Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z paskiem wieloklinowym  
Autor Wiadomość
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-06-13, 13:26   

Pasek na pewno do wymiany . Można wymienić bez zdejmowania przodu Ale troszkę trzeba się gimnastykować .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-06-13, 20:15   

Dla mnie najsensowniejszym rozwiązaniem jest demontaż zderzaka i odsunięcie pasa przedniego na szpilkach. Tak robiłem u siebie wymianę koła pasowego i paska ostatnio a mam chyba trochę ciaśniej. Kupiłem 2 pręty gwintowane (1m w castoramie kosztuje 8zł), chyba rozmiar M8 i je rozciąłem po pół metra. wkręciłem w miejsce 4 śrub pasa przedniego i pozostałe śruby odkręciłem. Odciągnąłem cały przód na tych prętach ile się da. Daj minimum 4 pręty bo pas przedni ciężki i potem sią gną i opada :P
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
artur.325 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 13
Skąd: W-wa
Wysłany: 2018-06-13, 21:08   

Może nie ma nie wiadomo jak dużo miejsca, ale sam pasek bez problemu zmienia się bez żadnego rozbierania.
Ja u siebie dodatkowo wymienialem pompę wspomagania to przy tym już było trochę gimnastyki i łapy trochę obdrapane ale też się da ;)
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2018-06-17, 00:14   

denveco napisał/a:
Witam. Może nie mam jeszcze problemu z paskiem wielorowkowym ale sprawa wydaje się być pilna. Na jego obrzeżach w kilku miejscach widać jakby obgryzienia. Czyli pasek kwalifikuje się do wymiany. Patrząc od góry na to wszystko między rolkami a wentylatorami jest dosyć mało miejsca ale czy jest go na tyle by wymienić samemu pasek (od góry lub od dołu) bez zrzucania całego przodu? Mój silnik o oznaczeniu BFM, pasek o jakim oznaczeniu powinienem być?

Do wymiany paska wielorowkowego nie potrzebujesz zrzucać przodu. Wystarczy przekręcić napinacz aby zdjąć pasek. Można to zrobić od góry, o ile zmieszczą Ci się dłonie i przedramiona. Mnie niestety nie, więc korzystam z drugiej opcji - od dołu. Po zdjęciu dolnej osłony silnika (na podnośniku lub kanale) jest całkiem dobry dostęp.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 311
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-06-22, 00:36   

No ja jestem szczupły tak więc ręce powinny się zmieścić. Tylko czy napinacz ma jakąś śrubę zabezpieczającą? Tzn czy przed demontażem starego paska muszę poluzować jakąś śrubę i wtedy poluźnić napinacz czy nie ma żadnej śruby? Kolejna kwestia to luzuje się napinacz kręcąc kluczem w lewo czy w prawo? No i jaki ten pasek ma być o jakim oznaczeniu?
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2018-06-23, 20:22   

denveco napisał/a:
No ja jestem szczupły tak więc ręce powinny się zmieścić. Tylko czy napinacz ma jakąś śrubę zabezpieczającą? Tzn czy przed demontażem starego paska muszę poluzować jakąś śrubę i wtedy poluźnić napinacz czy nie ma żadnej śruby? Kolejna kwestia to luzuje się napinacz kręcąc kluczem w lewo czy w prawo? No i jaki ten pasek ma być o jakim oznaczeniu?

Na zdjęciu oznaczyłem śrubę, na którą zakładasz klucz (najlepiej oczkowy) i kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara - to spowoduje odchylenie napinacza i zluzuje pas. Wtedy pas zrzucasz i powoli klucz odpuszczasz w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Im dłuższy klucz tym lżej. Pasek to np. Continental 7 PK 2535, ale sprawdź długość na starym, bo były wersje z długim i krótkim ramieniem napinacza (temat jest na forum).

