Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Tłumik środkowy - czym można zastąpić?  
Autor Wiadomość
Wujek 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 12
Skąd: Lodz
Wysłany: 2012-02-25, 13:40   [D2 95 4.2PB/LPG ] Tłumik środkowy - czym można zastąpić?

Witam serdecznie poszukuje tłumika środkowego do A8 D2 4.2 95' wszystkie które szukam na allegro od jakiegoś czasu są dla modeli po lifcie więc zastanawiam się czy można zastąpić ten tłumik montując np. strumienice. Pytanie czy ktoś posiada wiedzę lub manipulował przy tłumiku środkowym i czy można zastosować strumienicę a jak tak to jaką? Tłumik w moim aucie przepalony jest od góry nie wiem może go zdemontować i pospawać??




Pozdrawiam.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-02-25, 14:01   

Wujek, zakładając nowy temat używaj [tagów] opisujących skrótowo auto którego dany wątek dotyczy - owych [tagów] nie wpisuj "z palca" bo obok tytułu masz ich tam całą rozwijaną listę... wystarczy wybrać odpowiedni.

Poza tym nie pisz tytułów ani postów dużymi literami - to po pierwsze jest niezgodne z regulaminem a po drugie, wbrew pozorom, wcale nie zachęca do czytania.

Ten temat poprawiłem i mam nadzieję że następne będziesz nazywał już poprawnie.
Pozdrawiam, FOSS
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-02-25, 14:48   

http://www.a8team.pl/topics25/5869.htm , http://www.a8team.pl/topics25/4661.htm , http://www.a8team.pl/topics25/4628.htm .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-25, 17:04   

Kolego Wujek, w twoim aucie ten tłumik, który pokazujesz na zdjęciu to akurat tłumik początkowy i w sumie nie do końca jest to stricte tłumik. Jest to raczej potocznie mówiąc "H pipe" w obudowie tłumiącej czyli łączy on poprzecznie obydwie rury wydechowe z każdych rzędów cylindrów V-ki. Jego rolą jest wyrównywanie ciśnień gazów między właśnie obydwiema stronami wydechu.

Jeżeli chcesz to posiadam taki tłumik na zbyciu, pozostał mi po modyfikacjach mojego wydechu. W końcowym efekcie z powrotem mam taki sam w tym miejscu tylko, że kupiłem go z całym innym kompletnym wydechem.
Jeżeli nie chcesz wstawiać używanej części to dla pewności zachowania sprawności silnika najlepiej byłoby zastosować jakiś goły "H-pipe" lub tzw "X-pipe". Chodzi o to żeby jednak ciśnienia gazów mogły się tam wyrównywać. powodując podciśnienia itd...

Zdarzają się też rozwiązania które rozdzielają absolutnie dwie strony wydechu i też to jeździ, tylko nie wiadomo jak :roll:

Więc najbezpieczniejszym i najcichszym rozwiązaniem w tym przypadku jest zastosowanie takiego samego, używanego oryginalnego 'tłumika" w dobrym stanie.
Oczywiście możesz go również spróbować polepić, ale obawiam się, że mata wygłuszająca też jest przepalona a właściwie już nie ma jej tam...

Lub coś takiego:

 
 
s8fan 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2f
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: Q7
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 24
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2012-02-26, 17:51   

witam kolego firma proex która wystawia się na allegro robi na zamówienie tłumiki do naszych a8 koszt ok 250zł za środkowy ja jestem zadowolony robiłem u nich środkowy i xapipa
_________________
s8fan
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2012-02-29, 11:48   

Wstaw dwie rurki połączone trzecią tak jak na ostatnim zdjęciu kolegi Mucholejkolator. Najlepsze, najprostrze, najtańsze rozwiązanie !!!
 
