Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Wymiana łożyska przód  
Autor Wiadomość
quattross 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Sty 2018
Posty: 56
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2018-07-16, 11:50   [D3 03 4.2MPI/LPG ] Wymiana łożyska przód

Witam mam koledze zmieniać łożysko przód , mam pytanie jak po najniższej lini oporu to zrobić . Myślałem poluzować przegub podnieść auto odkręcić zacisk i jarzmo sciągaczem 3 ramiennym zaprzeć się o półośkę żeby zdjąć piaste i odkręcić 4 śruby od łożyska da rade ?
_________________
A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8 :D
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-07-16, 14:13   

https://www.a8team.pl/d3-...kol-vt16371.htm
https://www.a8team.pl/topics15/6965.htm
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
quattross 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Sty 2018
Posty: 56
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2018-07-16, 14:30   

Czytałem tematy ale pytam czy idzie pominąć wyciąganie zwrotnicy bo chyba każdy wie jak mi ło wychodzi górna śruba w aluminiowej zwrotnicy
_________________
A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8 :D
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-07-16, 21:38   

quattross napisał/a:
Czytałem tematy ale pytam czy idzie pominąć wyciąganie zwrotnicy bo chyba każdy wie jak mi ło wychodzi górna śruba w aluminiowej zwrotnicy

Nie ma potrzeby targania całej zwrotnicy.
Łożysko wychodzi razem z piastą na zewnątrz - od wewnątrz masz tylko 4 śruby do odkręcenia.
Potem na prasie zdejmujesz łożysko z piasty i zakładasz nowe.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-07-17, 09:22   

Dokładnie. Zwrotnicę to z tyłu w sumie trzeba zrzucać do łożyska a z przodu nie. Tylko trzeba sobie zabezpieczyć przegub odpowiednio bo ciasno z miejsce m na klucze i aby nie uszkodzić jego gumy.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
quattross 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Sty 2018
Posty: 56
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2018-07-17, 13:48   

Czyli śruby są od środka ? Idzie dojść bitem z nasadką po wciśnięciu przegubu troche w tył czy trzeba dolne wahacze rozpiąć i wyjąć przegub ?
_________________
A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8 :D
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-07-17, 19:03   

Trzeba wyciągnąć przegub. Inaczej nie ma dojścia do śrub.

Do wyciągnięcia przegubu nie trzeba zdejmować wahaczy.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-07-18, 06:15   

marekp750 napisał/a:
Do wyciągnięcia przegubu nie trzeba zdejmować wahaczy.

Ja odpinałem górne aby było łatwiej a przy okazji ruszyć górną śrubę zwrotnicy zanim będzie dla niej za późno to nie jest zły pomysł :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-07-18, 06:51   

Oczywiście łatwiej jest jak odkręcimy górne wahacze ale rzadko daje się ją (śrubę) odkręcić.

Co do ruszenia śruby - rozsądne posunięcie.
Polecam co roku najdłużej co dwa lata, popuścić nakrętki i pokręcić samą śrubą.
Jeszcze lepiej wyciągnąć, wziąć wiertarkę z wiertłem fi 10, usunąć cały brud z otworu,
wyczyścić śrubę (lub kupić nową). Nasmarować wazeliną techniczną. Zamontować.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-07-18, 07:19   

marekp750 napisał/a:
Polecam co roku

Dokładnie tak robię od wymiany górnych wahaczy po tym jak dobre dwie godziny usuwałem starą śrubę :) dlatego właśnie o tym wspomniałem.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
quattross 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Sty 2018
Posty: 56
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2018-07-18, 11:30   

Zrobione przegub wystarczy trochę wysunąć nie trzeba nic odkręcać , w moim przypadku łozysko było tak zażarte w zwrotnicy że musiałem zdemontować całą zwrotnicę i o ile górna śruba poszła pięknie to niestety śruba końcówki drążka 1,5h walki . Wyczyściłem gniazda wiertłem nasmarowałem śruba i poskładałem :D Prasa niepotrzebna stara piasta wybita młotkiem przez nasadkę a wprasowana poprzezdokręcanie śruby przegubu wszystko ładnie idzie nic sie nie klinuję itp
_________________
A6 c5 2,4 v6 > > >
Allroad c5 2,7 tt>>
A8 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.