Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] do czego służy bieg 1 2 3  
Autor Wiadomość
sokolasty 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 88
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-04, 17:02   [D2 preFL ALL ] do czego służy bieg 1 2 3

witam jak w temacie do służą te biegi, dodam że skrzynia jest 4 biegowa auto z 97 roku. szukałem ale nie mogłem nic znaleźć.
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-05-04, 18:52   

Skrzynia pracuje tylko do najwyższego biegu na którym masz ustawiony lewarek, czyli np. 3 to będzie pracowała tylko do trzeciego. Ja np. zimą jak jeżdżę po mieście to ustawiam na 3 i skrzynia nie skacze po biegach tylko zmienia do 3 i to wszystko, latem to np. ustawiam na 4 i chodzi mi do 4 nigdy nie wrzucając 5. Ustawień tych używasz na przykład w trudnych warunkach żeby skrzynia niepotrzebnie nie skakała po wyższych biegach .
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-05-04, 19:00   

Ustawienia 1.2.3 są do tego jak np jedziesz w górach z przyczepką żeby nie obciążać zbytnio skrzyni to tak jak kolega jdz1, napisał , dojdzie do np 3 biegu i tyle .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
sokolasty 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 88
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-04, 22:11   

a czy np w trakcie jazdy można przełączać z 3 na 2 albo 1 na 3 słyszałem już tyle na ten temat i każdy mówi co innego, i jeszcze pytanie czy na N można pchać samochód
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-05-05, 09:32   

sokolasty napisał/a:
a czy np w trakcie jazdy można przełączać z 3 na 2 albo 1 na 3 słyszałem już tyle na ten temat i każdy mówi co innego,

Jadąc autem na "D" z prędkością np 50km/h możesz przełączyć sobie lewarek w pozycje "3" lub "2" wszystko zależy od prędkości przy jakiej to robisz .
Jadąc 200km/h i wrzucisz na "2" czy "1" to rozwalisz skrzynie ( za duże obroty do takich biegów )

sokolasty napisał/a:
i jeszcze pytanie czy na N można pchać samochód

Tak "N" to jest tak zwany "luz" po to on jest w automatycznej skrzyni , żebyś właśnie mógł go przepchnąć , holować do 50km/h ( chyba do 50 km gdzieś coś takiego kiedyś czytałem ) , albo właśnie w tej pozycji możesz wciągnąć auto na lawetę ;-)

Nie wolno podczas jazdy na "D"(drive) przesuwać lewarka w pozycje "N" ( neutral )
Tak samo jak wrzucasz wsteczny to samochód musi być zatrzymany ( prędkość 0km/h )
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
sokolasty 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 88
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-05, 16:46   

spoko, słyszałem już tyle różnych mitów na ten temat że nie wiedziałem w co wierzyć. czyli np zimą na jakimś placu mogę włączyć sobie 2 i wtedy nie wskoczy mi wyższy bieg i będę mógł się pobawić quattro, czy lepiej przełączyć na tip :-D
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-05-05, 20:49   

sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-05-06, 00:16   

mdamian napisał/a:
sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)

No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-05-06, 11:21   

FOSS napisał/a:
mdamian napisał/a:
sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)

No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-)


Święte słowa, na tiptronicu jeśli przekroczysz dopuszczalne obroty max to skrzynia przerzuci na wyższy bieg i tak samo w dół.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-05-06, 11:31   

FOSS napisał/a:
mdamian napisał/a:
sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)

No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-)

Nigdy nie katowałem swojego auta tak żeby przerzucił mi na tip-troniku mi sam z 2-3 :shock: Temu nie miałem o tym pojęcia :-D
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-05-06, 11:35   

mdamian napisał/a:
FOSS napisał/a:
mdamian napisał/a:
sokolasty, Dokładnie , ale to samo możesz zrobić na tip-tronic ;-)

No właściwie nie to samo.... bo jak na skrzyni ustawisz 2 to ile byś nie cisnął to na 3-kę nie przeskoczy a na Tiptroniku jak 2-kę przeciągniesz do końca to skrzynia sama wrzuci 3-kę ;-)

Nigdy nie katowałem swojego auta tak żeby przerzucił mi na tip-troniku mi sam z 2-3 :shock: Temu nie miałem o tym pojęcia :-D


To nie chodzi o katowanie, wystarczy dobrze ruszyć spod świateł na tipie i po chwili już masz wrzucony drugi bieg przez automat albo na tipie wyprzedzać TIRa.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-05-06, 11:41   

jdz1 napisał/a:
To nie chodzi o katowanie, wystarczy dobrze ruszyć spod świateł na tipie i po chwili już masz wrzucony drugi bieg przez automat albo na tipie wyprzedzać TIRa.

A przy jakich obrotach zmienia skrzynia na tipie na wyższy bieg ??
Ja z reguły przy około 5K obr/min sam zmieniam bieg na wyższy (prędkość w granicach 160-180km/h jest wystarczająca do wyprzedzenia kilku tirów :mrgreen: ).
Temu jestem zdziwiony że tip potrafi sam zmienić bieg na wyższy .
Nawet jak się bawiłem na parkingu zimą to na 2 biegu (około 2-3k obr/min) starczyło by się poślizgać .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-05-07, 09:49   

Bieg na wyższy tip zmienia przy około 6200-6500 obr/min (u siebie nawet nie zauważyłem bo tak mi szybko wkręca się na obroty) bez względu czy jadę na LPG czy PB a poza tym jak wprzedzam TIRy czy kawalkadę osobówek nie patrzę na zegary tylko na drogę.
Poza tym właśnie kat ować to znaczy zmieniać biegi na tipe przy około 5 tys obr/min. , właśnie wówczas skrzynia ma najwięcej do roboty.
Tip tak nie potrafi tylko tip ma tak ustawione że przy max obrotach zmienia na wyższy bieg a przy możliwie najniższych obrotach zmienia na niższy bieg i nie ma w tym nic dziwnego ani inteligentnego.
2-3 tys obr/min wystarczy żeby sie poślizgac, tu z Tobą całkowicie się zgodzę.

Pozdrawiam
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-07, 12:25   

4HP sama nie zmienia biegu w górę. Dopiero poniżej 40km/h redukuje z 4 na niższe biegi. Przez to jest jak dla mnie prawdziwą skrzynią TIP a nie bardziej zabawką jak w przypadku 5HP ;-)
Ostatnio zmieniony przez Mucholejkolator 2013-05-08, 10:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-05-07, 14:09   

Mucholejkolator napisał/a:
4HP sama nie zmienia biegu w górę. Dopiero gdy zatrzymasz auto, zredukuje do 1 biegu. Przez to jest jak dla mnie prawdziwą skrzynią TIP a nie bardziej zabawką jak w przypadku 5HP ;-)


Z tego co wiem to wszystkie skrzynie tip (te nowsze, chociąby jak napisałeś 5HP czy nawet porównywalne w BMW e38/39) tak mają że same zmieniają bieg na wyższy czy niższy w zależności od obciążenia silnika czy to max obr/min czy min obr/min. Czyli wszystkie powyżej są poprostu zabawkami a jedyna służna skrzynia Tip to 4HP która już dawno poszła do lamusa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.