 
Wujek 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 12
Skąd: Lodz
Wysłany: 2012-02-29, 11:50   

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam. :-)
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2012-02-29, 13:09   

Na pewno nic nie zmieni w charakterystyce pracy silnika ani w głośności ponieważ w D2 po 96 już nie wkładali tych tłumiczków tylko właśnie rurki w kształcie litery H czyli tzw H-pipe. Ta rurka łącząca obie rury wydechowe jest po to aby wyrównać ciśnienie w układzie wydechowym.
 
 
Wujek 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 12
Skąd: Lodz
Wysłany: 2012-02-29, 13:44   

W takim razie czy cały kompletny wydech po lifcie będzie pasował w miejsce tego który ja mam?? I zastanawiam się już teraz czy nie zastąpić katalizatorów tłumikami sportowymi przelotowymi firmy AWG jeżeli chodzi o dźwięk w środku to w takim zestawieniu znacząco wzrośnie i czy ma to jakikolwiek sens?
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2012-02-29, 15:32   

To zależy co chcesz przez to osiągnąć.
Jeśli wyrzucisz same katy a reszta będzie seria, dźwięk bardzo minimalnie zrobi się głośniejszy - metalowy.

Jeżeli zamierzasz zmieniać końcowy wydech w późniejszym czasie na sportowy w żadnym przypadku nie wyrzucaj katów bo będzie z kolei za głośno mam na myśli nieprzyjemne buczenie w zakresie 1200-1600 rpm czyli obroty przy spokojnej jazdzie po mieście i na trasie. Efekt bardzo wkurzający.

Jeśli zdecydujesz się wyrzucić katy to wspawaj zwykłe rurki. Ja miałem wstawione i rurki i tłumiki. Nie ma różnicy więc po co przepłacać.

Jeśli masz zdrowe katy to nic nie rób. Prędzej pomyśl o dobrym dedykowany sportowym tłumiku końcowym dobrej firmy.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-06, 19:44   

Zdjęcie poglądowe ;-)

 
 
a8quattro 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: P.
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 8
Skąd: wlkp
Wysłany: 2012-10-06, 18:59   

Witam, akurat natrafilem na ten temat i interesuje mnie sprawa tego X-pipe i H-pipe, zajrzalem pod auto ktore niedawno kupilem i nie ma tam nic takiego, tylko sa wspawane dwie oddzielone zupelnie od siebie rury, czy tak moze zostac??
Dodam ze nie mam najmniejszych problemow z tym zwiazanych, auto podczas jazdy zachowuje sie ok, tzn nie dusi sie nie szarpie, tylko ladnie ciagnie tak jak byc powinno.
Mam 4,2 Quattro 95r.
Co radzicie, zostawic czy wspawac tam np H-pipe??

Pozdrawiam,
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2012-10-08, 14:48   

a8quattro napisał/a:
Co radzicie, zostawic czy wspawac tam np H-pipe??


Nie widać bo w twoim roczniku h-pipe był w obudowie tłumika jak na zdjęciu w poście powyżej. Jak jest wszystko wporządku to nic nie dotykaj, chyba że ktoś wyrzucił ten tłumiczek i nie ma łączenia między rurami to wtedy wstaw rurkę łączącą oba wydechy aby ciśnienia się wyrównywały.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-08, 18:19   

Kolega PawełQuattro ma wycięty ten h-pipe w obudowie i wspawane dwie oddzielne rurki bez łącznika. Można wiec powiedzieć, że to prawdziwy Dual :-> Jego ósemka jest rok starsza, a objeżdża moją więc na pewno na pogorszenie osiągów to nie wpłynęło :->
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-10-09, 02:51   

Mucholejkolator napisał/a:
Jego ósemka jest rok starsza, a objeżdża moją więc na pewno na pogorszenie osiągów to nie wpłynęło :->

Założyłeś większe zaciski hamulcowe i dołożyłeś jeden tłumik więcej - zwiększyłeś masę pojazdu to pogorszyłeś osiągi :mrgreen:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.