Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Audi A8 D3 dylemat PB / ON / LPG  
Autor Wiadomość
wyatt 
Użytkownik


Silnik cm3: brak
Skrzynia: brak
Zasilanie: PB
Imię: brak
Jeżdzę: brak
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1
Skąd: brak
Wysłany: 2014-11-24, 15:29   Audi A8 D3 dylemat PB / ON / LPG

Witajcie
Mam wątpliwości co do gazu w Audi A8 D3 4,2 benzyna MPI. Moje wątpliwości budzi to, ze auto nie jest już najnowsze (mam 50 tyś zł, szukam raczej coś z mały "ryjem") i ma dość spory przebieg, gaz nie ograniczy jeszcze jego żywotności ?

Druga sprawa to bezpieczeńtwo jazdy na gazie, co przy wypadku? Przewody gazowe się rozłączają, zaczyna się palić (wybuch na swiężym powietrzu jest raczej nie możliwy), myśleliście nad tym ? W sytuacji, gdy jesteśmy zakleszczeni, mamy złamaną nogę to jest nieciekawie, jakie jest wasze zdanie na ten temat?

Z racji tego, raczej na 80% nie będę gazował auta a docelowo szukam diesla, mam 50 tyś, jak sądzicie, ile muszę dołożyć, aby kupić 4,2TDI z 2006 rok? Pytam tak wstępnie, zanim założe temat w odpowiednim dziale. Coś czuję, że skończy się na 4,2MPI bez gazu. Przy moim przebiegu spokojnie auto utrzymam (oczywiście liczę się z innymi kosztami, choć nie jest tak źle), ale jak każdy wolałbym jeździć taniej.
 
 
r4q 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-11-24, 15:41   

Jak sobie sam założysz lpg (w sensie, że nie kupisz auta z jakimś nie wiadomo jak się sprawującym lpg) i zrobisz to u porządnego gazownika to nie sądze, żeby były problemy. Sam będziesz wiedział od początku co masz, jak się zachowuje, co z tym robiłeś, etc.
Sporo osób ma lpg w D3 i jakoś nie narzeka na problemy z żywotnością silnika z tego powodu. Wszystko sprowadza się do starej polskiej mądrości : "jak dbasz tak masz".
Ja swoją D2 kupiłem z gazem, mając nadzieję na zaoszczędzenie na instalacji dzięki temu, ale i tak mam teraz uważam, że lepiej kupić bez i zrobić wszystko po swojemu, bo jak jesteś wybredny to i chcesz mieć wszystko tak jak Tobie to się podoba to prędzej czy później i tak wydasz parę zł na przeróbki/poprawki.

Z doświadczeń z poliftowym D3 4.2MPI to w sumie nie wiem czy bym zakładał wogóle lpg przy niskich przebiegach. Przy spokojnej emeryckiej jeździe wcale dużo nie pali :P
Przelicz sobie koszty instalacji względem oszczędności na paliwie wg przebiegu w czasie ile chcesz to auto trzymać.
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-24, 15:49   

oj kolego ale niezdecydowany to Ty jestes!

wyatt napisał/a:
raczej na 80% nie będę gazował auta a docelowo szukam diesla


wyatt napisał/a:
Coś czuję, że skończy się na 4,2MPI bez gazu.

:D :D :D

dla mnie jak i niektorych kolegow tu cytuje Cie erni:

zycie jest zbyt krotkie, by jezdzic dieslem :D

z drugiej strony piszesz ze chcez zeby bylo tanio to wez PB+LPG bo to prawie zawsze taniej wychodzi...Natomiast co do bezpieczenstwa jadzy autem z LPG i to o czym piszesz:

wyatt napisał/a:
Druga sprawa to bezpieczeńtwo jazdy na gazie, co przy wypadku? Przewody gazowe się rozłączają, zaczyna się palić (wybuch na swiężym powietrzu jest raczej nie możliwy), myśleliście nad tym ? W sytuacji, gdy jesteśmy zakleszczeni, mamy złamaną nogę to jest nieciekawie, jakie jest wasze zdanie na ten temat?


to jak jaby sie zastanawiac czy wsiasc do samolotu, no bo przeciez moze spasc i sie rozbic... ;)

nie slyszalem o tym aby instalacja LPG byla nadzwyczaj niebezpieczna. Uzytkuje auta z LPG juz z 5 lat i pewnie wiekszosc kolegow tu tez...i nie slyszalem aby bylo to jakos ryzykowne...poza tym...paliwo PB , DIESEL tez jest latwopalne i przy wypadku grozi wybuchem...Kwestiapozostaje zawsze jakosc, i starannosc podlaczenia danej instalki, tak aby byla bezpieczna....
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
wyatt 
Użytkownik


Silnik cm3: brak
Skrzynia: brak
Zasilanie: PB
Imię: brak
Jeżdzę: brak
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1
Skąd: brak
Wysłany: 2014-11-24, 15:51   

