Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2TDI ] Resetujace sie MMI, chowajacy sie ekran  
Autor Wiadomość
WiZ 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Slawek
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 113
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-12-05, 20:02   [D3 06 4.2TDI ] Resetujace sie MMI, chowajacy sie ekran

Witam,
Typowe objawy jak w wielu watkach. itp.

Do takiego stopnia,ze teraz tylko wyjezdza ekran, zaczyna grac, po czym chowa sie i nic......
Nie ma w ogole podswietlenia przyciskow na srodkowym panelu sterujacym. Nic nie reaguje.

Podpialem kompa wywala blad.....
00658 Control Head
004 - no signal/communication
008 - Implausible signal

Pytania:
1. Czy atakowac modul za schowkiem?

2. Jesli tak, to na ebayu jest ich wiele roznia sie tylko literka na koncu.
Moj jest 4E0 910 730 P - 4E0 035 729
Co oznacza literka P? czy jak kupie z inna literka bedzie dzialac?

3. Czy moze jednak atakowac wzmacniacz, ktore padaja jak kredki Beckera?
Moglby wadliwy wzmacniacz dac takie objawy?

Pozdro
 
 
shaqal 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 567
Skąd: Grudziądz / Gdańsk
Wysłany: 2017-12-05, 23:06   

Możliwe że to wina sterownika mmi, naprawiałem i wymieniałem już nie raz w a8.
Numery nie mają większego znaczenia, mam takie sterowniki na zbyciu, moge przepisać cp z Twojego sterownika i wysłać gotowy do montażu.

Główny podział sterowników mmi to wersja z fbas i bez niej, czyli pod tv/kamere lub bez wyjścia video.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-12-06, 00:28   

Na początek rozebrałbym panel sterowania MMI i obejrzał go wnikliwie na obecność wilgoci.
Oczywiście może być aktualnie suchy ale na płytce mogą być ślady tej wilgoci.

Poza tym błędy które wkleiłeś nie dają pełnego obrazu sytuacji.
Co się dzieje w innych sterownikach pozostających w pętli światłowodowej?
Jakieś błędy?... Brak komunikacji?
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-06, 09:51   

FOSS napisał/a:
Na początek rozebrałbym panel sterowania MMI i obejrzał go wnikliwie na obecność wilgoci.
Oczywiście może być aktualnie suchy ale na płytce mogą być ślady tej wilgoci.


i tak raczej już po robocie... a żeby to dobrze zrobić to trzeba ścieżki i punkty lutowania
oglądać w naprawdę dużym powiększeniu szukając utlenień
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-12-06, 12:13   

maciu napisał/a:
... i tak raczej już po robocie... a żeby to dobrze zrobić to trzeba ścieżki i punkty lutowania oglądać w naprawdę dużym powiększeniu szukając utlenień

Generalnie to "po robocie" ale demontaż i rozebranie panela jest w miarę łatwe a jak na nim będą widoczne ślady działania wilgoci, to nie ma co szukać dalej tylko od razu można zacząć od wymiany tegoż panela.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-06, 12:46   

niekoniecznie... mój stary był zalewany colą i miał po niej ślady a działał
tak samo drugi który kupiłem na podmianę po zalaniu mojego wodą
którego dla odmiany nie bylo praktycznie widać a wtedy padł od razu...

po jakimś czasie będzie widac ślady działania wody ale to jak pisałem trzeba się dobrze
złączom przyjrzeć w powiększeniu
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6703
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-12-06, 12:56   

Co by mu nie poradzić i tak trzeba koniec końców od czegoś zacząć. Panel organoleptycznie sprawdzi za free... dalej widzę tylko pętlę i jechane ze wszystkim. No i na koniec pewnie sterownik - nie wiem czy da się bez niego zapętlić.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
WiZ 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Slawek
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 113
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-12-06, 13:42   

Dodam,ze obserwuje dwa rozne zachowania MMI.

1.
-odpalam auto
-ekran wyjezdza
-radio gra
-zero sterowania na srodkowym panelu, tylko z kierownicy
-komp wyrzuca tylko bledy jak w pierwszym poscie

2.
-odpslam auto
-ekran wyjezdza
-radio gra moze 2 sekundy po cxym sie chowa i nic
-zero stwrowani czy reakcji na srodkowym panelu
-komp wyrzuca blaedy jak w pierwszym poscie ale rowniez
nie ma komunikacji z radiem, navi, zmieniarka itp.

Dodam ze wszystko zaczelo sie moze dwa lata temu od sporadycznego zawieszania sie MMI albo po odpaleniu auta radio zaczynalo grac zeby po chwili caly srodkowy panel zapalil sie na czerwono i zresetowal. Po tym gralo ok.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-06, 13:46   

drago_o napisał/a:
Co by mu nie poradzić i tak trzeba koniec końców od czegoś zacząć. Panel organoleptycznie sprawdzi za free...


ale ja nie mówię żeby tego nie robić tylko niekoniecznie da to badanie jakiś wynik...
żeby się nie sugerować tylko śladami po zalaniu albo ich brakiem...
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5070
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-12-06, 14:08   

Zanim weźmiesz się za wybebeszanie schowka.. wyjmij panel MMI jak Damian pisał. U mnie było podobnie, a okazał się "złamany" kabel wtyczki do panelu MMI :]
_________________
Black Cars Matters
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-12-06, 15:36   

WiZ napisał/a:
Dodam,ze obserwuje dwa rozne zachowania MMI.
(...)

Dodam ze wszystko zaczelo sie moze dwa lata temu od sporadycznego zawieszania sie MMI albo po odpaleniu auta radio zaczynalo grac zeby po chwili caly srodkowy panel zapalil sie na czerwono i zresetowal. Po tym gralo ok.

Cóz, jak dla mnie dosyć typowe dla zalanego panela MMI.
Druga rzecz to zalanie np. sterownika telefonu który jest pod nogami kierowcy - również typowe.

Jeżeli bywasz czasem w Warszawie to zapraszam na kilka chwil.
Do celów testowych możemy podmienić panel MMI na inny sprawny i będzie od razu odpowiedź na jeden z tematów.

A jak tu nie bywasz to poszukaj kogoś z forum ze swoich okolic i z nim spróbuj to przełożyć.
Demontaż panela MMI to dosyć prosty temat więc bez większego wysiłku można jeden wątek zbadać.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
WiZ 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Slawek
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 113
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-12-11, 13:02   

Wielkie dzieki Panowie za wszystkie sugestie. W piatek sie zabiore za demontaz panelu i bede szukac. Dam znac co znalazlem.

Pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.