Ogłoszenie 
forum a8 SklepOpon.com - opony i felgi AZet Serwis OC/AC forum a8 Tarcze, hamulce
Regeneracja
turbosprężarki
Naprawa
wgnieceń
SklepOpon.com
opony i felgi
AZet Auto Serwis
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu



Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] LPG - zrób to sam  
Autor Wiadomość
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 794
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-05-04, 13:50   [D2 preFL ALL ] LPG - zrób to sam

Zdecydowałem jednak, że LPG poprawię sam. Wcześniej chciałem jechać do gazowników ale jedyny sensowny zakład jest ode mnie oddalony o 70 kilometrów (to nie jest problem w sumie) i niestety słabo ogarnia elektronikę AEB/Elpigaz którą mam u siebie. Na co sie więc zdecydowałem:

1. Reduktor KME TWIN z elektrozaworem OMB pod faro, dokładnie taki:

http://www.phjacus.pl/R73...FARO-p2534.html

2. Wtryski Barracuda 130

http://www.phjacus.pl/Y90...-min-p2500.html

3. Filtr fazy lotnej z włóknem KME

http://www.phjacus.pl/F69...-4x12-p774.html

4. Trójniki

http://www.phjacus.pl/G51...00-A-p2063.html

No i teraz mam kilka pytań technicznych do kolegów którzy własnymi rękami instalacje robili.

1. Czy te wtryskiwacze puszczać bez dysz przy moim AKG?
2. Jakie wkrętki kupić? Może mi ktoś zlinkować dokładnie co zamówic?
3. W którym miejscu nawiercać kolektor dokładnie (bo mam nawiercony teraz jak wiertara podeszła w połowie runnerów, masakra)
4. Jakie węże do gazu kupić - o grube pytam (wiem że 12mm ale chodzi o firmę co by nie trzeba było zmieniać za chwilę)
5. Ile metrów węża do gazu będe potrzebował - o grube pytam
6. Ile metrów weżyków między wtryskami a wkrętkami/dyszami kupić i jakie to mają byc średnice?
7. Jakie opaski kupić do węży gazowych zarówno tych wąskich do wtrysków jak i tych co między trójnikami pójdą aby nie luzowały sie z czasem i nie sprawiały kłopotu
8. Jakich złączek będę potrzebował żeby połączyć faro 8mm (bo takie mam) ze zlinkowanym reduktorem? Może ktoś mi wrzucić linka?
9. Jak rozpoznać czy mam wielozawór extra ? Muszę go wyjąć z butli czy jak wrzucę Wam fotki to powiecie mi jaki dokładnie jest i czy jest poprawnie wyjście z gazu z niego zarobione?
10. Co z mapsensorem i czujnikami temperatury? Wymieniać te co mam, czy można ich użyć póki co?
11. Czego jeszcze potrzebuję oprócz tego co powyżej zapisałem? Bo będę to robić pierwszy raz i nie chcę stanąć z robotą w środku z powodu brakuj jakiejś pierdołki.
12. Czy ktos z Was ma dostęp do cześci LPG w troche lepszych cenach niż w megapolu czy u jacusia? Jednak kwota za te części to pewnie wyjdzie z 2k+ więc każde 10% rabatu to już całkiem przyzwoita kasa sie robi.

Za wszelką pomoc się na pewno odwdzięczę, pytanie czy będzie się chciało komuś z Was chwilę poświęcić i odpowiedzieć mi na powyższe pytania.

