Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.0TDI ] Uszkodzona pompa wody  
Autor Wiadomość
BorówkaA8D3 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemysław
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 07 Cze 2019
Posty: 3
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2019-06-07, 08:11   [D3 04 4.0TDI ] Uszkodzona pompa wody

Witam , podejmował ktoś się z was wymiany pompy wody ? Przydały by się jakieś wskazówki jak najszybciej się do niej dostać żeby nie rozbierać pół auta . Z góry dziekuje
_________________
Pozdrawiam Borówka
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6703
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-06-07, 09:40   

Trzeba rozebrać pół auta :)

Ogólnie bez zdjęcia przodu, chłodnic i rur dolotu oraz większości rur chłodzenia nie wymienisz pompy. Dodatkowo od razu wymień ten trzpień napędzający. A jeszcze bardziej dodatkowo, to powiem Ci, że najczęściej winna jest pompa oleju i w niej wyrabia się gniazdo na ten napędowy sześciokąt co idzie do pompy wody.

O mniej więcej tak trzeba rozebrać :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Dżordż 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 55
Dołączył: 21 Cze 2018
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-07, 21:09   

Toś mu kurna doradził <brawo>
 
 
BorówkaA8D3 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Przemysław
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 07 Cze 2019
Posty: 3
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2019-06-07, 21:21   

Dzięki kolego za chęci ale wiem ze do pompy można się dostać bez rozbierania przodu . 2 lata temu miałem ten sam objaw to mechanik coś wykminil z tym imbusem . Teraz mam trochę czasu wiec może sam bym to ogarnoł . Tylko obawiam się ze tym razem całkowicie się mogło gniazdo w pompie olejowej wyrobić .
_________________
Pozdrawiam Borówka
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6703
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-06-08, 22:42   

Robiłem to dwa razy. Sam własnymi rękoma. Jedna ze śrub jest schowana za rurą gumową wody, którą aby zdemontować trzeba tą metalową rurę z bloku wyjąć(co nad kołem pasowym). Bez demontażu przodu to mógł wymienić termostat co i tak wymaga sprawnych palców i dość małych dłoni ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-06-09, 23:25   

drago_o napisał/a:
Robiłem to dwa razy. Sam własnymi rękoma. Jedna ze śrub jest schowana za rurą gumową wody, którą aby zdemontować trzeba tą metalową rurę z bloku wyjąć(co nad kołem pasowym). Bez demontażu przodu to mógł wymienić termostat co i tak wymaga sprawnych palców i dość małych dłoni ;)

Tak jak mówisz Karol.
Dokładnie ten temat właśnie przerabiamy w D4 4.2tdi
Tu również jedna śruba jest schowana i nie ma szans na jej wykręcenie bez rozebrania przodu, rur wodnych i kilku innych rzeczy :/

_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
KowalskyBTR 

Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: D3
Wiek: 40
Dołączył: 02 Paź 2020
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-16, 16:46   

Panowie, pytanie. Co było powodem wymiany pompy? Nie ukrywam, że próbuję ustalić duże ubytki płynu 5l/30min pracy silnika, wszystko ucieka do oleju. Sprawdzona głowica i chłodnica oleju. <bezradny> Dla spokoju psychicznego wyciągnąłem pompę wody. Po zatkaniu wszystkich otworów i wpuszczenia powietrza okazała się, że gniazdo trzpienia w pompie wysuwa się i chowa (w zależności od ciśnienia). Po obróceniu gniazda, ruszeniu nim (góra-dół) - od razu powietrze ucieka oringiem przy trzpieniu. Nie wiem czy grzebać dalej, czy szukać przyczyny tej awarii. Silnik nalatane ma 400 tys.(BTR) pompa nigdy nie była zmieniana. Rzeczywiście może być to wina wyrobionego trzpienia w pompie oleju? Po wyjęciu pompy trzpień został w środku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.