Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB ] gwizdanie przy dodawaniu gazu  
Autor Wiadomość
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-28, 18:33   [D2 94 4.2PB ] gwizdanie przy dodawaniu gazu

Jeszcze jeden problem z moim autem.
Otóż przy dodawaniu gazu słyszę gwizdanie, którego dźwięk zmienia się wraz ze zmianą obrotów.
Dodatkowo wyskakują mi błędy:
00561 - Mixture Adaptation
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
01088 - Mixture Control Adaptation 2
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent

W opisach tych kodów widnieje, że powodem może być nieszczelność w dolocie.

Czy te dwie rzeczy mogą być powiązane?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-09-28, 21:19   

zaadaptuj przepustnice
może wisko masz zblokowane to wyje ?
 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-28, 21:34   

Myslalem o wisko, ale nie powinno ono dawac jeszcze jakichs objawow?
Jutro wyjeżdżam w trase 250km.

A przepustnice jak sie adaptuje?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2017-09-28, 21:51   

Oczywiści, że możesz mieć nieszczelny dolot. Do sprawdzenia masz przewody podciśnieniowe, ody, obejmy itp.

Popatrz http://www.a8team.pl/d2-9...ach-vt13911.htm

Co do przepustnicy to należy ją wyczyścić mechanicznie.
Sprawdź wskazania przepływomierza jakie pokazuje wartości ( test dynamiczny )
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-28, 21:58   

A w jaki sposob najlepiej w domowych warunkach sprawdzać szczelność? Dobrze by było wpuścić dym w układ i wszystko byłoby jasne, ale jednak brak mi sprzętu do dymu. :)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2017-09-29, 00:45   

Nasłuchiwać, macać, rozbierać i oglądać. Inaczej tego nie sprawdzisz. Nieszczelność może być wszędzie:
na obejmach, pęknięte gumy dolotu, przewody podciśnieniowe, uszczelki kolektora ssącego, uszczelki wtryskiwaczy Ogólnie wszystko masz do przepatrzenia.
Tylko w dalszym ciągu nie wiemy co to za gwizdanie.
Najlepiej jak byś nagrał filmik który to obrazuje bo równie dobrze można szukać wiatru w polu.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-29, 06:21   

Ostatnio rozbierałem filtr powietrza z rurą dolotową i w zasadzie wydaje mi się, że od tego czasu zaczął gwizdać.
Mam nadzieję, że to będzie to, chociaż dokręcałem opaski solidnie.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2017-09-29, 07:56   

Mógł się łącznik gumowy podwinąć. Zobacz czy dobrze naszły na rury. Sprawdź dokładnie przepustnice.
Tam lubi nie najść do końca dołem ta guma.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
erome 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Wrz 2017
Posty: 23
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2017-10-26, 15:54   

U mnie np. świszczy przy dodawaniu gazu, ale tylko przy włączonym radiu. Wina leży po stronie alternatora ;)
 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-26, 17:05   

To wyeliminowałem poprzez... wyłączenie radia.
Niestety próby zlokalizowania dźwięku spełzły na niczym, bo słychać to tylko w kabinie. Jak drzwi otworzę to ryk silnika zagłusza wszystko inne. :)
 
 
Jarek1988 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: LUB
Wysłany: 2017-10-26, 20:43   

LPG nie masz? Jeśli masz to takie odgłosy może wydawać reduktor gazu.
 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-27, 20:00   

Gaz to jest do pieca albo kuchenek, a nie do samochodu... :P
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-29, 20:14   

Chris napisał/a:
Gaz to jest do pieca albo kuchenek, a nie do samochodu...
OMG ty z Poznania jestes? zdziwil bys sie jak taka kuchenka by cie porobila ze swiateł co :)



erome napisał/a:
U mnie np. świszczy przy dodawaniu gazu, ale tylko przy włączonym radiu. Wina leży po stronie alternatora
mialem taki problem okazalo sie ze pompa paliwa zaklocala sygnal zmieniarki :)
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 139
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-29, 21:28   

Wystarczy jakiś stetoskop warsztatowy jeden dodaje gazu drugi bawi się w lekarza samochodowego i nasłuchuje skąd świszcze, tak samo jak kamerka endoskopowa jest spoko można w każdą dziurę zapuścić węża i zajrzeć ;) Są też inne rzeczy jak mikrofony stetoskopowe można przefiltrować sobie dźwięk i słychać tylko wyższe tony itp. Rzeczy bardzo tanie wręcz groszowe sprawy wszystko dostępne na allegroszu.
 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-30, 06:12   

No właśnie, żeby dokładniej opisać ten dźwięk to jest właśnie taki, jak opisał erome - zakłócenia radia przy dodawaniu gazu.
Z tym, że jak pisałem, przy wyłączonym radiu też to słychać.
Nie jest to jakiś szczególnie głośny "pisk", ale jednak jest... Jak jadę z jednostajną prędkością to wydaje mi się, że nie piszczy, ale może tylko mi się wydaje, bo silnik zagłusza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.