Wiem, że Maciu sam ładnie wygrzebał instalkę, widziałem jego temat, wiem że pepi też coś tam rzeźbi ale wiadomo, dopoki czlowiek konkretów sie nie dowie to dupa blada będzie a z takimi laickimi pytaniami wyskakiwać na LPG-forum to troche obciach.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 860
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-05-04, 17:35   

wez napisz tu nagaz24.pl
Mi na gratach (butla weze faro zlaczki parowniki wtryski) wyszło 600 zł mniej niż u jacusia, sama butla byla 200 zł prawie tansza
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 474
Skąd: Ryki
Wysłany: 2015-05-04, 18:46   

1 130 za duze bez dysz( S8 360KM bez dysz na cisnieniu 1.0 poszło u Kacpra) dalbym 115 bez dysz
2 wkretki standardowe pod imbus najlepiej
3 nawiercic przy dolnej krawedzi nie wiem jak Ci to wytłumaczyc poszukaj zdjec z montazu z mojego podpisu
4 weze parker albo semperit
5 3m powinno wystarczyc w zaleznosci gdzie wsadzisz reduktor
6 te trojniki bedzie Ci bardzo ciezko wsadzic do preFL a raczej wolałbym dac na rozdzielaczach i zlaczkach jak na moim fotostory z podpisu weza wtedy z 3m powinno starczyc w zaleznosci gdzie reduktor
7 opaski tylko norma inne to badziewie
8 zlaczki faro kątowe 2szt na fi8 do butli jesli kladziesz nowe faro, trojnik 6/8/6 pod faro i 2x faro katowe fi6 do reduktora jesli elektrozawory beda na reduktorze
cos takiego http://www.phjacus.pl/G11...o-8mm-p315.html
http://www.phjacus.pl/G24...6-8-6-p799.html
9 zapodaj zdjecie
10 elektronike bym na początek wywalił do smieci ale jak juz musi zostac to map i reszta musi równiez zostac
11 hmmm ciezko powiedziec, trojniki do wody, trojniki do podcisnienia, wkretki, weze opaski, rozdzielacze, adaptery pod wtryski, troche kabelków, peszli, taśmy parcianej, opasek plastikowych, barylki, wkretki, nakretki, ciezko wyczuc co tam masz i jak jest zrobione.
12 odezwij sie na PW to podam Ci namiar powinno byc taniej troszeczke.
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
danishow 
DER MODERATOR



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: 5HP19 ECH
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2 FL AQG
Pomógł: 124 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3729
Skąd: Boppard - DE
Wysłany: 2015-05-04, 19:26   

Trójniki można spokojnie założyć ale nie obejdzie się bez odrobiny gimnastyki. Zdjęcia znajdziesz w moim podpisie. Powodzenia.
_________________
MOJE A8 - FOTKI - WYDECH - LPG

NIE odpowiadam na pytania techniczne przez pw !
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 474
Skąd: Ryki
Wysłany: 2015-05-04, 22:06   

W lifcie owszem w prefl jest troszkę inaczej. W FL zakładał em takie i takie a w prefl tylko pod rozdzielacze i według mnie te adaptery na fi12 będzie ciężko wysadzić.

Danishow ile podniosles środkową obudowę u siebie?
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 794
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-05-04, 22:20   

Dobra, to troche doprecyzuje.

1. Mam polozone Faro 8mm od butli z wielozaworem do samego reduktora. Nie mam w tej chwili fotki samego wielozaworu ale przy reduktorze wyglada to tak:



2. Elektronike AEB chce zostawic bo przy takim silniku jak AKG nie jest wedlug mnie potrzebne nic lepszego zeby lpg smigalo naprawde dobrze. Fakt upierdliwe to w strojeniu ale dla ominiecia tej upierdliwosci nie zamierzam placic ponad 1k PLN na staga. Nie mogę znależć czujników temperatury na reduktorze. Jedyne co znalazlem to mapsensor zdaje sie, pytanie czy to dobre miejsce dla niego?



3. Mam silnik AKG, czyli wtryskiwacze mają płaszcz powietrzny i to całe dodatkowe ustrojstwo do doprowadzenia dodatkowego powietrza do ich obwodu i w sumie zaczalem sie zastanawiac czy patent hipcia z tymi adapterami nie będzie w tym przypadku lepszy niż trojniki o ktorych wczesniej myslalem ...... Mam tylko taka fotke jak ponizej (widac tam dokladnie te wezyki ktore ida bokiem do tego ustrojstwa. Dodatkowo mam oczywiscie tempomat przedliftowy, nie wiem na ile to komplikuje sprawę.



