Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 3.3TDI ] Pojemność akumulatora  
Autor Wiadomość
ATLAS 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 86
Skąd: Praszka
Wysłany: 2009-05-27, 22:29   [D2 00 3.3TDI ] Pojemność akumulatora

Witam,

Nie wiem czy w odpowiednim dziale umieszczam ten temat więc jak coś nie tak to proszę modka o przeniesienie...

Chciałbym się dowiedzieć jakie parametry powinien mieć akumulator w naszej A8
Silnik 3,3 TDI

Jeśli ktoś dysponuje jakimiś informacjami na ten temat to proszę śmiało pisać!


Pozdrawiam
_________________

 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5076
Skąd: Těšin
Wysłany: 2009-05-28, 00:04   

Info (3-znakowe) m.in na wlepce:

Cytat:
9DA battery 12 V/63 Ah - 380 A, no duty-free
9DB battery 12 V/64 Ah - 380 A, duty-free and free of cost
9DC battery 12 V/64 Ah - 380 A with duty drawback
J1A battery 380 A (64 Ah)
J1B battery 380 A (64 Ah) duty-free and freeof cost
J1C battery 380 A (64 Ah) with duty drawback
J1D battery 380 A (72 Ah)
J1E battery 220 A (40 Ah)
J1F battery 265 A (50 Ah)
J1G battery 450 A (92 Ah)
J1L battery 280 A (60 Ah)
J1N battery 420 A (75 Ah)
J1P battery 220 A (44 Ah)
J1R battery 420 A (82 Ah)
J1S battery 265 A (55 Ah)
J1T battery 300 A (66 Ah)
J1U battery 450 A (95 Ah)
J1V battery 480 A (85 Ah)
J1X battery 375 A (62 Ah)
J0A battery 175 A (36 Ah)
J0B battery 250 A (50 Ah)
J0C battery 220 A (45 Ah)
J0D BATTERY 12V/45AH-220A DUTY-FREE AND FREE-OF-CHARGE
J0F battery 320 A (70 Ah)
J0G battery 265 A (54 Ah)
J0H BATTERY 12V/54AH-265A DUTY-FREE AND FREE-OF-CHARGE
J0J battery 300 A (63 Ah)
J0K battery 45 Ah (export)
J0L battery 340 A (70 Ah)
J0M battery 360 A (80 Ah)
J0N battery 330 A (61 Ah)
J0P battery 320 A (50 Ah) duty-free and freeof cost
J0Q battery 54 Ah (for export)
J0R battery 380 A (80 Ah)
J0S battery 220 A (45 Ah) with duty drawback
J0T battery 320 A (50 Ah) with duty drawback
J0U battery 265 A (54 Ah) with duty drawback
J0V battery 300 A (63 Ah) with duty drawback
J0W battery 410 A (88 Ah)
J0X battery 400 A (88 Ah)
J0Y battery 480 A (110 Ah)
J0Z battery 520 A (110 Ah)


Masz webasto, to pewnie będą 2 aku :) .
_________________
Black Cars Matters
 
 
ATLAS 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 86
Skąd: Praszka
Wysłany: 2009-05-28, 16:49   

Dzieki dice111
Otóż mam fotkę z książki:



