Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 00 ] TIP- jaki olej, czy ESSO ATF LT 71141?  
Autor Wiadomość
ralphi 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-13, 17:40   [S8 D2 00 ] TIP- jaki olej, czy ESSO ATF LT 71141?

Panowie sporo sie o tym pisalo, niemniej jednak auto autu nie równe i skrzynia tez moze byc inna. Dla pewnosci zapytam czy do Tiptronica w S8 po lifcie zaleca sie zastosowanie oleju ESSO ATF LT 71141 czy czegos innego?

Serdeczne dzieki za podpowiedz.

Pozdrawiam,
Ralphi
 
 
greg26 
Moje A8


Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 385
Skąd: GA
Wysłany: 2010-03-13, 21:36   

Tak ten olej jest odpowiedni do tej skrzyni.Problem jest taki z tym olejem,że występuje tylko w 20 litrowych opakowaniach.Odpowiednikiem tego oleju będzie Febi 14738 i występuje w 1 litrowych opakowaniach albo MAXXUS ATF VA.
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2010-03-13, 23:07   

Kup 20l ESSO - bedziesz miał na 2 wymiany.
Ewentualnie znajdz sobie kogoś do "pary"
_________________
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL
 
 
grim 
Moje A8



Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 37
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Puritania
Wysłany: 2010-03-14, 01:04   

A czemu ludzie nie pojedziecie do ASO ? Ja kupowałem (przykładowo) olej do wspomagania i nie kosztował o wiele więcej od tego całego Febi....

[ Dodano: 2010-03-14, 01:05 ]
A szczerze... jak wymieniałem olej we wspomaganiu na Febi... to jak wymieniłem na "oryginalny" z ASO to mam wrażenie że wspomaganie lepiej chodzi... (ale może mi się tylko wydawać)
_________________
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."
 
 
saab 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Q7
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-14, 07:26   

Panowie, a czy w ogóle warto się bawić w szukanie oleju kombinowanie z wymianą skoro w dobrym warsztacie wymiana z diagnozą skrzyni kosztuje ok 500zł?
 
 
ralphi 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-14, 08:19   

saab napisał/a:
Panowie, a czy w ogóle warto się bawić w szukanie oleju kombinowanie z wymianą skoro w dobrym warsztacie wymiana z diagnozą skrzyni kosztuje ok 500zł?


Jak masz warsztat w którym wiesz co Ci konkretnie naleją to pewnie jest to najwygodniejsze rozwiazanie. Ja moze jestem przeczulony, ale mam zasade i nie nalewam plynow z zasobow warsztatowych, poprostu lubie wiedziec co leje, dlatego rowniez jestem przy tym co wlewaja, a wszystkim serwisom, ktorym sie to niepodoba mowie od razu dziekuje.

Apropos zakupilem ESSO 20l. z plomba zdecydowanie przyda sie na pozniejsze wymiany

Dzieki all za wsparcie

Ralphi

[ Dodano: 2010-03-14, 08:24 ]
grim napisał/a:
A czemu ludzie nie pojedziecie do ASO ? Ja kupowałem (przykładowo) olej do wspomagania i nie kosztował o wiele więcej od tego całego Febi....

[ Dodano: 2010-03-14, 01:05 ]
A szczerze... jak wymieniałem olej we wspomaganiu na Febi... to jak wymieniłem na "oryginalny" z ASO to mam wrażenie że wspomaganie lepiej chodzi... (ale może mi się tylko wydawać)


Z serwisem to jest tak, ze z reguly jest drozszy i nie zawsze jest lepszy. Ja nie kupuje materialow eksploatacyjnych w autoryzowanym serwisie, za wyjatkiem kluczowych filtrow( np. silnik, skrzynia) uszczelek oraz tych czesci, gdzie juz poprostu nie mam wyjscia.


Pozdrawiam,
Ralphi
 
 
wigeth 
Użytkownik



Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysiek
Jeżdzę: a8
Wiek: 46
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 24
Skąd: Zamość
Wysłany: 2010-03-14, 21:02   

PANOWIE WIĘC JAK JA MAM TIP TRONIC Z SILNIKEM 4,2 Z 9 ROKU TO MAM ZALAC OLEJ ESSO ATF LT 71141 TAK I ILE MAM GO WLAC DO TEJ SKRZYNI
_________________

 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2010-03-20, 20:14   

Kolego wigeth tu masz wszystko http://www.a8team.pl/topics14/76.htm
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-19, 19:45   

Jasne - jest wszystko, tylko żaden link nie działa
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-11-19, 20:10   

Popatrz na datę tamtego tematu, część linków nie działa ale po tytułach da się znaleźć je na internecie.

