Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 3.7PB/LPG ] Wywalanie płynu chłodzącego, ciśnienie.  
Autor Wiadomość
SebaAce 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic 5hp19cjt
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 25
Dołączył: 15 Lut 2019
Posty: 10
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2019-02-17, 13:30   [D2 97 3.7PB/LPG ] Wywalanie płynu chłodzącego, ciśnienie.

Witam Panowie. Otóż mam problem. Zakupiłem a8d2 3.7q w LPG, wiadomo jak w każdym aucie jest trochę do zrobienia. Otóż jest to egzemplarz "do do inwestowania" ale swoje problemy będę opisywać w odpowiednich działach w odrębnych tematach.
Tutaj chciałbym opisać swój problem z układem chłodzenia, w aucie kiedy wziąłem podciekal płyn z chłodnicy, o czym dowiedziałem się dopiero na miejscu a autem miałem do przejechania 500km spowrotem.. Poprzedni właściciel kiedy go o tym poinformowałem dosypal jakiś proszek do chłodnicy (zbiorniczka) dolal 5l wody (uprzednio był czerwony płyn) i po zrobieniu kilku testowych km, nie cieklo, nie grzalo, postanowiłem zabrać auto. Dojechałem tak do domu. Zaś zaczęło wyrzucać płyn tym samym miejscem. Znów musiałem dolać wody. (spod pompy oleju zaczął lecieć olej) od tamtej pory nastąpiła dziwna sytuacja.
Auto grzeje się do 90* wszystko fajnie, stoi 15 minut odpalona na biegu jałowym i zbiorniczkiem wyrownawczym zaczęło wywalac wodę z układu.
Oczywiście korek był odkrecony :)
Kiedy zaczęliśmy spuszczac płyn (wodę z chłodnicy,) najpierw leciała zimna po czym zaczęła lecieć gorąca. Co jest tego powodem? Że było zimna /ciepła
teraz moje pytanie brzmi następująco.
Przez olej spod pompy oleju która ciekla na pasek rozrządu (był cały zaolejony) mogła slizgac się na tyle pompa wody żeby woda się grzala na tyle aby powstało ciśnienie w układzie i wywalalo płyn zbiorniczkiem po dłuższym czasie pracy na biegu jałowym?
Brak tłustych oczek w wodzie, brak wody w oleju, brak masła na korku oleju, auto nie dymi, obawiałem się uczelki, ale zanim zrzuce głowice wolałbym jednak się upewnić.
W aucie i tak robię rozrząd I uszczelniacze więc i pompa wody do wymiany (bo nadal siedzi oryginał) myślicie że będzie wszystko okej?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-02-17, 14:16   

Zrób test no obecność CO2 w układzie, co do pompy to nie jest mozliwe aby się pasek na niej ślizgał, może być tak że rozpadł się łopatki na niej i nie toczy płynu, ale musisz rozkręcić i tam zajrzeć
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2019-02-18, 08:29   

Ale chyba nie ma co dyniować bo po 15 minutach bez korka to zagotował w głowicy tą wodę którą jest zalany i ją wywalił. Po to korek by był szybkowar i temperatura wrzenia wzrastała.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
SebaAce 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic 5hp19cjt
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 25
Dołączył: 15 Lut 2019
Posty: 10
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2019-02-19, 10:34   

Czyli zrzucac czapki? Aktualnie auto rozebrane a nie miałem na tamtą chwilę testera i teraz w sumie szkoda robić 2x tą samą robotę i tak się zastanawiam czy wywalilo upg czy jednak po zalaniu płynem i wymianie pompy i termostatu będzie spoko

Edit : Bo przed rozebraniem przejechałem ze 2 km było normalnie 90* stała trochę przed garażem chodziła nadal było ok, wjechalem do garażu stała tak z dodatkowe 15 min i dopiero taka sytuacja. Jeszcze się tak zastanawiam - chłodnica jest nie szczelna może tamtędy się układ zapowietrza dlatego taka sytuacja? Bo z zakręconym korkiem po około 30 min tamtędy wywalalo płyn.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2019-02-19, 10:40   

Test CO2 zrób. Szkoda rwać głowice. Może nie potrzebnie
Może być termostat, pompa wody, reduktor LPG
_________________

 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2019-02-19, 19:22   

No żesz do k. nędzy. To jest układ ciśnieniowy, jak nie ma ciśnienia bo jest dziura to się zagotuje.
Remontowanie silnika i diagnoza z dziurą w układzie chłodzenia jest zupełnie od d. strony.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
SebaAce 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic 5hp19cjt
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 25
Dołączył: 15 Lut 2019
Posty: 10
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2019-02-19, 21:16   

Ukaniu napisał/a:
No żesz do k. nędzy. To jest układ ciśnieniowy, jak nie ma ciśnienia bo jest dziura to się zagotuje.
Remontowanie silnika i diagnoza z dziurą w układzie chłodzenia jest zupełnie od d. strony.



Taka odpowiedź jest dla mnie bardzo pomocna :) Panowie da radę wymienić samo łożysko pompy olejowej?😱
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-02-19, 22:25   

No da radę a dlaczego nie
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
SebaAce 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic 5hp19cjt
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 25
Dołączył: 15 Lut 2019
Posty: 10
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2019-02-19, 22:42   

pb41ns napisał/a:
No da radę a dlaczego nie


Bo nigdzie nie mogę znaleźć samego łożyska ani nawet jego wymiarów...
Chodzi mi raczej o to czy idzie wymienić bez tego trójkąta. A w sumie nawet z tym trójkątem nie mogę dostać ani znaleźć.. Chyba że pasuje te od wiskozy? :)
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2019-02-19, 22:54   

W ABZ to było to samo co do wisko.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
SebaAce 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic 5hp19cjt
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 25
Dołączył: 15 Lut 2019
Posty: 10
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2019-02-25, 12:28   

W 3.7 również to samo. Potwierdzone info
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2019-02-25, 14:22   

SebaAce napisał/a:
pb41ns napisał/a:
No da radę a dlaczego nie


Bo nigdzie nie mogę znaleźć samego łożyska ani nawet jego wymiarów...
Chodzi mi raczej o to czy idzie wymienić bez tego trójkąta. A w sumie nawet z tym trójkątem nie mogę dostać ani znaleźć.. Chyba że pasuje te od wiskozy? :)


Przykładowo
https://allegro.pl/listing?string=077%20115%20136&order=m&bmatch=baseline-cl-n-uni-1-2-1123
_________________

 
 
gazdatech 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lut 2019
Posty: 16
Skąd: Nietkowice
Wysłany: 2019-02-25, 22:05   

Wypłucz syf z układu, nigdy nie używajcie preparatów uszczelniających układ chłodzenia - zaleczanie to nie naprawa.
Możesz smiało użyć odkamieniacza, tudzież preparatu do czyszczenia układu chłodzenia np. LIQUI MOLY 2699 Oczyszczacz chłodnicy.

Następnie usunąć nieszczelności w układzie i użyj: TESTER SZCZELNOŚCI USZCZELKI GŁOWICY CO2

Koniecznie na rozgrzanym do pracy roboczej silniku.

Powodem dziwnych zachowań układu chłodzenia są:
nieszczelności, zanieczyszczenia, uszkodzenie pompy, niesprawny termostat, etc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.