Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL] Tarcze & klocki (przód)  
Autor Wiadomość
kojot1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 74
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-03-30, 23:22   

po 3-4 hamowaniach gotują sie heble, tarcze i klocki nowe, może z tyś km-ów najechane płyn nowy amory sprawne po prostu kicha po całości ,do latania takiego lajtowego mogą być ale wystarczy depnąć kilka razy i już po hamowaniu :-/ ,
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-30, 23:41   

Kolego Esperak sporo wyjaśniłeś, powiedz jeszcze jakie masz tarcze u siebie. Zastanawiam się cały czas czy wybrać ULTIMAX czy TURBO GROVE. Te drugie na pewno będa skuteczniejsze ale nie wiem czy nie będzie mi przeszkadzał szum przy hamowaniu i czy nie będą klocków za mocno pożerały :roll:
ULTIMAX to chyba optymalne rozwiazanie do naszych aut ale z tego co piszesz o wadzie hebli z przed liftu to zastanawiam się czy nie warto by było zapodać tych "ambitniejszych"
Jestem skłony wydać te 2,5 tysia na sam przód i mieć święty spokój, bo tym autem nie da się normalnie jeździć na zwykłych hamulcach :evil:
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-30, 23:42   

http://www.mtm-online.de/...T=m-1a8bre380vk

cena jeszcze lepiej hamuje niz same tarcze
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-30, 23:55   

and808 napisał/a:


cena jeszcze lepiej hamuje niz same tarcze


Faktycznie skuteczność hamowania tej oferty po zapoznaniu się z ceną jest najlepsza na rynku ;-) Ale 380mm i 8 tłoczkow! To rozumiem ,myśle że to powinny być fabryczne hebe i wszystko było by jak należy :mrgreen:
 
 
Esperak 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Silesia
Wysłany: 2011-03-31, 22:03   

No i tu znowu pewnie waz zaskocze. Miałem Zimmermany wiercone ugotowały się jak bułaczki poprostu się rolazły od ciepłoty. Od tamtego czasu mam zwykłe standardowe ATE i nic się z nimi nie dzieje to już chyba drugi komplet dojezdzam.

Czytałem test porównawczy ukladów hamulcowych goście przeheblowanli kilka klockow tuningowych oraz kilka tarcz tuningowych + standardy.

Wyszło im z testu że:
standard = dno
tuningowe tarcze + zwykłe klocki = niewiele lepiej niż dno.
klocki tuningowe + standard tarcze = rewelacja!
tarcze tuningowe + klocki tuningowe = niewiele lepiej niż pozycja wyżej.

Wychodzi z tego że niema większego sensu inwestować w nacinane tarcze itp. najważniejsze są klocki!

Czyli kupujemy dobre klocki dajemy standard tarcze (ewentualnie standardowe gładkie EBC) i mamy bajka heble!

często jest tak ze kozacy kupują bajeranckie tarcze wiadomo przy ładnej feldze nacinane bajerka tarcze wyglądają kozacko i do tego tanie zwykłe klocki to chyba najgorsze z możliwych połączeń. Kolejna sprawa że nacinane tarcze mocniej hałasują.
Kolejna sprawa że nacinane tarcze skrócą ci życie klocków gdzieś o 20%. Jeżeli EBC Yellow faktycznie są takie dobre i niemożna je spalić to nacinana tarcza jest zupełnie zbędna.

[ Dodano: 2011-03-31, 22:13 ]
and808 napisał/a:
... niewykluczone, ze masz zuzyte amortyzatory (kolo nie przylega do ziemi). z tego co wiem, podczas przegladu technicznego jest oowiazek sprawdzenia amortyzatorow, a diagnosta powinien udostepnic wydruk testow.


heh dobre... :D

każda stacja ma obowiązek posiadać tester amorków ale test jest dobrowolny.

Kilka razy w życiu z tego korzystałem bez różnicy czy miałem wylane amory czy nówki zawsze było 70% dlatego niema obowiązku badania przy przeglądzie bo to pic na wodę.