Wychodzi na to że powinien być aku 520A / 110 Ah... a jest bodajże 7xxA / 9x Ah chodź jeszcze to sprawdzę jak będę w sobote w domu.
Dodam, że w zimie zdarzało się, że auto nie chciało matce odpalić przez słaby akumulator. Chodź jak kupowaliśmy auto to akumulator miał niecałe 2 lata (bo prawie co kończyła się jego gwarancja na dowód czego dostaliśmy kartę gw. więc jest to pewne). Doszliśmy z ojcem do wniosku że aku pada przez to, że mama jeździ na krótkich trasach np. rano o 8.00 pali auto i jedzie zawieźć siorke do szkoły 2km, tam gasi auto. Po 3-5 minutach wychodzi ze szkoły odpala znów i wraca 2km do domu. Ewentualnie jedzie potem do dziadków 4-5km w jedną stronę, później wraca do domu, gasi auto. Po jakimś czasie znów odpala i jedzie do szkoły po siostrę. Stąd alternator nie zdąży doładować akumulatora który po paru dniach pada.
Drugą przyczyną rozładowywania się może być jakieś urządzenie które pobiera prąd cały czas. Mamy zamontowane dodatkowo DVD w bagażniku i nie widać czy jest akurat włączone (w sensie nie ma podswietlenia) ale ustawilem je tak by było wyłączone (że na ekranie po przełączeniu na DVD film się nie wyświetla). Więc DVD można wykluczyć i zostaje jedynie telefon w podłokietniku z którego w dobie telefonów komórkowych nie korzystamy wogóle, a który często po podniesieniu oparcia jest włączony. Oczywiście wyłączamy go, ale on znów się załącza (w sensie jego podświetlenie) po jakimś czasie (nie wiem czy załącza się po odpaleniu auta, czy po jakimś czasie).
Co do Webasto - jest, ale użyłem go jedynie dwa razy by sprawdzić czy działa. Przy okazji - gdzie jest aku od Webasto?

Więc jak myślicie, co mogłoby być ewentualną przyczyną dość częstego rozładowywania się akumulatora?
Czy nasze domysły na temat krótkich odcinków są słuszne czy może jest to niemożliwe?



EDIT
Sprawdziłem akumulator, jego parametry to 95Ah / 850A
Czy to ma jakieś znaczenie w przypadku opisanym wyżej?
_________________

 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5076
Skąd: Těšin
Wysłany: 2009-05-30, 00:47   

Dobiją go przede wszystkim krótkie odcinki (zwłaszcza w zimie).
Tel dużo nie bierze (skoro nie używasz możesz wypiąc po prostu wtyczke z gniazda (to chyba RJ11)), a telefon niech leży.
Fabryczne radio także nie (chyba, że masz tam co innego, mozesz tez sprawdzic pobór tego dvd, w volvie brata aku wytrzymuje 3 dni jeśli auto stoi, a nie zdejmie panelu).
Co do aku webasta - nie masz drugiego tzn, że jest jeden (drugi to bodajże była opcja, by nie obciążać "głównego")
_________________
Black Cars Matters
 
 
ATLAS 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 86
Skąd: Praszka
Wysłany: 2009-05-30, 16:14   

No właśnie telefon jest na stałe podłączony do kabla, nie ma jak wypiąc wtyczki bo jej nie ma:)
Druga sprawa - ok to już jest ustalone, że wykańczają go krótkie odcinki, teraz pytanie - jak temu zapobiec, bo trochę szczapka że auto tej klasy pada a A4 paliło bez jęknięcia :mrgreen:
_________________

 
 
slavi16 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: INNY
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: Audi A6
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-05-30, 17:48   

ATLAS napisał/a:
wykańczają go krótkie odcinki, teraz pytanie - jak temu zapobiec

Rozwiązaniem może być założenie akumulatora o mniejszej pojemności, wówczas zdąży się naładować na krótkich odcinkach. Nie jest to jednak najlepsze wyjście.
Najlepiej byłoby chyba pozbycie się wszystkich prądożernych urządzeń, a odcinki kilkukilometrowe pokonywać rowerem lub komunikacją miejską ;-)
 
 
ATLAS 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 86
Skąd: Praszka
Wysłany: 2009-05-30, 18:36   

Haha rower :mrgreen:
Co do telefonu obejżałem schowek dokładnie i rzeczywiście jest tam wtyczka, więc ją wypiąłem. Chodź teraz nawet nie jestem w stanie sprawdzić czy coś się poprawi bo ogólnie od parunastu tygodni akumulator niepadł jeszcze a jedynie conajwyżej było czuć że jest już słaby przy odpalaniu, ale krótka przejażdżka 180-200km/h i znów było lepiej.


