Ogłoszenie 
Opony samochodowe Felgi Audi A8 SklepOpon.com - opony i felgi motostacja_a8team.pl width= OC/AC forum a8 forum audi a8
Opony
samochodowe
Felgi Audi A8
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Części samochodowe
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN
Cewki zapłonowe

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Montaż tempomatu / naprawa sterownika  
Autor Wiadomość
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 4700
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-04-25, 07:09   [D2 preFL ALL ] Montaż tempomatu / naprawa sterownika

Potrzebne części:



- niewidoczne na zdjęciu manetka i blacha mocująca pompę podciśnienia
- w zależności od długości posiadanych wiązek z dawcy 1m przewodu 5x0.5mm2 i ze 2m przewodu 3x0.5mm2

Odnośnie manetki może być z polifta, przy czym wymaga pewnej modyfikacji. W preFL za kierunkowskazy odpowiadają styki przechodzące z manetki lewej na prawą i tam się łączą z instalacją samochodu. W FL i modelach na krótko przed FL (po 8, czy 9 msc roku 97, po zmianie kierownicy/poduszki na te z FL) natomiast jest już osobna kostka 3 stykowa. Tą kostkę z odcinkiem instalacji cca 20cm z dawcy musimy połączyć z kostką przy manetce wycieraczek (kolory są zgodne: czarny/biały, czarny/zielony i czarny/biały/zielony).





Moduł w oryginale montowany jest przy ECU, ale znalazłem mu o wiele fajniejszą miejscówkę nie wymagającą przeciągania 20km kabli :) Pod deską z lewej strony u góry jest przykręcona blacha, z której wystają 4 szpilki M6 i do jednej z nich mocujemy sterownik i masę.



Plus ściągnąłem ze stacyjki z pinu 15 (czarny przewód 4mm2) przez bezpiecznik 5A.


Przewód czerwono/czarny od zaworu upustowego łączymy z przewodem tego samego koloru przy wyłączniku świateł stop. Sam zawór mocujemy w przygotowanej fabrycznie tulejce poniżej wyłącznika świateł stop.



Przewód z czujnika prędkości ściągamy z licznika kostka czerwona przewód biało/niebieski.


Wężyk od zaworu upustowego przeciągamy przepustem poniżej górnego przewodu nagrzewnicy.




Przewód trzyżyłowy do pompy przeciągamy przepustem w grodzi w okolicach mechanizmu wycieraczki (najłatwiej przebić się wkrętakiem od strony silnika, a potem nożem do tapet wyciąć fragment wygłuszenia).





Dla wężyka pompy oraz wiązki pompy jest przygotowany przepust w "międzygrodzi" tuż obok przewodu klimatyzacji.



Dla przewodu siłownika musiałem niestety taki otwór wykonać w dwuczęściowym przepuście przewodu podciśnienia serwa, czujnika wału i jakichś dwóch przewodów hamulcowych.





Generalnie w samochodzie nie posiadającym tempomatu prawie wszystko jest przygotowane do jego montażu: uchwyt siłownika na listwie wtryskowej,





przepusty w grodziach, gwinty pod stelaż pompy,



tulejka dla zaworu upustowego i nawet uchwyty węży podciśnienia pod deską.

Jedyne grubsze ingerencje w samochód to:
- ściągnięcie plusa "po stacyjce"
- wpięcie się w wyłącznik świateł stop
- wpięcie się w obwód czujnika prędkości
- ewentualne wpięcie się w obwód kierunkowskazów (gdy posiadamy manetkę z FL)

Osoby posiadające manualną skrzynię biegów muszą dodatkowo szeregowo z zaworem upustowym przy hamulcu podłączyć taki sam zawór przy sprzęgle przy czym pierwszy w kolejności licząc od modułu jest zawór przy sprzęgle.

Pomijając spaloną pompkę jedyna rzecz, która może się zepsuć w tej układance to moduł tempomatu.

Poprawa zimnych lutów/wymiana kondziołów:
http://forums.quattroworl...eads/2596.phtml

Wszystkie fotki: http://pokazywarka.pl/6rp1tr/
_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL...
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Wróbello 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 8
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-27, 21:03   

Bardzo fajny poradnik. Jest pomysł na majówkę jeśli będzie deszczowa. Przydały by się ewentualnie jakieś numery potrzebnych części. :)
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 4700
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-05-01, 09:38   

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL...
 
 
jairzinho7 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-01, 10:33   

dice111 napisał/a:
Jedyne grubsze ingerencje w samochód to:
- ściągnięcie plusa "po stacyjce"
- wpięcie się w wyłącznik świateł stop
- wpięcie się w obwód czujnika prędkości


Czy macie może Koledzy schematy elektryczne tempomatu? Chodzi mi o rozpiskę każdego przewodu (skąd i dokąd idzie)

