią w reklamie przewaga dzięki technice to po co oszukiwali ? i moim zdaniem auta po 2000 roku są celowo popsute .
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-16, 22:07   

ja dziś wracając nakręciłem jak moja skrzynia redukuje na D przy "normalnym" wyprzedzaniu oraz przy wciśnięciu kick down'a. W obu przypadkach zmiana była natychmiastowa bez sekundy zastanowienia"... więc jeśli to nie jest szybko jak na automat, to już nie wiem <bezradny> :D moim zdaniem zrzucenie dwóch biegów w dół z 5 na 3 odbywa się tu tak samo a nawet może i szybciej niż można zrobić to w manualnie ;) ( widocznie w 1:20 min)

sorry za jakość <faktycznie>

http://www.a8team.pl/d2-a...,180.htm#305898
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2017-10-21, 17:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.