Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 ] Prawy xenon mruga i gaśnie  
Autor Wiadomość
Tomek_1988 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ZF 5HP24A DSL Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-05, 10:45   [D2 97 ] Prawy xenon mruga i gaśnie

Witam,
Mam problem z prawym ksenonem - po zapaleniu świateł oba włączają się w tym samym czasie i świecą jednakowo. Po ok 10 s. prawy zaczyna żółknąć, ciemnieć potem kilka razy jasno mruga i gaśnie.
Żarniki były wymieniane ok. dwa lata temu (Philipsy).

Macie panowie pomysł co to może być???

Generalnie ja pomyślałem sobie że skoro zaświeca się i dopiero po kilku sekundach zaczyna żółknąć to chyba nie wina żarnika (bo gdyby był spalony to wcale by się nie zapalał). Może to być wina przetwornicy??
Pomyślałem że może przełożyć lewą przetwornicę na prawą stronę żeby sprawdzić czy na tej na której wszystko działa z lewej strony będzie też działać prawa strona tylko nie bardzo mam pojęcie jak te przetwornice zamienić i czy w ogóle tak można.

Podpowiedzcie ;-)
_________________
Pozdr
Tomek_
 
 
PIPPEN 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 175
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2012-05-05, 13:15   

Kolego po co zamieniać przetwornice zamień żarniki .Jak na moje to już ci się wykończyły bo jak padają to właśnie zmieniają kolor. Mi po zakupie jeden mrugał to się okazało ,że nie było masy na obudowie przetwornicy dołożyłem dodatkowy kabelek z masą i hula do tej pory.
_________________

 
 
Tomek_1988 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ZF 5HP24A DSL Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-19, 15:42   

A więc problem rozwiązany (już jakiś czas temu ale nie było czasu napisać).
Najpierw zamieniłem żarniki (pisałem o przetwornicach bo myślałem że te można zamienić bez wyciągania reflektorów ale jednak nie. Po zamianie okazało się że dzieję się dokładnie tak samo tyle że z drugiej strony - tym samym wykluczyłem wadę przetwornicy.
Zakupiłem nowe żarniki (OSRAM XENARC COOL BLUE INTENSE 5000k), założyłem - wszystko gra i buczy :-)

Moja uwaga gdyby ktoś miał podobny problem - nie warto kupować najdroższych żarników za 500zł do kilkunastoletniego A8. Ja zapłaciłem 500zł i porównałem z jakością świateł w BMW 645 executora (który za żarniki D2R zapłacił 140zł) i u niego jest lepiej. Po dokładnym przyjrzeniu się widać że soczewka w moim audi jest już jakby nieco "mleczna" a nowszym samochodzie executora jest krystalicznie przejrzysta.
Jak rozumiem jedyny sposób na uzyskanie owej krystaliczności to wymiana na nową?? czy może są jakieś inne możliwości?
_________________
Pozdr
Tomek_
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-05-19, 21:36   

Ja rozebrałem lampę, wyczyściłem szkło soczewki miękką szmatką (ten mleczny osad to zwykły kurz) oraz odbłyśnik i też teraz wyglądają jak nowe. A świecą 30% lepiej niż wcześniej. Jak zobaczyłem różnicę w jasności światła, to nawet palniki ksenonowe zostawiłem stare :)
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Tomek_1988 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ZF 5HP24A DSL Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-19, 22:59   

O proszę!
Dzięki za podpowiedź. W wolnej chwili też tak zrobię i pochwalę się co wyszło :-)
_________________
Pozdr
Tomek_
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2012-05-20, 00:19   

Tomek_1988, dokladnie przeczysc soczewke i bedzie gites...w naszych lampach to 30 min roboty w efekt robi wrazenie...tylko pamietaj o miekkiej szmatce do czyszczenia odblysnikow...bo mozna je latwo porysowac ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
PIPPEN 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 175
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2012-05-20, 14:12   

Zawsze można najpierw sprężonym powietrzem potraktować.
_________________

 
 
Chris75 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Chris
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-10, 19:19   

koledzy,
jeśli ktoś potrzebuje radę na wieczną udrękę naszych Aut czyli MRUGAJĄCY XENON
i gdy nie pomaga podmiana
żarników
przetwornic
przekaźników
etc... etc...

------ podłączcie dodatkową masę bezpośrednio do przetwornicy --------

<chura>
 
 
Satyavan 
Użytkownik



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP-19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 45
Skąd: Konin
Wysłany: 2016-12-03, 16:46   

Podepnę się pod temat z trochę innym problemem, ale także dotyczącym ksenonów. Otóż odpalają się dopiero po dobrych 20-30 sekundach, nie mrugają, nie przygasają, po prostu długo się odpalają i słychać dziwne brzęczenie z obydwóch lamp zanim się zapalą. Prąd z aku płynie odpowiedni, czyżby alternator nie miał siły na starcie ? Gdy już się odpalą, mogę wyłączać i włączać do woli na odpalonym silniku i startują prawidłowo. Problem jest po dłuższym postoju.
_________________

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-12-11, 08:56   

Satyavan, Oryginał czy dokładane ksenony ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2016-12-11, 09:16   

Doprowadź na próbę dodatkową masę do obudowy przetwornicy i wtedy włącz .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.