Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-10-09, 19:45
|
|
|
to ja się spytam :-D
jeśli można
bo moja niby ma fabryczny wydech
tylko nie jestem pewny czy ma nie wybitych katów
bo mi coś dudni tak jakby w jakimś wiaderku
ten typ tak ma czy nasi już byli ??? :-P
[ Dodano: 2012-10-09, 19:46 ]
nie widać pracy kowali itp czyli nic nie było spawane
efekt jest taki jak strumienice by ktoś wstawił |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2012-10-10, 08:09
|
|
|
jeśli masz wyrzucone katy (wyrzucone bebechy i zostawione same puchy) to dźwięk będzie taki jak syrenka by jechała - metaliczny suchy o wysokich tonach i postrzeliwuje. Jeśli tak jest wyrzuć te puchy i wstaw zwykłe rurki w to miejsce i jak ręką odjoł... ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-10-10, 11:14
|
|
|
wstawimy bo mnie czeka skrzynia do wymiany to tak przy okazji się zrobi :-D |
|
|
|
|
a8quattro
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: P.
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2012-10-18, 14:52
|
|
|
Napisalem wyraznie ze nie mam tam oryginalnej obudowy tylko zamiast tego wspawane dwie oddzielne rury ktore nie sa w zaden sposob polaczone, wiec ktos przedemna wywalil poprostu org H-pipe i pytam wlasnie czy lepiej zostawic jak jest czyli dwie osobne rury czy polaczyc je trzecia?? Chodzi o ten ktory jest jako pierwszy. |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2012-10-18, 14:55
|
|
|
a8quattro napisał/a: | wywalil poprostu org H-pipe i pytam wlasnie czy lepiej zostawic jak jest czyli dwie osobne rury czy polaczyc je trzecia?? |
Połączyć trzecią !!! |
|
|
|
|
a8quattro
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: P.
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2012-10-24, 22:51
|
|
|
A jakie moga byc skutki pozostawienia tego jako dwie osobne rury? Tak i tak mam zamiar to zrobic jak najszybciej ale zastanawiam sie co mogloby sie stac jakby zostalo jak jest.. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-10-26, 07:30
|
|
|
pewnie nic :-D |
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2012-10-26, 07:48
|
|
|
Napisz do męża naszej moderator marty, Łukasz naprawiał kiedyś silnik właśnie w takiej A8 która nie miała H-pipa, nie pamiętam czy ten silnik poleciał właśnie od tego, ale pamiętam że coś tam w nim robił i dzwonił do mnie o wymiary tego ustrojstwa.
Uważam, że pewnie w krótkim okresie czasu nic się nie stanie, ale przy dłuższym lataniu nie wiem czy różnica ciśnienia w układach wydechowych nie przyniesie jakiejś szkody dla silnika - w końcu po coś to producent założył ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-10-27, 07:31
|
|
|
prawdopodobnie chodziło tylko o moc może moment
raczej bez tego silnik się nie rozpadnie bo niby dlaczego ? |
|
|
|
|
czyznaszmnie
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 41 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2012-11-18, 12:43
|
|
|
to ja się przyłączę i podepnę pod temat. Otóż na przeglądzie diagnosta przyczepił się do tłumika środkowego w mojej A8. Pojechałem z tym na warsztat, i okazuje się że ten tłumik to ponad 2,5 tys zł. A zamienników oczywiście brak. Gość raczej niechętny do tuningów, i nie sądzę by wspawał coś na miarę xpipe'a. Poza tym, diagnosta znów się przyczepi że tłumik był a nie ma... Nie mam już katów, (do tego się nie przyczepił ) więc nie wiem czy kolejne zwiększenie głośności przez xpipe ma rację bytu. I zostają mi dwa rozwiązania. Jak ktoś tu pisał, firma proex podobno się zajmuje produkcją na zamówienie. Napisałem więc do nich, ale poprosili o wymiary w celu wyceny. Jeżeli ktoś ma gdzieś w garażu to prosiłbym o podanie mi tych wymiarów, najlepiej na zdjęciu. Ewentualnie gdyby ktoś chciał sprzedać ten tłumik w dobrym stanie, to proszę o info z ceną na PW |
_________________ http://www.youtube.com/wa...feature=related |
|
|
|
|
|
|
|
Tasiemiec
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Szczepan
Jeżdzę: d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2012 Posty: 17 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 2012-11-27, 00:01
|
|
|
zwykłe rury wspawaj zamiast środkowego i bedzie normalny dzwięk v8 który powinien byc w standardzie w tym aucie z takim silnikiem ale niestety inzynierowie nie dopracowali i trzeba teraz poprawiac dzwiek |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 37 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-06-22, 18:53
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | Kolego Wujek, w twoim aucie ten tłumik, który pokazujesz na zdjęciu to akurat tłumik początkowy i w sumie nie do końca jest to stricte tłumik. Jest to raczej potocznie mówiąc "H pipe" w obudowie tłumiącej czyli łączy on poprzecznie obydwie rury wydechowe z każdych rzędów cylindrów V-ki. Jego rolą jest wyrównywanie ciśnień gazów między właśnie obydwiema stronami wydechu.
Jeżeli chcesz to posiadam taki tłumik na zbyciu, pozostał mi po modyfikacjach mojego wydechu. W końcowym efekcie z powrotem mam taki sam w tym miejscu tylko, że kupiłem go z całym innym kompletnym wydechem.
Jeżeli nie chcesz wstawiać używanej części to dla pewności zachowania sprawności silnika najlepiej byłoby zastosować jakiś goły "H-pipe" lub tzw "X-pipe". Chodzi o to żeby jednak ciśnienia gazów mogły się tam wyrównywać. powodując podciśnienia itd...
Zdarzają się też rozwiązania które rozdzielają absolutnie dwie strony wydechu i też to jeździ, tylko nie wiadomo jak :roll:
Więc najbezpieczniejszym i najcichszym rozwiązaniem w tym przypadku jest zastosowanie takiego samego, używanego oryginalnego 'tłumika" w dobrym stanie.
Oczywiście możesz go również spróbować polepić, ale obawiam się, że mata wygłuszająca też jest przepalona a właściwie już nie ma jej tam...
Lub coś takiego: [url=http://images41.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images41.foto...med.jpg]Obrazek[/URL] |
Koledzy mam zamiar wywalić katalizatory i wstawić rury , czy w mojej 4,2 trzeba tak łączyć te rurki na X albo H czy po prostu wyciąć katy i wspawać rury bez ich łączenia |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-23, 00:02
|
|
|
Jesli wywalasz tylko katy to nie musisz ich łączyć. Połaczenie jest fabrycznie realizowane pierwszym przelotowym tłumikiem. Jak go sie wywala to warto tam zastosowac tę złączkę. |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 37 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-06-23, 10:33
|
|
|
chicken20091986 napisał/a: | Dzięki za wyjaśnienie .
Teraz tylko dobrać jakieś rurki o dobrej średnicy i montować
Pozdrawiam |
Będę dalej modził przy swoim wydechu w D3 i będę miał pewnie do sprzedania dwa małe tłumiki (u mnie siedzą zamiast środkowego)... jakby ci się przydały to myślę, że w środę będę mógł podać konkretne ich wymiary i wrzucić foto - towar praktycznie nowy, zakładane 1,5 tygodnia temu ale oczekiwałem czegoś trochę innego więc modzę dalej ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|