A to o czym piszesz miało by miejsce w przypadku blokowania kół podczas hamowania kłopot w tym że nie da się ich zablokować w naszych bolidach.

[ Dodano: 2011-03-31, 22:24 ]
Od kilku dni śmigam sobie małymi wytłoczkami od pracowników o nazwie Clio i Corsa i powiem wam że nadal nie potrafię się przyzwyczaić w obu wystarcza dotkniecie hebla i już wiszę na pasach normalnie szok.

Ale wystarczy wsiąść do swojego małego miejskiego A8 troszkę wcisnąć gaz i już mamy dwójeczkę z przodu na budziku toż to po prostu poezja.

Taki wniosek mi się nasuną że w porównaniu A8 - Clio,corsa to pedały działają odwrotnie!

A8 - hamulce jakby się popsuły, za to gaz malina
Clio, corsa - hamulce bajerka, ale gaz w obu się popsuł:(
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-11, 11:17   

Kolego Esperak, napisz jak wrażenia po zamontowaniu nowych klocków. Sprawdzają się się jaku u kolegi mazur6662 ?
 
 
Marcin B. 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-13, 14:53   

Gdzie kupiłeś te klocki i za ile?
_________________
Készítsen képet önmagáról
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-04-13, 17:59   

Witam wczoraj zabrałem się za swój układ hamulcowy. Zabrałem się za to ze względu na telepanie autem podczas hamowania przy wyższych prędkościach. Winowajcą okazała się jedna zwichrowana tarcza. Za namową mojego mechanika oddałem tarcze do regeneracji ze względu na ich grubość (29,3 mm). Tokarz który się często tym zajmuje powiedział mi, że są to jeszcze Ori tarcze albo wymieniane były jeszcze za granicą. Mój mechanik utwierdził mnie w tym że mogą to być tarcze jeszcze pierwszego montażu. Jedna z tarcz była można powiedzieć idealnie prosta. Druga zaś miała krzywiznę około 0,1 mm i na dodatek drugie 0,1 mm z drugiej strony tarczy i do tego w przeciwną stronę.
Byłem już zdecydowany na wymianę na nowe tarcze nawet były już zamówione (ale) i właśnie to ale. Pojechałem z tarczami do tokarza i mnie oświecił. Powiedział mi, że jeżeli są to oryginalne tarcze to są one lepsze niż nowe te które są na rynku. Miał już wiele przypadków, że klient po trzech miesiącach użytkowania nowych tarcz przyjechał do niego do przetoczenia tarcz. Po następnych czterech, pięciu miesiącach znowu to samo. To właśnie mnie utwierdziło w postanowieniu aby spróbować zregenerować własne. Klocki jakie zagościły na tarczach to TRW. Jak się będą sprawowały na ori tarczach dam znać za jakiś czas po przejechaniu kilkuset kilometrów. Bo poprzednie textary strasznie piszczały.
Dodam tylko, że po regeneracji pozostało jeszcze tarcz jednej 28,4 mm, drugiej 28,8.
Relacja z użytkowania wkrótce w wątku o mojej zabaweczce.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-13, 22:59   

daro72 napisał/a:
Klocki jakie zagościły na tarczach to TRW.


Z moich doświadczeniach wynika, że założyłeś chyba najgorsze klocki z możliwych. Swoje TRW zmieniałem jakieś 30 tyś km temu i właściwie może zużyły się w 15-20 %. Rewelacja! Otóż nie, klocki się jakby zahartowały chyba od nadmiernej temperatury, której nie wytrzymują o czym pisze Esperak i działają jak nóż tokarski na tarcze. Tarce tez zmieniałem wtedy (zimmerman) i praktycznie są do wyrzucenia. :-/ A piszczą tak, że chyba w całym powiecie mnie słychać jak hamuje. Generalnie to co napisał Esperak o klockach TRW u mnie potwierdza sie w 100%.
Koniec tej obory. Za tydzień kupuje porządny zestaw hebli :-)
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-04-14, 16:15   