No właśnie to liczyłem, i wyszło, że jakby założyć dobrą instalację (5tyś+) to przy moim przebiegu zwróci się po trochę ponad roku. Przy założeniu, ze w cyklu mieszanym auto będzie paliło 15 litrów PB i 17 litrów gazu (70% trasa, 30% miasto). Takie spalanie jest realne w tym aucie? Widzę, że niektórzy mają w podpisie np. 15,2l/100 gazu, więc chyba 15 litrów PB jest realne. Przy założeniu, ze jedziemy normalnie, nie but na światłach, tylko normalnie jak każdy, w trasie trochę szybciej, tak do 130-140 normalna droga, 150-170 autostrada. Zazwyczaj takie prędkości utrzymuję. Po mieście raczej jeżdzę spokojnie, nie trawie typów co ciągle wciskają gaz i stop zapala się średnio co 3 sekundy. Co ile oni klocki wymeniają :D

I co, najpierw będę czekał 1,5 roku, aż instalka się zwróci, potem coś się zepsuje i tak będę czekał tyle, że sprzedam auto :P Chyba nie ma sensu, trza pocinać na PB.
Ostatnio zmieniony przez wyatt 2014-11-24, 15:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-24, 15:54   

chcesz dokladne info na temat spalania roznych silnikow to tu masz cala encyklopedie

http://www.a8team.pl/all-...nstrum-vt24.htm :)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
wyatt 
Użytkownik


Silnik cm3: brak
Skrzynia: brak
Zasilanie: PB
Imię: brak
Jeżdzę: brak
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1
Skąd: brak
Wysłany: 2014-11-24, 15:59   

Nie wiem jakim cudem tego nie znalazłem <jezu> Dzięki
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-11-24, 18:07   

wyatt napisał/a:

Mam wątpliwości co do gazu w Audi A8 D3 4,2 benzyna MPI. Moje wątpliwości budzi to, ze auto nie jest już najnowsze (mam 50 tyś zł, szukam raczej coś z mały "ryjem") i ma dość spory przebieg, gaz nie ograniczy jeszcze jego żywotności ?

Użyj wyszukiwarki! Ten problem był już poruszany na forum. Temat został przeniesiony do śmietnika


O gazie było pisane nie jednokrotnie, jeśli ktoś to zrobi ze sztuką i tak jak powinno być to nie będziesz żałował. Nie gaz niszczy silnik tylko jego właściciel, niewiedza mechanika i chęć oszczędzania jeżdżąc na ubogiej mieszance paliwowej.
Problemy związane z LPG to kropla w morzu na forum. Przestudiuj dobrze dział techniczny. Pomaga w podjęciu decyzji.
Tak wiem że są tu tacy co twierdzą że gaz jest do kuchenek gazowych i zapalniczek a ich właściciele jeżdżą bombami na kółkach. Ale bogaci też potrafią oszczędzać to po pierwsze a po drugie czytaj wyżej co napisałem o gazie. Użytkuje auta na instalacji gazowej od 2001 roku i żaden nie umarł podczas eksploatacji.
Renówką zrobiłem 200 tyś km przebieg przy sprzedaży 365 tyś
Mondeo 240 tyś przy sprzedaży 520 tyś
A4 190 tyś do dziś obecnie 400 tyś
A8 użytkuje od roku dopiero obecnie 330 tyś
Wszystkie te auta miały już instalację gazową zakładaną przez poprzednich właścicieli

Ale równie dobrze są też tacy co twierdzą że ropa jest to tłuste, śmierdzące paskudztwo które powinno napędzać ciągniki i samochody ciężarowe.
Wybór należy do Ciebie.
Jeśli kogoś urażę tym wpisem to bardzo przepraszam.
Osobiście ja nie jestem za dieslem, nowymi dieslami. Stare a i owszem. Wiem że nie miały tak ogromnej kultury pracy, osiągów i spalania. Ale były mniej kłopotliwe.
A w razie czegoś mało kto ogarnie w moim regionie układ paliwowy i zasilania nowoczesnych aut wysokoprężnych. Mam już przykład na kilku autach moich znajomych. Gdzie nie są to mocne V8 TDI lecz mniej skomplikowane i słabsze jednostki, a i tak potrafią doprowadzić do zakłopotania.
Obecnie mam jednego diesla w rodzinie z nowszej konstrukcji i mam nadzieje że nie będzie z nim problemów. Choć już raz pompę robiłem bo się rozszczelniła. Ale przeraża mnie myśl o turbinach, pompo-wtryskach, EGR, PDF itp

Cytat:

Druga sprawa to bezpieczeńtwo jazdy na gazie, co przy wypadku? Przewody gazowe się rozłączają, zaczyna się palić (wybuch na swiężym powietrzu jest raczej nie możliwy), myśleliście nad tym ? W sytuacji, gdy jesteśmy zakleszczeni, mamy złamaną nogę to jest nieciekawie, jakie jest wasze zdanie na ten temat?


