Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Tłumik środkowy - czym można zastąpić?  
Autor Wiadomość
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2012-10-09, 19:45   

to ja się spytam :-D
jeśli można
bo moja niby ma fabryczny wydech
tylko nie jestem pewny czy ma nie wybitych katów
bo mi coś dudni tak jakby w jakimś wiaderku
ten typ tak ma czy nasi już byli ??? :-P

[ Dodano: 2012-10-09, 19:46 ]
nie widać pracy kowali itp czyli nic nie było spawane
efekt jest taki jak strumienice by ktoś wstawił
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2012-10-10, 08:09   

jeśli masz wyrzucone katy (wyrzucone bebechy i zostawione same puchy) to dźwięk będzie taki jak syrenka by jechała - metaliczny suchy o wysokich tonach i postrzeliwuje. Jeśli tak jest wyrzuć te puchy i wstaw zwykłe rurki w to miejsce i jak ręką odjoł... ;-)
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2012-10-10, 11:14   

wstawimy bo mnie czeka skrzynia do wymiany to tak przy okazji się zrobi :-D
 
 
a8quattro 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: P.
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 8
Skąd: wlkp
Wysłany: 2012-10-18, 14:52   

Napisalem wyraznie ze nie mam tam oryginalnej obudowy tylko zamiast tego wspawane dwie oddzielne rury ktore nie sa w zaden sposob polaczone, wiec ktos przedemna wywalil poprostu org H-pipe i pytam wlasnie czy lepiej zostawic jak jest czyli dwie osobne rury czy polaczyc je trzecia?? Chodzi o ten ktory jest jako pierwszy.
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2012-10-18, 14:55   

a8quattro napisał/a:
wywalil poprostu org H-pipe i pytam wlasnie czy lepiej zostawic jak jest czyli dwie osobne rury czy polaczyc je trzecia??


Połączyć trzecią !!!
 
 
a8quattro 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: P.
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 8
Skąd: wlkp
Wysłany: 2012-10-24, 22:51   

A jakie moga byc skutki pozostawienia tego jako dwie osobne rury? Tak i tak mam zamiar to zrobic jak najszybciej ale zastanawiam sie co mogloby sie stac jakby zostalo jak jest..
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2012-10-26, 07:30   

pewnie nic :-D
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2012-10-26, 07:48   

Napisz do męża naszej moderator marty, Łukasz naprawiał kiedyś silnik właśnie w takiej A8 która nie miała H-pipa, nie pamiętam czy ten silnik poleciał właśnie od tego, ale pamiętam że coś tam w nim robił i dzwonił do mnie o wymiary tego ustrojstwa.
Uważam, że pewnie w krótkim okresie czasu nic się nie stanie, ale przy dłuższym lataniu nie wiem czy różnica ciśnienia w układach wydechowych nie przyniesie jakiejś szkody dla silnika - w końcu po coś to producent założył ;-)
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2012-10-27, 07:31   

prawdopodobnie chodziło tylko o moc może moment
raczej bez tego silnik się nie rozpadnie bo niby dlaczego ?
 
 
czyznaszmnie 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 41
Skąd: śląsk
Wysłany: 2012-11-18, 12:43   

to ja się przyłączę i podepnę pod temat. Otóż na przeglądzie diagnosta przyczepił się do tłumika środkowego w mojej A8. Pojechałem z tym na warsztat, i okazuje się że ten tłumik to ponad 2,5 tys zł. A zamienników oczywiście brak. Gość raczej niechętny do tuningów, i nie sądzę by wspawał coś na miarę xpipe'a. Poza tym, diagnosta znów się przyczepi że tłumik był a nie ma... Nie mam już katów, (do tego się nie przyczepił :| ) więc nie wiem czy kolejne zwiększenie głośności przez xpipe ma rację bytu. I zostają mi dwa rozwiązania. Jak ktoś tu pisał, firma proex podobno się zajmuje produkcją na zamówienie. Napisałem więc do nich, ale poprosili o wymiary w celu wyceny. Jeżeli ktoś ma gdzieś w garażu to prosiłbym o podanie mi tych wymiarów, najlepiej na zdjęciu. Ewentualnie gdyby ktoś chciał sprzedać ten tłumik w dobrym stanie, to proszę o info z ceną na PW :)
_________________
http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 
Tasiemiec 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Szczepan
Jeżdzę: d2
Wiek: 41
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 17
Skąd: Gostyń
Wysłany: 2012-11-27, 00:01   

zwykłe rury wspawaj zamiast środkowego i bedzie normalny dzwięk v8 który powinien byc w standardzie w tym aucie z takim silnikiem ale niestety inzynierowie nie dopracowali i trzeba teraz poprawiac dzwiek ;)
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 37
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-06-22, 18:53   

Mucholejkolator napisał/a:
Kolego Wujek, w twoim aucie ten tłumik, który pokazujesz na zdjęciu to akurat tłumik początkowy i w sumie nie do końca jest to stricte tłumik. Jest to raczej potocznie mówiąc "H pipe" w obudowie tłumiącej czyli łączy on poprzecznie obydwie rury wydechowe z każdych rzędów cylindrów V-ki. Jego rolą jest wyrównywanie ciśnień gazów między właśnie obydwiema stronami wydechu.

Jeżeli chcesz to posiadam taki tłumik na zbyciu, pozostał mi po modyfikacjach mojego wydechu. W końcowym efekcie z powrotem mam taki sam w tym miejscu tylko, że kupiłem go z całym innym kompletnym wydechem.
Jeżeli nie chcesz wstawiać używanej części to dla pewności zachowania sprawności silnika najlepiej byłoby zastosować jakiś goły "H-pipe" lub tzw "X-pipe". Chodzi o to żeby jednak ciśnienia gazów mogły się tam wyrównywać. powodując podciśnienia itd...

Zdarzają się też rozwiązania które rozdzielają absolutnie dwie strony wydechu i też to jeździ, tylko nie wiadomo jak :roll:

Więc najbezpieczniejszym i najcichszym rozwiązaniem w tym przypadku jest zastosowanie takiego samego, używanego oryginalnego 'tłumika" w dobrym stanie.
Oczywiście możesz go również spróbować polepić, ale obawiam się, że mata wygłuszająca też jest przepalona a właściwie już nie ma jej tam...

Lub coś takiego: [url=http://images41.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images41.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

Koledzy mam zamiar wywalić katalizatory i wstawić rury , czy w mojej 4,2 trzeba tak łączyć te rurki na X albo H czy po prostu wyciąć katy i wspawać rury bez ich łączenia
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-23, 00:02   

Jesli wywalasz tylko katy to nie musisz ich łączyć. Połaczenie jest fabrycznie realizowane pierwszym przelotowym tłumikiem. Jak go sie wywala to warto tam zastosowac tę złączkę.
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 37
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-06-23, 08:21   

Dzięki za wyjaśnienie .
Teraz tylko dobrać jakieś rurki o dobrej średnicy i montować
Pozdrawiam
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-06-23, 10:33   

chicken20091986 napisał/a:
Dzięki za wyjaśnienie .
Teraz tylko dobrać jakieś rurki o dobrej średnicy i montować
Pozdrawiam

Będę dalej modził przy swoim wydechu w D3 i będę miał pewnie do sprzedania dwa małe tłumiki (u mnie siedzą zamiast środkowego)... jakby ci się przydały to myślę, że w środę będę mógł podać konkretne ich wymiary i wrzucić foto - towar praktycznie nowy, zakładane 1,5 tygodnia temu ale oczekiwałem czegoś trochę innego więc modzę dalej ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.