Ogłoszenie 
forum a8 SklepOpon.com - opony i felgi AZet Serwis OC/AC forum a8 Tarcze, hamulce
Regeneracja
turbosprężarki
Naprawa
wgnieceń
SklepOpon.com
opony i felgi
AZet Auto Serwis
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno Audi A8 D2 4.2 Q pare pytań ;)  
Autor Wiadomość
kuba210796 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 23
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 15
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: 2017-11-26, 15:16   Kupno Audi A8 D2 4.2 Q pare pytań ;)

Witam wszystkich , przymierzam się do zmiany samochodu i padło właśnie na A8 D2 .

Po wszelakich przemyśleniach za i przeciw postawiłem na model po liftowy z silnikiem 4.2quattro generalnie wszystko co mogłem starałem się doczytać , jednak mam kilka pytań na które nie znalazłem dokładnych informacji którę by mnie zaspokoiły .

Generalnie miałem okazję przejechać się raz przed liftem 4,2Q tylko kawałek , z tego co wyczytałem modele po liftowe lepiej się prowadza , są lepiej wygłuszone (?) jak to wygląda gdyby porównywać wygłuszenie po liftowej A8 do chociażby trochę nowszej klasy średniej gdzie wygłuszenie jest już naprawdę na dobrym poziomie (przykł. e90) , jeżeli chodzi o podwójne szyby z tego co się zdążyłem doinformować poprawiają wygłuszenie - tyle w teorii , czy w praktycę , faktycznie róznica jest wyraźnie wyczuwalna ? Przy większych/mniejszych prędkościach czy generalnie w całym zakresie jest sporo odczuwalna różnica.
Jak jest z nagłośnieniem bose do zwykłego audi concert .

Z racji ,że autko ma już trochę lat widziałem problem utleniania się aluminium - jak się tego pozbyć czy jest to kosztowna sprawa
O kosztach eksploatacji mniej więcej się zorientowałem wiem co ile kosztuje , na start planuje wydać na samochód kwotę około 20 tyś zł + pakiet start ok 5. Myślę o zamontowaniu instalacji gazowej ile w miarę dobra instalacja gazowa kosztuje do takiego v8 -semki.
Koszt wymiany rozrządu w tym silniku to jakaś magia jedni piszą 1200 złoty inni 4-5tyś złotych i w sumie już zgłupiałem

Warto rozglądać się za egzemplarzami zarejestrowanymi i jeżdżącymi już po naszym kraju - plus jest taki ,że często posiadają już instalacje gazową, mniej więcej wiemy co było a co nie było robione , czy raczej nie rozgrzebaną przez polskich mechaników sprowadzoną i samemu założyć inst, i zrobić generalny serwis - trochę droższa opcja .

I ostatnie pytanie , widuje się często A8 sprowadzone z instalacjami zagranicznymi , jak mają się te instalacje u nas ,koszty serwisowania / ewentualnie napraw - częsci do tych instalacji są dostępne ? Pozdrawiam !
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 201 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 4487
Skąd: Těšin

Wysłany: 2017-11-26, 15:24   Re: Kupno Audi A8 D2 4.2 Q pare pytań ;)

kuba210796 napisał/a:
z tego co wyczytałem modele po liftowe lepiej się prowadza

Prowadzą się tak samo. FL mają akurat większą moc (praktycznie niezauważalne przy V8)
kuba210796 napisał/a:
są lepiej wygłuszone (?) jak to wygląda gdyby porównywać wygłuszenie po liftowej A8 do chociażby trochę nowszej klasy średniej gdzie wygłuszenie jest już naprawdę na dobrym poziomie (przykł. e90) ,

Nie są, zarówno preFL jak i FL mają w opcji podwójne szyby, ale choćby do Lexa dużo i tak im brakuje. Można to samemu poprawić, ale czeka się rozbiórka wnętrza.
kuba210796 napisał/a:
jeżeli chodzi o podwójne szyby z tego co się zdążyłem doinformować poprawiają wygłuszenie - tyle w teorii , czy w praktycę , faktycznie róznica jest wyraźnie wyczuwalna ?

Tak
kuba210796 napisał/a:
Jak jest z nagłośnieniem bose do zwykłego audi concert .