A co chcesz wiedzieć? Olej może być ESSO ATF LT 71141, nowa nazwa to Mobil ATF 71141. Można kupować zamiennik np FEBI. Jest jeszcze Ravenol 5/4hp, podobno jest ok i spełnia normy producenta skrzyni. Sam jak będę niedługo taszczył skrzynię z auto to będę wybierał pomiędzy Mobilem a Ravenolem, będę chciał kupić 20L. Ogólnie szukać nowego oleju spełniającego normy stawiane przez producenta ASB, czyli firmy ZF. Wszystkie dane są dostępne w ich serwisówkach.
_________________
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2013-11-19, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2013-11-19, 21:02   

beyer28 napisał/a:
Jasne - jest wszystko, tylko żaden link nie działa

Faktycznie nie działa ale chciałem dobrze a wyszło jak zawsze :-P
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-19, 21:53   

A co chcesz wiedzieć? Olej może być ESSO ATF LT 71141, nowa nazwa to Mobil ATF 71141. Można kupować zamiennik np FEBI. Jest jeszcze Ravenol 5/4hp, podobno jest ok i spełnia normy producenta skrzyni. Sam jak będę niedługo taszczył skrzynię z auto to będę wybierał pomiędzy Mobilem a Ravenolem, będę chciał kupić 20L. Ogólnie szukać nowego oleju spełniającego normy stawiane przez producenta ASM, czyli firmy ZF. Wszystkie dane są dostępne w ich serwisówkach.[/quote]

Mam polifta z 2000r, skrzynia (chyba) zf5hp24, ale dokładnie nie jestem pewien, jeśli Masz tą samą to potwierdź mi, proszę. Czyli ten Mobil ATF 71141 śmiało mogę lać? Który z nich polecasz? Gdzie go dostanę, tylko serwis? W jakich ilościach jest sprzedawany, bo 20L to trochę za dużo. Poci mi się dół oringiem i korkiem spustowym, muszę to uszczelnić jak najszybciej. Olej mam świeży ok 9tys. km, a więc chciałem spuścić ten, wlać go z powrotem i uzupełnić ewentualny ubytek. Wiem tylko, że olej jest koloru żółtego. Odnośnie wymiany filtra, jak sądzisz, wymieniać, czy zostawić ten? Uszczelka miski, korek spustowy, oring, wiadowo muszą być nowe - gdzie najlepiej kupić, serwis? pomóżcie, bo zielony jestem w tym temacie na razie. Niedawno kupiłem to auto

123mielony - spoko ;-)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-11-19, 22:16   

Możesz lać Mobil ATF 71141, możesz też z ASO brać ale tam jest duża marża. Na forum spora część osób zalewa ten olej. Dodatkowo kolega się ogłasza ze zniżkami w IC, napisz do Niego: http://www.a8team.pl/pomo...sci-vt11004.htm Olej możesz kupować w butelkach 1, 4/5, 10 i 20l. Jeśli filter był wymieniany to go nie ruszaj. Uszczelki i oringi można kupić w MidParts albo w ASO.

Tak, skrzynię masz 5HP24A a5s440z.
_________________
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2013-11-20, 08:59   

Hej koledzy , olej ATF LT 71141 1L firmy mobil - cena 29zł/1l
RAV ATF 5/4 HP FLUID 1L - cena 37zl/1l

dostepne jeszcze w ofercie sa oleju firmy HEPU i COMMA

RAV ATF 5/4 HP FLUID 20L - cena 585zl/20l
ATF LT 71141 20L - cena 500zl/20l
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-25, 20:02   

Dzięki Panowie za pomoc, ale zdecydowałem się zlecić to fachowcom. Odwiedziłem Midparts, pól godziny i po robocie. Nowy olej, filtr, uszczelka, oring, korek z wymianą zapłaciłem 500zł. Co ja się będę z tym bujał. Mam nadzieje, że już się nie będzie nic pocić :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.