Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Xenon Plus - czyszczenie "żółtek"  
Autor Wiadomość
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-27, 22:12   [D2 FL ALL ] Xenon Plus - czyszczenie "żółtek"

Załączone zdjęcia są z operacji pozbawiania zażółcenia szybek wewnętrznych
w reflektorach Zenon Plus.

Stan zastany:
- lampa kierowcy - z 2006r
- lampa pasażera - z 2001r - od nowości

Środki czyszczące:
- płyn do LCD - szybka i odbłyśniki
- mocniejsza chemia kuchenna (np Cif Actiwe Pałer) nalana na dłużej - szybka
- spirytus (techniczny został mi po czyszczeniu klawiatury w lapie po zalaniu cytrynówką - nie podpijałem ;) ) - szybka

Prawdopodobnie stosując inne środki i bawiąc się z tym dłużej efekty mogły być
lepsze, w końcówce przy lampie pasażera użyłem spirytu i przyłożyłem się
z chusteczką na bocznej powierzchni karbów i jeszcze widziałem jak nabiera ona
żółtego koloru. Czyścimy oczywiście w ten sposób WEWNĘTRZNĄ stronę szybki.
Do tej operacji i czyszczenia odbłyśników należy rozebrać całą lampę do cna.
Nie jest to szczególnie trudne. Trzeba tylko mieć kilka podstawowych narzędzi
typu gwiazdka, płaski, torx itp.

Stan wyjściowy:
Lampa kierowcy jest praktycznie pozbawiona zażółcenia na drugiej niestety
pozostało trochę widocznego ale i tak jest o niebo lepiej.

Wujek dobra rada mówi:

- chrom na odbłyśnikach jest fest położony i nie ma stresu aby go zaatakować
konkretnie miękkimi ściereczkami, chusteczkami i płynem do LCDków.
Pozostałe ewentualne drobiazgi usuwałem chuchając i polerując.

- trzeba uważać na chrom na dolnej części szybek wewnętrznych
raz że jak z nimi pracujemy to leżą tą stroną, dwa że w/g mnie jest dużo delikatniejszy.

- przy rozbieraniu lampy wykręcamy górne śruby niemal do końca ale żeby nie połamać
bo zaczyna już trzeszczeć i zdejmujemy mocowanie dolne (regulacja poziomu)

- przy składaniu najlepiej jest zdjąć mocowanie dolne do regulacji poziomu
założyć na kuleczkę, załapać górę na śroby regulacyjne i wkliknąć dolne mocowanie

- przy zakładaniu lampy na auto polecam:
- podciągnąć najpierw na górnych śrubach do góry
- dolne "przykleić" sobie do gwiazdki np na odrobinę masy do uszczelniania tylnych świateł lub podobne lepiszcze
- jak jednak spadną nam dolne śrubki na osłonę to jeżeli nie ma z góry dostępu najłatwiej jest wyciągnąć pmgielne


Foteksy (nazwy mówią o fazie operacji):







Cały folder:
http://s13.photobucket.co...ting/XenonPlus/

PS: Jak dostaniecie szału przy odpinaniu wtyczki wewnątrz lampy do funkcji bi - zrozumiem
myślałem że to pourywam, bardziej posranej wtyczki nie widziałem.
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-12-01, 13:48   

maciu, pełen szacun... mi się nie chciało tego robić w moim S8 ale jak to oglądam to żałuję.

Może chciałbyś mi aktywnie pomóc w regeneracji i modyfikacji moich lamp w D3? :lol:


Przenoszę do "warsztatu" bo to raczej tu bardziej pasuje.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-12-01, 14:27   

Kawał dobrej roboty.
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2012-12-06, 01:55   

maciu napisał/a:
Jak dostaniecie szału przy odpinaniu wtyczki wewnątrz lampy do funkcji bi - zrozumiem

myślałem że to pourywam, bardziej posranej wtyczki nie widziałem.


Tego w rozbieraniu lamp nienawidzę najbajdziej. Nie wiem kto to wymyślił, ale stosują to nadal. Zapinka często stosowana przy cewkach itp.