Ja poprzednim razem miałem Textary i też strasznie piszczały. Tych jeszcze nie przetestowałem bo żonka do pacy dojeżdża 1,5 km. więc heble się nawet nie rozgrzeją. Były do wyboru jeszcze Boscha odrobinę tańsze ale jak Bosch przeniósł produkcję do CHIN to jakoś nie mam przekonania do nich. Klocki musiałem kupić na duch bo tarcze już były przetoczone, a nie założę przecież starych. Od ręki były tylko tych dwóch firm i tak padło na TRW. W sumie czas pokarze jak będzie. Jak co to w tym roku będzie mnie czekała jeszcze jedna wymiana klocków.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
minus4
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-19, 14:41   

I jak tam panowie spisuja sie EBC ? Bo ja wlasnie zmaowilem komplet tarcze EBC ULTIMAX + klocki EBC Yellow Stuff, jak dojda szybciutko zakladam, bo obora straszna obecnie z hamowaniem a coraz cieplej sie robi i az strach :lol: Dzwonil do mnie osc z EBC ze trzeba troche na nie czekac bo sa na magazynie w Anglii ;) Jak dojda zamontuje to powiem jak to sie spisuje i czy warto wydac 2500~ zeby hamowac ;]
 
 
mazur6662 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 266
Skąd: Nowa Cerkiew
Wysłany: 2011-04-19, 16:44   

jak na razie zestawik spisuje się na piątkę :P nic nie piszczy, auto zatrzymuje się gdzie trzeba, jedyna wada to hamując z wysokich prędkości słychać tak dźwięk jakby boeing obok Ciebie przelatywał ale to wina nacięć na tarczy :)
 
 
Maciex 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 137
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-04-19, 21:57   

mazur6662 napisał/a:
jak na razie zestawik spisuje się na piątkę :P nic nie piszczy, auto zatrzymuje się gdzie trzeba, jedyna wada to hamując z wysokich prędkości słychać tak dźwięk jakby boeing obok Ciebie przelatywał ale to wina nacięć na tarczy :)

Akurat w D3 układ hamulcowy jest fabrycznie wystarczająco dobry. Ciekawy jestem efektów zastosowania EBC w D2.
 
 
minus4
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-20, 11:05   

Zapewne po zlocie juz beda zalozone, chyba ze uda mi si zlaozyc w sobote przed zlotem (jak zdaza wyslac) to bedzie mozna przetestowac organoleptycznie ;)
 
 
Esperak 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Silesia
Wysłany: 2011-04-24, 20:54   

Witam.


No i mogę już napisać co nieco o EBC. Obecnie przejechałem już jakieś 3 tyś km i muszę powiedzieć że, hmmm no niema co ściemniać REWELACJA! Hebel co prawda nie działa jak wstrzelenie kołków na linkach w asfalt ale dobrze hamuje. Czujemy pewność w każdej sytuacji, wbicie buta przy 200 tez skutkuje działaniem ABSu. Temperatura nie robi kompletnie najmniejszego wrażenia na układzie. jako że ja należę do praktyków ostatnio walnąłem sobie testa na S1 Bielsko- Cieszyn 10 razy rozpowiedzenie do 200-220 i heblowanie do 100, test następowały bezpośrednio po sobie efekt??? No cóż nie było właśnie żadnego efektu prócz hamowania i po proszę gawiedzi jest piękne!!! :mrgreen:

Jedynie po zatrzymaniu strasznie wali palonym ebonitem czyli zupełnie inny zapach niż spalone normalne klocki.

Odnośnie piszczenia to zjawisko zupełnie przestało występować po prostu zero obciachu:)

jestem obecnie w Darłowie jutro rano czeka mnie trasa do Katowic a jako że powoli jedzic nie przywykłem wale przez Berlin 900km śmigania z czego 700km po autostradzie helebki świetnie się spisują:)

EBC zółtki - cena 1000 PLN brutto
trzeba czekać ściągane z magazynów UE. jeśli niema w UE to ciągną z USA.

w ciągu najbliższego miesiąca autko śmignie 5 tyś km jakby wystąpiły jakieś niepożądane objawy dam znać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.