Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] TEST - dlaczego nie odpala zimny  
Autor Wiadomość
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-14, 13:59   [D2 96 4.2PB/LPG ] TEST - dlaczego nie odpala zimny

wielu z Nas ma ten sam problem - jak robi się zimno problem z odpaleniem dlatego założyłem ten wątek.
Proszę tu pisać tylko sensowne posty inne poproszę admina o wykasowanie.

W nocy nie mogłem spać i postanowiłem raz na zawsze przekonać się czy u mnie nawala pompa paliwa czy jest inny problem, że rano jak jest zimno są kłopoty z uruchomieniem silnika. Jak jest ciepły odpala po 2-3 sek.

1. w nocy (około 3) zagrzałem jazdą silnik do 80 - więcej nie chciał
2. pompę paliwa jak wróciłem podłączyłem do zew. zasilacza i poszedłem spać.
3. wziąłem urlop w pracy i około 12:30 (pompa cały czas pracowała, nie było przerwy w dopływie prądu) zrobiłem próbę uruchomienia samochodu ....
4. samochód NIE ODPALIŁ - kręciłem z 30 sek .... - więc niech nikt nie pisze, że to wina pompy, gdyż chodziła jak w czasie normalnej jazdy przez przeszło 9 godzin !!!
5. wcześniej posprawdzałem temp. na czujnikach i była ok
6. przystawiłem farelkę do wlotu powietrza i "tłoczyłem" przez 15 min gorące powietrze do filtra
7. po 15 min. spróbowałem odpalić i za 2 razem zaczął zaskakiwać, ale całkowicie zaskoczył może za 10 razem
8. z rury wydechowej walił biały gęsty dym i śmierdziało wachą niemiłosiernie, jak ściągnąłem farelkę po około 1 min uspokoiło się


tyle testów na dzień dzisiejszy, w sobotę będę moczył czujnik temp. silnika w ciepłym oleju.


Teraz WIELKA prośba do osób, którym normalnie odpala silnik (ABZ), żeby wkleiły parametry bloków silnika jak jest zimny przed odpaleniem, myślę, że trochę to pomoże lub nawet zdecydowanie pomoże rozwiązać problem z odpalaniem jak jest zimno.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-11-14, 14:25   

Robert ale które chcesz bloki. To ja Ci powiem ile powinny mieć i jaka jest tolerancja.
Podaj mejla na PW prześle wszyskie bloki i wartości dopuszczalne.
Może Ci wtryski PB tak leją że nieprzepala. Próbuj odpalić szybko wykęć świece i zobacz czy zalane są.
Może to wina Lpg.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-14, 14:58   

ad 1: jak sprawdzałeś temp? VAG czy zegary?
ad 2. sens? jak jest sprawna nabija ciśnienie w układzie w kilka sekund

Zrobiłeś próbę odpalenia na zimno z odpiętym czujnikiem temp (tym od ECU)?
O co chodzi z tym moczeniem czujnika w oleju? Co to ma dać?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-11-14, 15:22   

Czy brałeś pod uwagę LPG ? Źle ustawiona instalka może nieźle namieszać. Pojeździj kilka dni tylko na PB i zobacz czy to coś zmieni (z zakręconą butlą od gazu).
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-14, 15:29   

maciu napisał/a:
ad 1: jak sprawdzałeś temp? VAG czy zegary?
ad 2. sens? jak jest sprawna nabija ciśnienie w układzie w kilka sekund

Zrobiłeś próbę odpalenia na zimno z odpiętym czujnikiem temp (tym od ECU)?
O co chodzi z tym moczeniem czujnika w oleju? Co to ma dać?


1. VAG silnik 0.0, zasysane powietrze 1.0
2. żeby wykluczyć pompę, kosz itd - jak włączona to działa, ciśnienie potrzymane w układzie.

nie znalazłem czujnika temp. silnika :-( a w oleju chcę moczyć żeby podgrzać - olej nie przewodzi prądu 8-)

[ Dodano: 2011-11-14, 15:34 ]
sylwekr napisał/a:
Czy brałeś pod uwagę LPG ? Źle ustawiona instalka może nieźle namieszać. Pojeździj kilka dni tylko na PB i zobacz czy to coś zmieni (z zakręconą butlą od gazu).


resetowanie kompa przez odcięcie zasilania - kicha, butla pusta, wężyki odpięte od listew wtryskiwaczy.