4 (dodane po edycji). Hipcio jak sobie klikniesz na link reduktora ktory dalem, to jest tam jeden elektrozawor, ktory ma wejscie fi 8 i dwa wyjscia fi 6 (do obu reduktorow złączonych w twinie). Po co mi zatem dodatkowe trójniki ? Pytanie tylko czym połączyć te dwa wyjscia fi 6 z reduktorem? Potrzebuję tam jakichs dodatkowych złączek lub miedzi/faro na 6mm?
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
danishow 
DER MODERATOR



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: 5HP19 ECH
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2 FL AQG
Pomógł: 124 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3729
Skąd: Boppard - DE
Wysłany: 2015-05-04, 23:55   

hipcio napisał/a:
Danishow ile podniosles środkową obudowę u siebie?
Dałem 5mm gumowe dystanse pod śrubki.
_________________
MOJE A8 - FOTKI - WYDECH - LPG

NIE odpowiadam na pytania techniczne przez pw !
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 474
Skąd: Ryki
Wysłany: 2015-05-05, 19:05   

jesli dasz taki elektrozaor do twina jak w linku to trojnik nie potrzebny, ale musisz wtedy ten elektrozawor zamontowac oddzielnie wiec kupic faro fi6.

jesli masz ten cały magiczny sysytem podcisnien do wtryskiwaczy( nie skojarzyłem po kodzie silnika) to na 100% nie wcisniesz tych adapterów na waż fi 12. Robiłem takie auto jak twoje i założyłem na rozdzielaczach ze obudowa poszła bez ciecia i podnoszenia, jeden albo dwa wezyki po stronie kierowcy od tych podcisnien zmieniłem na krótsze. zdjec nie mam niestety, ale jak bys bardzo chciał to zadzwonie do goscia moze coś cyknie. musisz miec mega zaparcie i stalowe nerwy aby opchac wtryski.

Danishow ja zrobilem bez podnoszenia wiec gimnastyke mam chyba dobrze opanowaną :D (wcale sie nie chwale) wiem jaka to rzezba i szacun dla ciebie.

pojutrze bede miał zdjecia :D
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 794
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-05-05, 19:26   

Bede bardzo wdzieczny. Na razie musze zebrac jak najwiecej informacji, bardzo mi pomagasz. Dziekuje Ci bardzo. Jutro cykne fotkę tego wilozaworu w butli bo on mi nie daje spokoju. Mam wrażenie ze jednak jest fi6 tylko ktos jakies przejsciowki podokręcał. Mam nadzieje ze mozna to jakos sprawdzic po oznaczeniach ....
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
danishow 
DER MODERATOR



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: 5HP19 ECH
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2 FL AQG
Pomógł: 124 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3729
Skąd: Boppard - DE
Wysłany: 2015-05-05, 19:37   

hipcio napisał/a:
...ja zrobilem bez podnoszenia...

Też robiłeś na Barracudach czy na Hankach? Hanki mają skośne wyjście na wtyczkę i wtedy nie trzeba by było podnosić, da się je niżej osadzić. No i pozostaje jeszcze kwestia trójników, występują różne rozmiary ...o wysokość mi chodzi.
hipcio napisał/a:
wiem jaka to rzezba i szacun dla ciebie
Fakt, trza się napitolić, ale cóż człowiek nie robi z pasji :D
_________________
MOJE A8 - FOTKI - WYDECH - LPG

NIE odpowiadam na pytania techniczne przez pw !
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-05-06, 07:29   