Co do roboty: A wszyscy mówili, że się nie da i tak ma być... ;-)
_________________
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL
 
 
AudiA8 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: A6 Avant 3.0 TDI Quattro
Wiek: 41
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-12-06, 13:16   

Ile w sumie czasu zajęło Ci zrobienie tego?:)
Xenony Plus świetnie wyglądają w Audi :)
_________________
Wyjątkowy samochód, dla wyjątkowych ludzi.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-06, 18:47   

zdjęcie/założenie lampy: 2x15min
rozbieranie/ubieranie: 2x30min

czyszczenie szybki: zależy ile będzie podejść i pozostawiań płynu na szybce aby podziałał
około 1-2h
czyszczenie odbłyśnika i plastiku zewnętrznego: w międzyczasie czyszczenia szybki

robiłem po jednej lampie - aby ustawić światła tak jak były

narzędzia: torx, krzyżak, płaskie do podważania, imbus lub płaski do śrub regulacyjnych
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
audik 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 84
Skąd: CRACOVIE
Wysłany: 2012-12-13, 19:40   

....czapki z głów 8-)
_________________
no i "ni mom" A8 :/
 
 
martinezzg 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 366
Skąd: Czeladź/Śląsk
Wysłany: 2012-12-14, 13:59   

no robota zacna kolego - już wiem co będę robił w weekend - oczywiscie najpierw muszę otrzeźwieć bo pourywałbym sporo elementów!
_________________
A8>eSka
 
 
AndreasA8 
Użytkownik



Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 quattro
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: Ciechanow Geislingen
Wysłany: 2012-12-26, 15:33   

Dobra robota kolego. Moja tez to prawdopodobnie spotka. Dzieki
_________________
Andrzej
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2012-12-26, 15:45   

Jestem po operacji czyszczenia żółtek i efekt jest mega. Dzięki za tutka ;-)
_________________
 
 
SamackA8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 383
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-04-01, 20:05   

Hmm. Czy żeby otworzyć lampy muszę wsadzać je do piekarnika? Czy jak to zrobić?
_________________
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2013-04-01, 20:46   

SamackA8 napisał/a:
Hmm. Czy żeby otworzyć lampy muszę wsadzać je do piekarnika? Czy jak to zrobić?


Hehe... Nie musisz. ;)

http://www.a8team.pl/s8-d...-jak-vt9275.htm
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-04-27, 14:57   

Wczoraj dłubałem przy swoich plusach i informacje z tego poradnika bardzo się przydały. Mam jednak kilka uwag. Odbłyśniki na pewno są solidniej pomalowane niż w wersji soczewkowej, jednak w okolicach żarnika są nadpalone i tam trzeba bardzo delikatnie je czyścić, bo zejdzie błyszcząca warstwa. Poza tym do czyszczenia reflektora nie ruszałem w ogóle tyłu lampy - wszystko dostępne jest od przodu. Niestety usuwanie zażółcenia nie udało się do końca mimo stosowania różnych środków. Najlepszy efekt dał po prostu płyn do szyb, a później pasta lekkościerna na kilka razy. Frontu szybki wewnętrznej nie ruszałem oprócz przemycia. Zresztą wszystko wewnątrz wymaga przemycia, bo na odbłyśnikach i szkłach jest solidna warstwa brudu. Samo to powinno poprawić światła. Zostaje tylko to nieszczęsne zażółcenie :(


Edit: jestem po testach. Nowe żarniki Bosma 4300 (pewnie jeszcze trochę się rozkręcą), czyste reflektory i efekt jest bardziej niż zadowalający. Porównywałem bezpośrednio ze swoją A6 z ksenonami na soczewce i w A8 jest zdecydowanie lepiej. Test drogowy również wypadł dobrze. Muszę tylko ustawić prawidłowo wysokość.
 
 
bobasgoleniow 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Q5 2.0 TDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 97
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2017-02-07, 19:17   

Zabieram się za swoje lampy w wekend i wpadłem na pomysł,że użyję środka do mycia szyb w kominkach.Czyści żółte ostre naloty wypalone przez ogień to i chyba w tym przypadku pomoże <brawo>
_________________
„Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2017-02-07, 20:09   

bobasgoleniow napisał/a:
Zabieram się za swoje lampy w wekend i wpadłem na pomysł,że użyję środka do mycia szyb w kominkach.Czyści żółte ostre naloty wypalone przez ogień to i chyba w tym przypadku pomoże <brawo>

Tylko najpierw spróbuj na małym kawałku,obstawiam że ten środek jest dość mocno agresywny do szkła może się sprawdzić a do tworzywa sztucznego może się nie nadawać.
Szczególnie uważaj na chromowane elementy na szybce,są bardzo delikatne i ścierają się bez żadnych dopalaczy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.