EDIT
Przypomniało mi się, że ostatnio padł z miesiąc temu jak rodzice byli gdzieś nad wodą i radio grało ze 2-4 godzinki. Jednak cały zestaw audio nieźle daje po zadku temu akumulatorowi :-/
_________________

Ostatnio zmieniony przez ATLAS 2009-05-31, 09:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
slavi16 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: INNY
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: Audi A6
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-05-30, 18:45   

ATLAS napisał/a:
Haha rower

Pora sprzyjająca :-P

ATLAS napisał/a:
krótka przejażdżka 180-200km/h i znów było lepiej

Jest to jakieś wyjście. Podobnie powrót z pracy, przejazd do szkoły czy rodziny odbyć dłuższą trasą ;-)
 
 
MorgothV8
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-01, 13:09   

Radio 2-4 godziny nie powinno zaszkodzić wogole.
Mój kiedyś robił za naglłośnienie (dość głośno) przez 12 godzin (a nawet ponad) i nic mu nie było.... szukac trzeba czegoś co kradnie prąd.
 
 
ATLAS 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8L D3
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 86
Skąd: Praszka
Wysłany: 2009-06-05, 21:59   

A to dziwne, bo u nas definitywnie radio osłabia akumulator. No chyba że różnica ta wynika z tego że masz 4,2 benzynke a my diesla który jak wiadomo potrzebuje więcej prądu na rozruch.
Ostatnio byłem u kuzyna na komputerku (w końcu mi się udało) i nie było żadnego komunikatu o czymś co by prąd pobierało. Wogóle jest to możliwe że jak coś pobiera prąd to komputer to wykaże?
Wyskoczyły 3 błędy - pozycjonowanie świateł którego kontrolka się świeciła cały czas na desce (błąd skasowany)
Drugi to 852 - głośnik przód przerwany - choć głośniki z przodu wszystkie grają tak samo po obu stronach. I trzeci to 656 - czujnik położenia siedzenia g128 obwód przerwany, ale to wiem od czego - czasem zaświeci się airbag lub nie gaśnie przy odpalaniu - gdzieś pewnie jakieś styki nie łączą poduszki od fotela (zapewne kierowcy bo jest on non-stop przesuwany jak wsiada mój ojciec, moja mama czy ja).
_________________

 
 
Horąży 
Użytkownik


Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: Nysa
Wysłany: 2010-01-25, 17:56   

Witam... Mam pytanie ;] posiadam webasto tylko nie działa z tego co mi sie zdaje to brakuje mi do niego akumulatora... Bo nad głownym akumulatorem są jakieś dodatkowe przewody tak jakby wlasnie na dodatkowy akumulator. Tylko pytanie na jaki?? Mam silnik 4.2 ... Proszę o jakąkolwiek podpowiedz ;] pozdrawiam
 
 
pet3r 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-01-25, 19:32   

u mnie wg kodów wyposażenia powinien być 220A 44Ah, ale mam większy, nie pamiętam już jaki.
 
 
Horąży 
Użytkownik


Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: Nysa
Wysłany: 2010-01-25, 21:22   

ale mowa tu o akumulatorze napewno do webasto?? gdzie moge znalezc te kody zeby sprawdzic jaki ma byc akumulator do mojego modelu??
 
 
pet3r 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-01-25, 21:33   

wg kodów mam 2 aku: 450A 92Ah i 220A 44Ah. wątpię, żeby ten mniejszy był od silnika a większy od Webasto :)
 
 
daniello 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-19, 13:41   

Odgrzeje bardzo starego kotleta :P wg kodów mam J1G battery 450 A (92 Ah) i teraz pytanie gdzie taki akumulator dostać? To że w sklepie to wiem ale jak są to albo pojemność duża albo prąd rozruchowy mniejszy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.