Jeżeli odepnę zasilanie to komp od PB chyba nie ma eeproma tylko pamięć podtrzymywaną elektrycznie chyba, że się mylę; więc powinien nauczyć się od nowa ( z małpą mi się to kojarzy) ;-)
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-11-14, 15:54   

robsonik4 napisał/a:


resetowanie kompa przez odcięcie zasilania - kicha, butla pusta, wężyki odpięte od listew wtryskiwaczy.

Jeżeli odepnę zasilanie to komp od PB chyba nie ma eeproma tylko pamięć podtrzymywaną elektrycznie chyba, że się mylę; więc powinien nauczyć się od nowa ( z małpą mi się to kojarzy) ;-)


Odłączenie zasilania na kilka minut kasuje wszystko czego "nauczył się" komp, zatem trzeba szukać gdzieś indziej.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-11-14, 16:15   

Jeśli nie pompa, czujniki pokazują prawidłowe wartości( temp silnika, temp powietrza zasysanego, przepływka sprawna) instalacja Lpg odłączona to podejrzewam:

Lejące wtryski Pb
Świece
Czujnik położenia wału
Nieszczelnośc w układzie dolotowym
Niesprawny regulator ciśnienia paliwa
?
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-14, 16:20   

przepływka raczej sprawna, jak ściągnę te gumy to silnik wariuje, jutro wkleję wartości bloków u mnie dla porównania jak silnik będzie zimny.

Co to za gruszka z przodu silnika podobna do gruszki od tempomatu ??
Ostatnio zmieniony przez robsonik4 2011-11-14, 16:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-14, 16:20   

robsonik4 napisał/a:
maciu napisał/a:
ad 1: jak sprawdzałeś temp? VAG czy zegary?
ad 2. sens? jak jest sprawna nabija ciśnienie w układzie w kilka sekund

Zrobiłeś próbę odpalenia na zimno z odpiętym czujnikiem temp (tym od ECU)?
O co chodzi z tym moczeniem czujnika w oleju? Co to ma dać?


1. VAG silnik 0.0, zasysane powietrze 1.0
2. żeby wykluczyć pompę, kosz itd - jak włączona to działa, ciśnienie potrzymane w układzie.

nie znalazłem czujnika temp. silnika :-( a w oleju chcę moczyć żeby podgrzać - olej nie przewodzi prądu 8-)


to t-stat przy okazji do zmiany
czujnik temp jest z tyłu w głowicy


numer 1
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-11-14, 17:26   

Nie pamiętam czy pytałem wcześniej ale czy masz możliwość odpalenia awaryjnie na gazie? Teraz może być trochę ciężko bo zimno ale spróbowałem dzisiaj u mnie odpalić po 8 godzinach stania na ulicy i odpalił na gazie bez problemu . Nie gniewaj się ale chce całkowicie wykluczyć pompę .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-14, 18:21   

próbuje zapalić i by zapalił tylko nie męczę, na PB ani drgnie; pompę swoim eksperymentem wykluczyłem całkowicie.
W wolnej chwili wszystkie widoczne wtyczki spryskam WD40, muszę znaleźć przyczynę.
Ponawiam prośbę o odczyt bloków danych z silnika - ja mam polski VAG 4.9
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-11-14, 19:44   

Robert poczekaj do jutra na Vag-a a odczytasz u siebie wartości z wszystkich czujników może któryś ewidentnie oszukuje dla tego masz problem. Ja Ci podam moje ale dopiero jutro.
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-15, 03:03   

tak z ciekawości to przekaźnik od pompy - nogi pasażera, na dolnej listwie po prawej stronie na końcu; u mnie szary kwadratowy po wyjęciu 2 grube styki + kilka małych.
 
 
forest2007 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-11-15, 03:53   

Ja mam ten sam problem ale w 2.8 :( Przepływka, sondy, czujniki temperatur sa ok..
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-11-16, 20:33   

Mam polskiego vaga 4.9 i 2.5 ale do niedzieli nie dam rady. Mi pokazuje on po 4 bloki na ekranie ale postaram się pospisywać wszystko ręcznie po kolei. Jeśli wytrzymasz do niedzieli to postaram się coś zdziałać.
Pozdro.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.