Nie myl pojęć. Concert to radio, BOSE występowało z różnymi radiami w zależności od roku i opcji. Róznica pomiędzy BOSE a Nokia by Tonsil jest spora.
kuba210796 napisał/a:
Z racji ,że autko ma już trochę lat widziałem problem utleniania się aluminium - jak się tego pozbyć czy jest to kosztowna sprawa

Ogniska zedrzesz, porobisz zaprawki albo malujesz element.
kuba210796 napisał/a:
Koszt wymiany rozrządu w tym silniku to jakaś magia jedni piszą 1200 złoty inni 4-5tyś złotych i w sumie już zgłupiałem

Bo przy okazji rozrządu warto robić inne rzeczy, więc stąd te różnice, inna sprawa - zamienniki a OE także ceny części się różnią.
_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL...
 
 
CINEK 
A8 Team Manager



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4259
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-11-26, 23:26   

Polecam przy okazji poczytać przed zakupem ;)

https://www.a8team.pl/ile...-d2-vt22404.htm
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
kuba210796 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 23
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 15
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: 2017-11-27, 11:37   

ok dzieki za odpowiedzi. Czytałem ten temat, poniekad zdaje sobie sprawe że utrzymanie starej a8 semki z v8 pod maską nie bedzie porównywalne z obecną b5 1.8 lpg z tym że przez najblizszy rok czasu autko będzie używane tylko jeden tydzień w msc dopiero później mysle o eksploatacji na codzień aczykolwiek do tego czasu myślę ze pierwszorzedne naprawy będą juz zrobione i koszty utrzymania sie wyrownaja. Najgorsze obawy mam tylko przed skrzynią i samym silnikiem żeby oleju wiadrami nie dolewać ale myślę ze bedzie to do zdiagnozowania podczas oględzin. pozatym koszty eksploatacji myślę ze beda do zaakceptowania ze względu na to co oferuję ten samochód. Świece oleje opony zawieszenie itd przepatrzylem i generalnie az tak mnie nie przeraża najgorzej zaboli np usterka skrzyni kiedy z dnia na dzien dowiadujesz się że jestes o 4-6 tyś bidniejszy ;)
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 201 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 4487
Skąd: Těšin

Wysłany: 2017-11-27, 11:43   

kuba210796 napisał/a:
(...)najgorzej zaboli np usterka skrzyni kiedy z dnia na dzień dowiadujesz się że jesteś o 4-6 tyś biedniejszy ;)

Zawsze można kupić manual ;) ale jak chcesz V8 to fabrycznie występował tylko w wersji S
_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL...
 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 314
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-27, 13:50   

Jak kupujesz A8 PreFL to myślę, że i tak musisz mieć przygotowany worek pieniędzy. :)
Napisze na swoim przykładzie - kupiłem ją jako hobbystyczne auto na przejażdżki, więc jeżdżę raczej rzadko.
Dałem 11tysi i drugie 11 już włożyłem (w przeciągu roku).
Z droższych rzeczy wymieniałem:
- szyby przód i tył, bo się rozklejały - 2 tysie
- maglownica, bo stukała - 1,8k zł
- remont skrzyni (ciekło z simmeringu i stwierdziłem, że jak już i tak trzeba zdjąć skrzynię to lepiej przejrzeć) - 4,2k zł
Poza tym masa innych pierdół, których jeszcze nie zrobiłem, a wśród nich najdroższe będzie lakierowanie, bo planuję całe auto pomalować.

A w ciągu tego roku przejechałem nie więcej niż 2 tysiące km. :)

Także, dobrze przemyśl sprawę... :)
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
CINEK 
A8 Team Manager



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4259
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-11-27, 14:26   

Chris napisał/a:
- maglownica, bo stukała - 1,8k zł


dales 1,8K za magiel? nowy czy regenerowany? Bo wiem ze regeneracja bezpośrednio w ZF to koszt miedzy 250-400€ w zależności od uszkodzeń...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
kuba210796 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 23
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 15
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: 2017-11-27, 14:51   

S8 raczej odpada, do kosztów eksploatacji dochodzi droższe zawieszenie, hamulce wydaje mi się,że s8 było by też ciężej znaleźć nie zarznięta no i dobre sztuki cenią się nawet po 30 tyś . Nie powiem ,że gdyby trafiła się ładna w dobrych pieniądzach .. Z tym,że ja oczekuje od tego samochodu jak najwięcej komfortu , ciszy spokoju i relaksu podczas jazdy niż sportowego zacięcia w innym wypadku szukałbym z3/z4 czy innego małego sportowego pizdzika.