Zbiorniki lpg są bardziej bezpieczne podczas zderzenia niż zbiornik paliwowy. W internecie jest dużo informacji o tym. Nawet gdzieś też były testy zamieszczone.
Zobacz ile osób jeździ pojazdami z instalacją gazową i nikt się nie obawia. Jeśli instalacja nie spełniała by normy czy też zbiornik to montaż ich był by zabroniony.


Cytat:

Z racji tego, raczej na 80% nie będę gazował auta a docelowo szukam diesla, mam 50 tyś, jak sądzicie, ile muszę dołożyć, aby kupić 4,2TDI z 2006 rok?


W takim razie zmieniam tytuł Twojego tematu.

Jesteś bardzo nie określony bo dokładnie sam nie wież czego chcesz.
Każdy pojazd ma swoje plusy i minusy. Zalety i wady.
Nie sposób tu wszystkiego wypisać. Chcesz minimum kłopotów to rozważ gołą benzynę.
Weź pod uwagę że te auta już mają swoje lata i oczywiście zawsze będzie coś do zrobienia.

Ja gazu się nie boję i każde następne auto będzie z gazem.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

Ostatnio zmieniony przez ernesto 2014-11-24, 18:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-11-24, 18:13   

http://www.a8team.pl/all-...esel-vt4535.htm
_________________
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 42
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-11-24, 18:16   

Ja wiem że instalacja LPG jest bezpieczniejsza od instalacji PB.
Na resztę pytań, odpowiedzi już masz wyżej.
 
 
wyatt 
Użytkownik


Silnik cm3: brak
Skrzynia: brak
Zasilanie: PB
Imię: brak
Jeżdzę: brak
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1
Skąd: brak
Wysłany: 2014-11-24, 18:56   

Po analizie tematu ze spalaniem i waszych opinii uznałem, że kupię 4,2 beznyne (oczywista bez FSI), przy moich przebiegach przy spalaniu 15-16l/100km SPOKOJNIE dam radę, nie opłaca mi się diesel. Z racji wykonywanego zawodu jeżdzę osobowym bardzo mało, jeśli coś się zmieni i będę robił więcej kilometrów to zaczne rozważać gaz. Póki co będę się cieszył czystym PB a potem się zobaczy. Z tego co wyczytałem w trasie można zrobic tym autem 12l/100 wcale nie jadąc jak emeryt, więc to mnie zadawala w 100%. Dzięki za pomoc i rozjaśnienie trochę tematu gazu i diesla, utwierdziłem się w przekonaniu, że nowy diesel jest fajny i oszczędniejszy póki.....się nie zepsuje. Dzięki i pozdrawiam.
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2014-11-24, 21:09   

wyatt napisał/a:
Z tego co wyczytałem w trasie można zrobic tym autem 12l/100 wcale nie jadąc jak emeryt, więc to mnie zadawala w 100%.

Tak kolego da się w 12l.zmieścić w trasie bo w mieście to już łyknąć swoje musi.
 
 
wyatt 
Użytkownik


Silnik cm3: brak
Skrzynia: brak
Zasilanie: PB
Imię: brak
Jeżdzę: brak
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1
Skąd: brak
Wysłany: 2014-11-24, 22:34   

Oczywiście, jak każde auto. W mieście pewnie trzeba dodać 6-8 litrów do tego.
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2014-11-24, 22:39   

wyatt napisał/a:
W mieście pewnie trzeba dodać 6-8 litrów do tego.

Wszystko zależy jakie miasto ale generalnie te 18-20L.po mieście trzeba liczyć.
 
 
AMSTAFF 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 297
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-11-25, 17:31   

123mielony napisał/a:
generalnie te 18-20L.po mieście trzeba liczyć.

u mnie 20++ , no chyba że po 22-ej jeżdżę to mniej :P
_________________

 
 
wyatt 
Użytkownik


Silnik cm3: brak
Skrzynia: brak
Zasilanie: PB
Imię: brak
Jeżdzę: brak
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1
Skąd: brak
Wysłany: 2014-11-26, 19:32   

Kolego mówimy o normalnej jeździe, z rozsądnym używaniem gazu. Bez rzeczy typu cisne 120 km/h do swiateł, widzę z 300 metrów ze jest czerwone a hamuje 50 metrów przed światłami na maksa. Typowa jazda mojego młodszego brata i klocki do wymiany co 8 tyś km, nie wiem jak niektórzy to robią, chyba nawet jakbym chciał to bym nie dał rady. Generalnie dla mnie takie butowanie limuzyn to debilizm, A8 ma pływać w trasie i lekko posuwać się po mieście a agresywny wygląd pokazuje, ze auto nie jest ociężałe jak słoń i jak chce to potrafi. Osobiśie w mieście jadę zawsze zgodnie z przepisami, poza miastem sobie pozwole na coś więcej, ale również w granicach rozsądku, szkoda prawa jazdy. Teraz będziesz jechał nawet po ładnej drodzę z poszerzonym poboczem 180 km/h i zabiorą ci prawko, takie się zrobiło państwo policyjne. Myślą, że nie będzie już wcale wypadków <niewiem>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.