Autor |
Wiadomość |
siemion22
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Błażej
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2011 Posty: 13 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 2012-06-07, 12:47 [D2 01 4.2PB
] Luźny pasek rozrządu
|
|
|
W moim Audi po zdjęciu pokrywy od rozrządu zauważył mój mechanik że jest lużny pasek rozrządu(konkretnie na prawej stronie),od razu stwierdził że posypał się rozrząd.I pytanie do tych co przerabiali rozrząd,jak to jest w V-ce.Gdzieś na forum wyczytałem że pasek w takim silniku może być lużny.W każdym razie jest tak że rolkę od pompy wodnej krecę ręką.Nie wiem czy mój mechanik chce mnie naciągnąć na wymianę czy ma rację że rozrząd jest do wymiany.Dziwi mnie tylko że brat w USA jeżdził cały czas, i ja teraz przejechałem 10000km i się to nie rozwaliło,a przecież to napewno nie stało się ot tak odrazu. |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-06-07, 13:33
|
|
|
V-ki tak mają. Gdy silnik będzie pracował luzu nie będzie. Sprawdz na odpalonym silniku.
Zmień mechaniora bo zielony jest w V-kach |
|
|
|
|
|
|
|
endrius233
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 64 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 2012-06-07, 13:36
|
|
|
Witam w tych silnikach możliwe jest, że po tej stronie silnika(od kierowcy) jest luźny pasek rozrządu w zależności od tego jak ustawi się silnik po zatrzymaniu, nie oznacza to jednak, że rozrząd nie nadaje się do wymiany. Zapal silnik na chwilę bez obudowy (po stronie kierowcy), a następnie zgaś, jeżeli prawidłowo działa napinacz tensometryczny to pasek powinien być już napięty.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
siemion22
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Błażej
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2011 Posty: 13 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 2012-06-07, 14:05
|
|
|
endrius233 napisał/a: | Witam w tych silnikach możliwe jest, że po tej stronie silnika(od kierowcy) jest luźny pasek rozrządu w zależności od tego jak ustawi się silnik po zatrzymaniu, nie oznacza to jednak, że rozrząd nie nadaje się do wymiany. Zapal silnik na chwilę bez obudowy (po stronie kierowcy), a następnie zgaś, jeżeli prawidłowo działa napinacz tensometryczny to pasek powinien być już napięty.
Pozdrawiam. |
Ja rozumiem że rozrząd napewno trzeba będzie zmienić,ale on mnie nastraszył tak że mówił że nie będzie odpalał silnika,chyba że na moją odpowiedzialność,teraz już wiem co est grane ,dobrze że to sprawdziłem bo już miałem mu dać do roboty ten rozrząd,a widać że chłop to olej może zmienić ,a nie brać się za rozrząd w silniku V |
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-06-07, 23:30
|
|
|
dobrze powiedziane
:mrgreen: |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-07, 23:35
|
|
|
Ile to ja sie naszukałem mądrych ludzi(wprawdzie od tiptronica) to masakra. Trzeba uważac bo sie zapłaci za zepsucie auta. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-06-08, 08:30
|
|
|
potwierdzam, sa takie pozycje ze pasek wyglada jakby byl za luzny. Obrocisz silnikiem o pol obrotu i juz luzu nie bedzie. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-06-08, 09:48
|
|
|
Do kogo jeździsz z autkiem u nas w regionie? |
|
|
|
|
|
|
|
siemion22
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Błażej
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2011 Posty: 13 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 2012-06-10, 23:49
|
|
|
jdz1 napisał/a: | Do kogo jeździsz z autkiem u nas w regionie? |
W sumie jeszcze do nikogo,auto mam od grudnia i do tej pory stało w garażu bo miało zderzak uszkodzony.Teraz mi facet to naprawia i przy okazji ma mechanika (ogólnie ok),ale z tym to mnie zaskoczył,dobrze że są takie strony jak ta ,gdzie są ludzie którzy się znają na konkretnych samochodach. |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2891 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-12, 15:48
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | potwierdzam, sa takie pozycje ze pasek wyglada jakby byl za luzny. Obrocisz silnikiem o pol obrotu i juz luzu nie bedzie. |
takie sztuczki to chyba tylko w polifcie i wynikające z nastawnika wałka, mam rację? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-06-12, 21:17
|
|
|
nie, w ABZ tez tak jest. Luz zalezy zapewne jak sie silnik ustawi po zgaszeniu, czasem jest czasem go nie ma. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3150 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-01-18, 10:41
|
|
|
Troszkę był za luźny :shock: Masz farta, że nie przeskoczył.. |
_________________
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-01-18, 10:52
|
|
|
tzn. ja z nim nic nie robilem, na sucho przekręcilem silnikiem o pół obrotu pasek sie naciągnął, później jeszcze kilka razy zakręciłem rozrusznikiem, pasek był już cały czas naciągnięty i tak zostało. Ale teraz gdy w kanale 093 według Vag-a mam przestawiony rozrząd, tak sie zastanawiam czy aby na pewno mój napinacz jest sprawny w 100% |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-01-18, 11:28
|
|
|
tomi5 napisał/a: | albo jest założony od A8 a nie S8 tylko nie wiem czy tam były jakieś różnice. |
Nie ma różnicy. Jak składałem u siebie to bardzo pilnowałem czy aby do mojego S8 nie są inne części a co się okazało wszystko jest takie same jak w wersji cywilnej.
tomi5 napisał/a: | tzn. ja z nim nic nie robilem, na sucho przekręcilem silnikiem o pół obrotu pasek sie naciągnął, później jeszcze kilka razy zakręciłem rozrusznikiem, pasek był już cały czas naciągnięty i tak zostało. |
Ten rozrząd jest już taki. Zależy od ustawienia wału i albo jedna strona albo druga zawsze jest lekko luźna. Co do tego Twojego luzu to niedawno był tu poruszany podobny problem i okazało się walnięty właśnie ten napinacz. Po wymianie było wszystko oki. Z tego co pamiętam to nie trzeba zwalać rozrządu, żeby go wymienić, ale warto go później sprawdzić na blokadach.
[ Dodano: 2013-01-18, 11:52 ]
Fakt faktem d3 ale ten sam układ rozrządu.
http://www.a8team.pl/d3-0...orow-vt8442.htm |
|
|
|
|
|