Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 2.8PB/LPG ] Błędy silnika po montażu instalacji LPG  
Autor Wiadomość
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2015-04-04, 18:53   [D2 02 2.8PB/LPG ] Błędy silnika po montażu instalacji LPG

Witajcie.
Używałem "szukajki" w sprawie mojego zapytania. Nic nie znalazłem. Dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy temat.

Po założeniu instalacji gazowej w moim aucie (4 dni temu).
Zaczęły mi wyskakiwać takie błędy:


Po skasowaniu błędy powracają. Check Engine sygnalizujący wystąpienie tych błędów pojawia się tylko podczas jazdy na LPG i tylko w momencie mocnego przyspieszania.
Czego to może być wina? Ktoś wytłumaczy mi powód powstania tych błędów?
Po niedzieli pojadę do "gazownika" i chciałbym znać już przyczynę by nie wróżyć z fusów.
Auto: A8D2 2002r. z silnikiem 2,8
Instalacja: Lovato

Dodam jeszcze, że przy okazji montażu LPG wleciał komplet nowych świec i przewodów zapłonowych NGK.
Piszę to by wykluczyć ewentualne wskazania związane z wypadaniem zapłonu z powodu świec.
Ostatnio zmieniony przez szybki-ens 2015-04-04, 20:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-04-04, 19:03   

Przyczyn może być nieskończenie wiele. Począwszy od źle zamontowanej instalacji gazowej po niesprawności układu zapłonowego.

Zwróć uwagę że gaz jest to paliwo bardzo wymagające. Wszelkie niedostatki w podawaniu napięcia będą odczuwalne pierw na gazie.
Skoro błędy pojawiają się tylko na lpg radził bym sprawdzić wszelkie połączenia napięciowe oraz świece.
Sprawdzić jakość montażu instalacji. Zrób zdjęcia i zamieść tu. Będzie lepiej coś wywnioskować.

17538 P1130 4482 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga (weak mixture)
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2015-04-04, 19:17   

Cytat:
Skoro błędy pojawiają się tylko na lpg radził bym sprawdzić wszelkie połączenia napięciowe oraz świece.

Nowiutkie kable i świece i coś by się działo? Można to źle podłączyć?

ernesto napisał/a:
Sprawdzić jakość montażu instalacji. Zrób zdjęcia i zamieść tu. Będzie lepiej coś wywnioskować.

Ok. Zdjęcie zrobię jutro bo już dziś ściemniło się.

ernesto napisał/a:
17538 P1130 4482 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga (weak mixture)

Czyli do wyregulowania coś zostaje jeszcze w gazie?
dodam, że strojenie instalacji wykonane było zarówno podczas jazdy jak i postoju
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-04-04, 19:36   

Czasami nowe świece są już popsute. Dam Ci taki przykład że swego czasu miałem NGK i po przejechaniu 5000 km poszły do kosza bo miałem na nich wypadanie zapłonu.

Wiele też ma do tego regulacja. Dawka, czas pracy wtrysku, odległość wtryskiwacza od kolektora, miejsce w którym jest zamontowana dysza wtryskowa itp.
Zrób fotki i podaj jeszcze jaki zestaw masz założony ( sterownik, wtryskiwacze, reduktor )
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2015-04-04, 19:47   

ernesto napisał/a:
podaj jeszcze jaki zestaw masz założony ( sterownik, wtryskiwacze, reduktor )

Dokładnie taki zestawik siedzi:
http://www.abart.com.pl/I...LOVATO-EasyFast
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-04, 20:41   

Jakie kable? CHyba fajki masz na myśli??

Jedź do gazownika i niech reguluje bo spieprzył robote i tyle. Wina lezy w LPG
 
 
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2015-04-04, 20:45   

Apophis napisał/a:
Jakie kable?

Mam na myśli kable zapłonowe :) - wysokiego napięcia.
Apophis napisał/a:
Jedź do gazownika i niech reguluje bo spieprzył robote i tyle. Wina lezy w LPG

Na co mu zwrócić uwagę?

PS. Przepraszam Panowie, że tyle pytań. To moja pierwsza w życiu benzyna z gazem sekwencyjnym. Muszę się tego teraz wszystkiego uczyć od nowa :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-04, 20:51   

W V6 sa kable i kopułka??????

Jak na co zwrocić? Ma Ci wyregulowac gaz i tyle. Wyjeżdzając z warsztatu nie masz mieć żadnego błedu,a przed montażem on ma za zadanie sprawdzić ci czy wsio gra jak trzeba.

Jakie masz korekty krótkie??

(nie wiem w jakim kanale sa u ciebie)
 
 
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2015-04-04, 21:10   

Apophis napisał/a:
W V6 sa kable i kopułka??????

Chyba, że coś źle nazywam :D
Takie ustrojstwo oprócz świec zostało wymienione.

Apophis napisał/a:
przed montażem on ma za zadanie sprawdzić ci czy wsio gra jak trzeba.

Generalnie sprawdzone auto było. Zarówno VAG jak i "organoleptycznie".
VAG żadnych błędów nie pokazał a po obejrzeniu silnika padł werdykt by właśnie wymienić świece oraz przewody, które pokazuje wyżej.
Po wystrojeniu instalacji i wyjechaniu z warsztatu nie było żadnych błędów. Pokazały się dopiero kolejnego dnia. Niestety praca i inne obowiązki nie pozwoliły by od razu podjechać do gazownika z tym.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-04, 22:21   

No serio są przewody a byłem przekonany że wszystkie V6 sa w A8 na samych cewkach :)

No ale zmienione i tu nie szukał bym problemu. Skoro auto było sprawdzone to sprawa jasna. Musi wyregulować ci instalke o ile wszystko jest załozone zgodnie ze sztuką.
 
 
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2015-04-04, 22:50   

Apophis napisał/a:
Musi wyregulować ci instalke o ile wszystko jest załozone zgodnie ze sztuką.

Generalnie facet, który zakładał mi instalke to jeden z pierwszych w ogóle "gazowników" w naszym mieście. Pracuje już kilka jak nie kilkanaście ładnych lat w tym temacie i same pozytywne opinie. Także mam nadzieję, że zamontowane jest wszystko zgodnie "ze sztuką".
Robiłem u niego instalacje bo się dobrze znamy, a po drugie rok temu zakładał memu wujaszkowi instalację w bliźniaczym silniku tyle, że w A6 i smiga wszystko bez zaklóceń.
Ok. Jutro jeszcze zrobię Wam fotki jak to jest zamontowane.
po punkciku Panowie :)
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 42
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2015-04-05, 08:34   

Niema co gdybać i czarować, tylko odwiedzić gazownika. Jestem przekonany że problem rozwiąże i będzie ok.
A czym prędzej tym lepiej.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-04-05, 09:03   

daj foto tego cudu >?
 
 
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2015-04-05, 09:21   

Fotki


 
 
ósm 
Użytkownik



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: D3
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-04-05, 17:26   

szybki-ens napisał/a:

Generalnie facet, który zakładał mi instalke to jeden z pierwszych w ogóle "gazowników" w naszym mieście. Pracuje już kilka jak nie kilkanaście ładnych lat w tym temacie i same pozytywne opinie. Także mam nadzieję, że zamontowane jest wszystko zgodnie "ze sztuką".
Robiłem u niego instalacje bo się dobrze znamy, a po drugie rok temu zakładał memu wujaszkowi instalację w bliźniaczym silniku tyle, że w A6 i smiga wszystko bez zaklóceń.


Czyli raczej w grę wchodzi drobny błąd w sztuce albo wadliwe części a nie zła wola gazownika. Jedź do niego to na pewno poprawi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.