Z góry dzięki za pomoc!
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 93 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1078
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-09-01, 20:26   

Proszę :)
1995r
http://www.mediafire.com/...ne_tempomat.pdf

1998r
http://www.mediafire.com/...ne_tempomat.pdf
_________________
Four rings to rule them all
 
 
jairzinho7 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-03, 09:32   

gtfan napisał/a:
Proszę :)
1995r
http://www.mediafire.com/...ne_tempomat.pdf

1998r
http://www.mediafire.com/...ne_tempomat.pdf


Dzięki Ci Panie za Twe hojne dary!
Abyś drogę miał zawsze szeroką i suchą, a kobiety mokre i ciasne :)
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 93 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1078
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-09-03, 17:00   

Dokładasz tempomat, czy naprawiasz niedziałający?
_________________
Four rings to rule them all
 
 
jairzinho7 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-04, 11:08   

gtfan napisał/a:
Dokładasz tempomat, czy naprawiasz niedziałający?


Dokładam. Cała instalacja jest już w samochodzie, ale coś pomyliłem przy przewodach i jak na razie nie działa.

PS: co ciekawe, w moim samochodzie już był zawór spustowy na pedale hamulca i podpięty pod instalację (skrzynia automatyczna).
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 4700
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-05-16, 20:58   

Jakby się komuś nie chciało bawić w naprawę modułu sterownika CC to można go zastąpić nowszym, mniejszym, trochę cięższym 4B0907305 z Forda Galaxy/Sharana/Passata, który takich problemów nie ma

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL...
 
 
ernesto 



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3629
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-06-12, 13:34   

dice111 napisał/a:
można go zastąpić nowszym, mniejszym, trochę cięższym 4B0907305 z Forda Galaxy/Sharana/Passata, który takich problemów nie ma


Dziś wpadł do mnie sterownik od forda :D
Tempomat odpalił za pierwszym razem :D


Dzięki wielkie dice111, za podpowiedź
_________________
"Bad Boys For Live" A8Team Old Squad
...:Jedyny S-LINE:...

Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem.
mail: ernestoa8team@gmail.com
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 4700
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-06-12, 16:01   

Działa Ci dodawanie, odejmowanie prędkości i ostatnio zapamiętana używając samej manetki ? Jeśli nie, albo działa tylko odejmowanie a przy zwiększaniu, albo pamięci rozłącza na stałe to problem jest typowo z manetką (ponoć wystarczy tylko rozebrać i wyczyścić styki).
_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL...
 
 
ernesto 



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3629
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-06-12, 21:42   

Działą wszystko bo manetkę rozbierałem i czyściłem rok temu ;)
Pierwsze odpalenie musiałem parę razy wcisnąć FIX żeby załapał ale teraz działa już bez problemowo za pierwszym.
Trochę szwankował na początku z dodawaniem i odejmowaniem ale jest już ok.
_________________
"Bad Boys For Live" A8Team Old Squad
...:Jedyny S-LINE:...

Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem.
mail: ernestoa8team@gmail.com
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 486
Skąd: Kielce
Wysłany: 2018-06-12, 22:25   

Choroba a ja już drugiego przelutowywałem. Już zakupiłem.
Czy aby rozebrać manetkę, trzeba ściągać kierownicę i z tamtąd zaczynać?
_________________
I`m the LPG master
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 22 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 973
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2018-06-13, 11:35   

Ja też mam ten od forda galaxy i śmiga wszystko jak w oryginalnym
_________________

 
 
ernesto 



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3629
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-06-13, 12:25   

emilus143 napisał/a:
Czy aby rozebrać manetkę, trzeba ściągać kierownicę i z tamtąd zaczynać


Emil, nie trzeba ściągać kierownicy.
Manetka jest składana na zatrzaski, rozbierz ją tam gdzie jest włącznik tempomatu i ładnie wszystko wyczyść.
Co do samego tempomatu to musisz mieć pewność, że pompka pracuje, ja wyciągałem swoją i sprawdzałem na krótko oraz czy gruszka przy przepustnicy jest szczelna.
Jeśli tu będzie wszystko ok to będzie wina sterownika.
Podjedź kiedyś do mnie i podepniemy mój sterownik, zobaczymy czy tempomat odpali.
_________________
"Bad Boys For Live" A8Team Old Squad
...:Jedyny S-LINE:...

Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem.
mail: ernestoa8team@gmail.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga


Akumulatory samochodowe Audi A8 regeneracja turbosprężarki opony samochodowe
Testy opon hamulce
OC/AC

regeneracja turbosprężarki
| Felgi Audi - AluShop.pl | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | WRC POLSKA - Części do AUDI | WRC POLSKA - Zawieszenie pneumatyczne | WRC POLSKA - Pompy wspomagania |