Posiadam AKH na systemie airshrouded (wtryski paliwa z powietrzem)
Podstawki pod wtryskiwacz nie zalozysz bo sam wtryskiwacz ma wieksza srednice -chyba ze custom made.
Aby upchac wszystko pod pokrywami wezyki od powietrza wtryskow wymienilem z systemu orginalnego na pojedyncze biegnace do przodu silnika i tam spotykajace sie w grzebieniu- rozdzielaczu gazowym.Dalo mi to wystarczajaco miejsca by wtryskiwacze stalky pionowo obok wtryskiwaczy PB.
U mnie po 3 latach oraz po niecalych 3 u poprzedniego wlasciciela padly strej-dobrej generacji Hany.
Jako ze dzis ich jakosc jest nieokreslona(czytaj zalezy od sztuki) Wybralem barracudy.Kupilem je od gazownika co ma maszyne do pomiaru przeplywow.Test pokazal ze w calym zakresie pomiarow odchylki w ilosci gazu byly pomijalne.
Dysze w nich(podstawowy model wtryskiwaczy) rozwiercilem na 2.5 mm
Korektami trzymam sie minimalnie ubogo-moge to przestawic ale skrzynia ladniej pracuje na minimalnie + korektach (do 5-6 %)
Podlaczenie wtryskiwaczy do gazu mam na pojedynczych wezykach ,innej opcji by polozyc oslone silnika niema(Mowa o wersji z wtryskami PB air)Zaden trojnik sie tam nie zmiesci .Drugi koniec wezyka podlaczony jest do pustego filtorozdzilacza magic jet.Przed nimi ,bo sa 2 po 1 na stone silnika zalozone filtry jednoprzewodowe KME z wymiennymi wkladami.
Czujnik temp. gazu przerobilem tak ze element mierniczy swobodnie oplywa gaz i niema zwloki informacyjnej spowodowanej pojemnoscia cieplna obudowy w jakiej na ogol sa one montowane
Oslona silnika lezy bez zadnych dystansow

Pozdr.
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-05-06, 07:51   

Witam!

SenatorS8 napisał/a:
Czujnik temp. gazu przerobilem tak ze element mierniczy swobodnie oplywa gaz i niema zwloki informacyjnej spowodowanej pojemnoscia cieplna obudowy w jakiej na ogol sa one montowane
-no i tu sie pewnie konczy twoja "wiedza tajemna".

Stefan.
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 794
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-05-06, 08:19   

Adam, a masz wtryskiwacze 130 czy te 115 (rozumiem, że podstawowy to 115)? Przy AKH chyba 115 nie obrobią czy się mylę? Na jakim ciśnieniu to wszystko pusciles zeby Ci obrobiło "górę" obrotów?

Acha i jeszcze jedno pytanie, wtryskiwacze gazowe jakoś specjalnie mocujecie do kolektora czy po prostu stoją na "wężykach" ?
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Ostatnio zmieniony przez Bugalon 2015-05-06, 08:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-05-06, 08:23   

Stefan
Wiedzy tajemnej bym nie ujawnial.Jest to tylko i wylacznie zabieg zmniejszajacy laga w dzialaniu korekt instalacji LPG.Dodam LPG to nie zrodlo mojego utrzymania
Twoja rzeczowa uszczypliwa odpowiedz jest odzwierciedleniem ,,fachowosci,, jaka soba reprezentujesz.
I to jest wsumie jedyne do czego byles w stanie sie w mojej wypowiedzi przyczepic

.Nie bede znizal sie merytorycznie do Twojego poziomu gdyz obawiam sie pokonania przez doświadczenie.


Mam 115
Dodatkowo nie zamocowane stoja sztywnoscia instalacji.Wsumie brakiem miejsca wkolo nich.
Cisnienie 1.1
Ostatnio zmieniony przez SenatorS8 2015-05-06, 08:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 794
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-05-06, 08:24   

Panowie, bede wdzieczny jak nie rozwalicie mi tego tematu wycieczkami osobistymi (w sumie kieruję to do Ciebie Stefan najbardziej)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki
Testy opon hamulce
OC/AC


| Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | Zawór EGR | Mechanizm wycieraczek |