Autor |
Wiadomość |
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-02-15, 14:00
|
|
|
Mam S8, zatem problemu nie będzie. Chyba poradzi sobie z tym nawet średniej klasy tuner, czy ktoś podobny?
Jeśli skrzynia nie pasuje od A8, to w takim razie A6 C5 2.5 tdi quattro chyba najprościej. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-02-15, 14:12
|
|
|
Jeśli kładł bym od 2.5 tdi? Trochę nie rozumiem. Jeśli mam tą skrzynię, to kupuję nowe sprzęgło kompatybilne z nią, ale koło zamachowe inne?
Nowe sprzęgło znalazłem ale do oryginalnej skrzyni S8 - http://e-katalog.intercar...wyciskowym.html |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-15, 15:05
|
|
|
adrian949 napisał/a: | Tak wszystko jest od S8, kolega pożyczył sterownik oryginał S8 manual, gość mi go skopiował do mojego sterownika. Jak by co wystarczy wysłać mu sterownik i to ogarnie. Nie wiesz czasem gdzie trzeba wpiąć ten czujnik? | Niestety nie wiem, jeszcze nic nie przerabiałem u siebie. To miałeś troche ułatwione zadanie. Pytanie jakby pracowała A8 ze sterownikiem od S8. Która ma inne wtryski, przepływkę, kolektor ssący i pewnie inne rzeczy. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-02-15, 16:03
|
|
|
emilus143 napisał/a: | Wiadmomo dlaczrgo tego nie chce robić? |
Generalnie w ogóle przestał się zajmować samochodami. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-02-15, 17:27
|
|
|
Szkoda, bo jak ktoś to robił, to byłoby z głowy odstawić takiemu komuś
Zrobiłem przybliżony cennik elementów:
- półosie przednie x2 --- 80 zł
- komputer skrzyni --- 500 zł
- pedał hamulca --- 10 zł
- skrzynia (stan bdb) --- 2300 zł
- konwerter - 300 zł
- wał napędowy --- 100 zł
- wybierak biegów --- 100 zł
- dyferencjał --- 350 zł
- koło zamachowe --- 50 zł
- łapy skrzyni --- 70 zł
- wiązka skrzyni --- 100 zł
A wleciałoby:
- półosie przednie x2 ---- 300 zł
- pedał hamulca i sprzęgła --- 400 zł
- pompka sprzęgła --- 50 zł
- skrzynia ( rzekomo 2.5 tdi) --- 1000 zł
- wał napędowy (przedłużamy stary lub kupujemy od s8 lub rzekomo longa) --- 400 zł
- wybierak biegów ---250 zł
- dyferencjał --- 200 zł
- koło zamachowe ---- ???
- nówka sprzęgło ---- 1000 zł
- łapy sprzyni biegów ---- 100 zł
- zabawa z komputerem ---- 150 zł |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1281 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-02-15, 17:55
|
|
|
emilus143 napisał/a: | Chyba poradzi sobie z tym nawet średniej klasy tuner, czy ktoś podobny? |
Nawet niekoniecznie tuner..
- ściągasz ori wsad do S8 manual: LINK
- kupujesz kość pamięci z opcją zaprogramowania i wysyłasz im mailem wsad: LINK
- kupujesz do kompletu podstawkę: LINK
- dajesz ECU komuś kto ma stację hot-air i wylutuje Ci oryginalną pamięć i w jej miejsce wstawi podstawkę.
- wkładasz w podstawkę pamięć z wsadem od manuala
- ustawiasz vagiem kodowanie ECU na takie jak powinno mieć S8 w manualu i z opcjami, które Ty masz (np. ESP)
- adaptujesz immo do "nowego" ECU i tyle
emilus143 napisał/a: | A wleciałoby:
- półosie przednie x2 ---- z czego?
|
Plug&play tylko S8/A8 w manualu (nieważne jaki silnik, zawsze były te same półosie) lub dorabianie na zamówienie wałków
emilus143 napisał/a: | - dyferencjał --- z czego?? |
A8, niektóre A4 B6 i A6 C6 - trzeba dobrać do przełożenia głównego skrzyni i ten sam typ co jest w A8 (01R)
emilus143 napisał/a: | - koło zamachowe ---- z czego?? |
Ori S8 manual, S6+ C4, jakieś przeróbki dwumasy od 2.7/3.0TDI lub dorabianie na zamówienie
emilus143 napisał/a: | - łapy sprzyni biegów ---- ??? |
S8/A8 z 6b manualem
emilus143 napisał/a: | - wiązka silnika ---- ?? |
Ja jeżdżę na wiązce z automatu, tylko 2 kable od czujnika światła wstecznego musiałem przeciągnąć do skrzynki pod nogami pasażera |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-02-15, 20:48
|
|
|
Świetnie. Uaktualniłem listę. Powoli zaczyna się to wszystko układać.
Pozostają pytania:
1. Koło zamachowe jesli ma być od S6 to trzeba coś przerabiać rzekomo. Czy ktoś może pamięta jaka była orientacyjna cena takiego czegoś? Albo od s8 albo od s6.
2. Jesli miałoby być nowe sprzęgło i raczej musi, to do czego dobierać?
3. Jaka jest mniej więcej cena za łapy skrzyni?
4. Kiedyś był temat na temat skrzyni 2.5 tdi w a8 4.2 ale nie widzę go. Będzie to fajnie przyśpieszać? Bo przez tą skrzynię podejrzewam że będą długie przełożenia.
5. Czy wał z longa pasuje P&P? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1281 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-02-15, 22:48
|
|
|
emilus143 napisał/a: | 1. Koło zamachowe jesli ma być od S6 to trzeba coś przerabiać rzekomo. Czy ktoś może pamięta jaka była orientacyjna cena takiego czegoś? Albo od s8 albo od s6. |
Jak od S6+, to nic nie trzeba przerabiać. Jak od S6 zwykłej, to trzeba dorobić trigger 60-2 do czujnika położenia wału.
600-1300zł
emilus143 napisał/a: | 3. Jaka jest mniej więcej cena za łapy skrzyni? |
Ja dałem 100zł za 2.
emilus143 napisał/a: | 5. Czy wał z longa pasuje P&P? |
Nie. Na pewno trzeba go obrócić tyłem na przód, ale czy się zgrają otwory w podwoziu do mocowania podpory z podporą to nie wiem. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-02-16, 00:10
|
|
|
Patrzyłem na facebooku przy jakich wozach operuje i chyba tanio u niego nie będzie |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1281 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-02-16, 00:15
|
|
|
Chcesz tanio i prosto, to kup ori S8 w manualu, poprzekładaj co lepsze graty ze swojej i swoją sprzedaj |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-02-16, 00:38
|
|
|
Nie nie nie Aż tak to nie. Za dużo włożone jest w mój wóz aby taki zabieg zrobić. Będę szukał odpowienich części. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2017-02-16, 08:57
|
|
|
emilus143 napisał/a: | Patrzyłem na facebooku przy jakich wozach operuje i chyba tanio u niego nie będzie |
rozmawiałem z nimi kiedyś i za robotę chcą 2 tys. zł no i wiadomo części musisz doliczyć, ale oni mogą zająć się szukaniem odpowiednich gratów. sami dorobią wybierak czy przeprogramują sterownik no i mają dojścia na dobre ceny części. Chłopak z którym rozmawiałem wspominał ze w około 6tys się zamknie.
w styczniu mieli robić jakąś przekładkę na manual w a8 d2 więc dzwoń, pytaj, a może coś sie uda... |
_________________
|
|
|
|
|
|