Powiem wam szczerze,że jestem na pierwszym forum , na którym ludzie odradzają a nie polecają :D

Chris, Faktycznie robi wrażenie tylko warto zaznaczyć ,że te rzeczy które Cię najwięcej kosztowały wymienia się praktycznie raz . Skrzynia,maglownica,szyby to raczej jednorazowe koszty .
Nierzadko w typowego diesla klasy średniej ładuje się ładnych kilka tysięcy na start - dwu masy, pompowtryski , filtr cząsteczek itd itd .

Nie chcę podważać tezy ,że to auto jest drogie w utrzymaniu ale chyba jak każdy z was przed zakupem , myśli raczej pozytywnie i może akurat mi się nie przydarzy to czy tamto. W każdym bądź razie robie c+e i stąd ten pomysł na a8 , w innym przypadku by dojezdżać do pracy nie było by najmniejszego sensu utrzymywać tego auta , a tak będzie on oderwaniem w jakimś stopniu bo wiadome, że jak się zawodowo jezdzi to mniej przyciąga puszka w wolnej chwili ;) .

Nie jestem pedancikiem i u mnie nie musi wszystko być na tip top , bo chciałbym ten samochód używać tak czy siak do jazdy a nie do podziwiania w garażu , ale musi być sprawne i jak trzeba coś wymienić to się wymienia a nie czeka, nawet w głupiego passata wkłada się jakiś pieniądz , zawieszenie,opony,amortyzatory,klocki,przeguby,świece,rozrząd itd może są to nie wielkie pieniądze ale warto zaznaczyć,że ładuje się w auto, gdzie cena rynkowa wynosi 6-8tyś zł praktycznie równowartość ceny po jakimś czasie a to nadal jest był i będzie zwykły srebrny co 3eci spotykany na drodze pastuch . Jeżeli wkładasz pieniądze w A8 to przynajmniej wiesz za co płacisz. ;)
 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 314
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-27, 17:43   

CINEK napisał/a:
Chris napisał/a:
- maglownica, bo stukała - 1,8k zł


dales 1,8K za magiel? nowy czy regenerowany? Bo wiem ze regeneracja bezpośrednio w ZF to koszt miedzy 250-400€ w zależności od uszkodzeń...


Niecałe 1,8k zł za wszystko, czyli regenerację, montaż, demontaż i wymiana płynu wspomagania z czyszczeniem układu.
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 10.0
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 2044
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-27, 18:03   

kuba210796 napisał/a:
S8 raczej odpada, do kosztów eksploatacji


tez kiedys tak myslalem i bylem w bledzie !

za 33 sprzedam ci moja s8 - nowy rozrzad , asb po kapitalce , nastawniki cisza ,naprawione zawieszenie i nowe heble :) i auto lata nisko nad asfaltem jest bardzo komfortowe i ciche w srodku jak zadne inne jakim jechalem koledzy potwierdza :) ale nie jest to kolor czarny looknij sobie foty w temacie mojej ski nie pomyl z A8 bo mam 2 sztuki - s8 jest bez lpg z dodatkow ma nivo, system monitorujacy cisnienie w kolach solardach webasto w sumie chyba to ma wszystko , ale auto mialo robiony błotniik tylni lewy - wymienione poszycie jest to zrobione idealnie (niemcy)
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
CINEK 
A8 Team Manager



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4259
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-11-27, 19:07   

Maciek, kolega kuba210796, rac,ej nie ma dostepu do dzialu nasze auta, wiec wysli mu oferte na priv. To po pierwsze.

Po drugie jak chcesz sprzedac eSe to jest ku temu stosowny dzial ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 10.0
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 2044
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-27, 20:44   

nie koniecznie chce sprzedac - az tak mi nie zalezy mowie ze jest taka mozliwosc :) wspominam tu tylko o mojej S8 :) jak by liczac na szybko odpada mu remont asb 6-7k, rozrzad + oleje filtry 3,5k , zawieszenie 5k(nivo) , hebe;l przod 1,2k
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe
Testy opon hamulce
OC/AC

| Felgi Audi - AluShop.pl | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | Zawór EGR | Mechanizm wycieraczek |