-moteur-audi-a8-42-quattro-335-ch-bfm-garanti.jpg
Plik ściągnięto 174 raz(y) 463,19 KB

_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 311
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-06-29, 00:40   

Super kolego. Dzięki za foto. Będę wiedział jak tego tasiemką poprowadzić. Ale niestety chyba i tak będę musiał zrzucać przód bo pompa wspomagania kończy żywo...
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2018-06-29, 23:42   

Pompę wspomagania czy kompresor klimy da się wyjąć od spodu. Nie trzeba zrzucać przodu.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 708
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2019-03-01, 18:16   

Witam
Padło mi łożysko w napinaczu paska wielorowkowego, czy da się wymienić napinacz bez zrzucania przodu?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-03-01, 20:55   

Tak. Ale zderzak trzeba zdjąć. Odkręcasz pas przedni, w miejsce głównych śrub trzymających do podłużnic wkręcasz pręty gwintowane i cały pas z chłodnicami odsuwasz tyle ile pozwolą przewody. Wystarczająco. Ja bez problemu koło pasowe wymieniłem .
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-03-01, 22:44   

riki76 napisał/a:
Witam
Padło mi łożysko w napinaczu paska wielorowkowego, czy da się wymienić napinacz bez zrzucania przodu?


Z tego co pamiętam w BFM bez problemu :]
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 708
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2019-03-03, 13:26   

Nie trzeba ściągać zderzaka.... ciasno jest ale można wymienić napinacz paska 😁 bez zrzucania przodu.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-03-03, 13:45   

riki76 napisał/a:
Witam
Padło mi łożysko w napinaczu paska wielorowkowego, czy da się wymienić napinacz bez zrzucania przodu?


drago_o napisał/a:
Tak. Ale zderzak trzeba zdjąć. Odkręcasz pas przedni, w miejsce głównych śrub trzymających do podłużnic wkręcasz pręty gwintowane i cały pas z chłodnicami odsuwasz tyle ile pozwolą przewody. Wystarczająco. Ja bez problemu koło pasowe wymieniłem .


Marcin2013 napisał/a:
Z tego co pamiętam w BFM bez problemu


Cytat:
Nie trzeba ściągać zderzaka.... ciasno jest ale można wymienić napinacz paska 😁 bez zrzucania przodu.


Tak się zastanawiam dlaczego "drago" mówisz że trzeba ?

drago_o napisał/a:
Odkręcasz pas przedni, w miejsce głównych śrub trzymających do podłużnic wkręcasz pręty gwintowane i cały pas z chłodnicami odsuwasz tyle ile pozwolą przewody. Wystarczająco.


Ja mam łatwiejszy sposób nie odkręcam pasa przedniego tylko same chłodnice, wodną po odpięciu węży odkładam na bok, a cłodnicę klimy bez rozpinania wkładam pod auto i w ogóle nie przeszkadza :] ,przedni pas dystansować na prętach po co po takim zabiegu będzie dalej utrudniony dostęp do przodu <jezyk2>
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-03-03, 20:16   

Może po prostu TDI jest większe... U mnie może rękę na płasko włożysz ale odkręcić lub wymienić to nie ma opcji.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
ostry107 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: polautomatyczna (ASG,Tiptronic)
Zasilanie: ON
Imię: Ryszard
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 53
Dołączył: 17 Mar 2019
Posty: 3
Skąd: Hamburg
Wysłany: 2019-03-19, 18:34   

pioter napisał/a:
Pasek na pewno do wymiany . Można wymienić bez zdejmowania przodu Ale troszkę trzeba się gimnastykować .

Witam wlasnie drugi tydzien jak zerwal mi sie pasek.W trybie awaryjnym dojechalem na swoj park i co dalej?Poki co niemiecki mechanik wyjal zerwany pasek,ale auto stoi :( czyli co da sie zalozyc nowy pasek bez lawety i warsztatu?.Pozdrawiam z Hamburga :)
_________________
Ryszard
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.