Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI/LPG ] auto po chwili gaśnie. Pompa paliwa?  
Autor Wiadomość
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-11-06, 12:30   

kkrzysi0, w zbiorniku D3 są cztery czujniki poziomu paliwa. Za co każdy jest odpowiedzialny, tego nie wiem, nigdy nie miałem potrzeby tego rozkminiać. Poniżej screen z czujnikami, numery 9, 10, 11 i 12.

tank.JPG
Plik ściągnięto 264 raz(y) 105,37 KB

_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
zabawiking 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jurek
Jeżdzę: D3, 4.2 BFM
Dołączył: 21 Lis 2016
Posty: 49
Skąd: Okolice wieliczki
Wysłany: 2017-09-19, 15:34   

Witam,
Przerabiam właśnie problem pomp paliwa w mojej A8 (4.2 benzyna) i znalazłem odpowiedź na pytanie dlaczego po wymianie wkładu, auto dalej kuleje. Otóż problem leży w koszach pomp.

Każda z pomp nie pompuje benzyny bezpośrednio z baku do silnika, tylko działa dwustopniowo. Kosz to takie jakby wiaderko. Najpierw dolna cześć pompy zasysa paliwo do kosza, a następnie poprzez FILTR siateczkowy w koszu, którego na pierwszy rzut oka nie widać, przelewa się ono do drugiej komory (w koszu) i dopiero z tego miejsca pompa pompuje dalej do silnika. U mnie ten właśnie filtr był totalnie niedrożny (auto z 2003 roku, wiec mogo sie juz tego nazbierać). Nie ma sposobu na wyczyszenie tego filtra, nie da się go wymontować, tylko wymiana całego kosza ALBO tak jak ja zrobiłem - poprzecinanie tej siateczki, tak aby paliwo bez błędnie trafiało do pompy. Po rozebraniu kosza i wyjęciu wkładu wkładamy zakrzywiony drut pomiędzy ścianki kosza i rozcinamy filtr.

Bez tego, wymiana wkładu nie ma sensu, bo pompa PRACUJE NA SUCHO! i nie ma to wiekszego sensu. Przerywanie bierze się stąd, że gdy filtr jest zapchany, paliwo bardzo wolno przesiąka do pompy, która natychmiast go pompuje do silnika, wtedy silnik dostaje kopa i po chwili znowu trzeba czekać aż dawka paliwa przesiąknie itd.

Kosz i pompa dobrze jest rozrysowany w SSP282
 
 
kriskurde 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 31
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 1
Skąd: Śląskie/Opolskie
Wysłany: 2018-02-11, 13:25   

U mnie natomiast dzięje się tak raz na 20 odpaleń niezależnie czy na ciepłym czy na zimnym, że po przyciśnięciu Start silnik chwilę kręci i odpala pracuje równiutko na ok 300obr/min, po kilku sekundach albo zgaśnie albo wkręci się na 2tys i już pracuje normalnie. W chwili gdy pracuje na tych 300stu obrotach nie ma reakcji na pedał gazu.
Najbardziej irytujące usterki to chyba te które raz występują a jak chcesz cos naprawić to wszystko działa <jezyk2>
 
 
maciek163 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 42
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-02-15, 13:32   

Kriskurde : sprawdź czy nie jest to związane z instalacją gazową, czy to któryś wtryskiwacz lub reduktor nie puszcza gazu do kolektora. Jak podjedziesz do gaziarza to on będzie w stanie to sprawdzić. Objawy tego występują tylko na zimnym silniku, po dłuższym postoju, zaczynają się na zimę i nie zawsze występują, zależy od stopnia nieszczelności.
 
 
roggee 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 47
Dołączył: 20 Wrz 2016
Posty: 3
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-04-19, 18:20   

Cześć.
Podpinam się do tematu, ale u mnie problem jest nieco inny. Samochód po dłuższym postoju (np. 1 godz.) nie odpala. Jak dodam gazu do po chwili silnik rusza. Potem jest już ok. tzn. mogę zgasić i kolejne odpalenie idzie z dotyku. Rozumuję że pompa nie trzyma ciśnienia i paliwo podczas postoju cofa się w przewodach i dlatego pompa musi długo chodzić przy odpalaniu na zimno.
Czy dobrze analizuję problem?
Czy wymienić pompę główną, a może lewą (pomocniczą), bo to ona chodzi przy rozruchu silnika?
Doradźcie coś. Byłby też wdzięczny za krótki opis jak dostać się do pomp. Czy są pod kanapą?
Dzięki.

Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 259
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-04-23, 21:43   

Jak palisz zimny silnik, to pompa musi podać więcej paliwa żeby podlać na rozruch ( tak zwany warmup), dopiero w miarę nagrzewania jednostki spada zapotrzebowanie na paliwo.


Tak na szybko są dwie opcje. Jedna którą podałeś ( cofanie się paliwa), ale to byś musiał mieć nieszczelność w przewodach. Druga to niewystarczające ciśnienie ( pompa umiera). Wtedy jak trzeba podlać więcej paliwa, spada ciśnienie na listwie i paliwo potrafi w skrajnych przypadkach się nawet kropelkować zamiast rozpylać ( wtedy są problemy z rozruchem, czasem łapie, czasem nie, aż w końcu załapie i potem jakoś chodzi aż do nagrzania).

Ja na Twoim miejscu zacząłbym od wpięcia manometru w doprowadzenie paliwa do listew paliwowych i sprawdził jakie ciśnienie na rozruchu tam panuje. Jak niskie to najprawdopodobniej pompa się kończy. Możesz jeszcze na próbę zblokować przelew żeby nie przelewało powrotem na bak. To w sztuczny sposób podbije ciśnienie na listwie ( choć wysoce prawdopodobne że po takiej akcji wyskoczą Ci błędy).
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-04-24, 18:11   

ale on ma dwie pompy raczej czyli dwa razy więcej problemów :]
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 259
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-04-24, 20:19   

Nie znam całego systemu zasilania z D3 bo swoje stosunkowo krótko posiadam a od pół roku stoi na warsztacie w celu dopieszczenia. Jednak przypuszczam, że nie ma tu takiego numeru jak zasilanie lewej i prawej listwy każda z innej pompy. No chyba że się mylę. Jeśli nie, to próbę można zrobić.

Ewentualnie kompletnie na wariata można zapodać paliwo z zewnętrznego zbiornika/kanistra i zasilić na 100% pewną pompą. Nie takie rzeczy się uskuteczniało już w życiu przy różnych wydumkach w garażu.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1282
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-04-24, 21:15   

roggee napisał/a:
Cześć.
Podpinam się do tematu, ale u mnie problem jest nieco inny. Samochód po dłuższym postoju (np. 1 godz.) nie odpala. Jak dodam gazu do po chwili silnik rusza. Potem jest już ok. tzn. mogę zgasić i kolejne odpalenie idzie z dotyku.

Jest też opcja, że regulator ciśnienia paliwa cieknie króćcem podciśnienia i zalewa silnik benzyną. Puszczać może niekoniecznie od razu po zgaszeniu silnika ale dopiero po jakimś czasie, jak ciśnienie na listwie lekko spadnie.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-04-25, 06:27   

sssebek napisał/a:
Nie znam całego systemu zasilania z D3 bo swoje stosunkowo krótko posiadam a od pół roku stoi na warsztacie w celu dopieszczenia. Jednak przypuszczam, że nie ma tu takiego numeru jak zasilanie lewej i prawej listwy każda z innej pompy. No chyba że się mylę. Jeśli nie, to próbę można zrobić.

Ewentualnie kompletnie na wariata można zapodać paliwo z zewnętrznego zbiornika/kanistra i zasilić na 100% pewną pompą. Nie takie rzeczy się uskuteczniało już w życiu przy różnych wydumkach w garażu.

Ogólnie to masz dwie pompy ale zasilają wspólnie całość.

Co do problemu z pompą, często problem jest gdy wysiądzie jedna z nich i np masz poniżej pół baku. Nalać do pełna do diagnozy to dobry pomysł :) Jeśli przestanie gasnąć to znaczy, że jedna pompa padnięta :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.