Autor |
Wiadomość |
pytlar
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 274 Skąd: Prabuty
|
Wysłany: 2016-08-22, 18:51
|
|
|
też mam 2 kółka
a audiczke dzisiaj umyłem
i odkryłem, że filtr PIPECROSS czy jakoś tak, jest kupe wart po roku czasu się rozpadł... zamówiony k&n |
|
|
|
|
|
|
|
eed
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 223 Skąd: Gryfino - Aukra
|
Wysłany: 2016-08-22, 22:01
|
|
|
dracus6662
Jutro dodam zdjęcie samej lampy. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1282 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-08-22, 22:29
|
|
|
'Zachipowałem' ABZ-ta programem od S6 Plus. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-08-22, 23:49
|
|
|
No więc chwal się co osiągnałeś? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1282 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-08-23, 09:44
|
|
|
Ogólnie mówiąc, zrobiłem to w ramach testu. Na ori ECU od ABZ-ta dla skrzyni 4HP (4D0907557E) auto jeździło dobrze, silnik wkręcał się do końca, ale były następujące:
- wolne schodzenie z obrotów (przynajmniej w moim odczuciu). Przy zmianie biegów trzeba było przytrzymać ok. sekundy sprzęgło, aby obroty spadły odpowiednio, bo inaczej to napęd wyhamowywał silnik i był stuk z okolic tylnego dyfra (są luzy w napędzie, to fakt, staram się zwalczać je sukcesywnie). Przez to zmiana biegów paradoksalnie trwa dłużej niż w automacie 4-biegowym
- spadek obrotów/zdławienie przy ruszaniu. Ruszanie z zatrzymanego, delikatne dodanie gazu, obroty ok 1100, puszczam sprzęgło tak jak w każdym innym manualu, silnik się przydusza, obroty spadają do 500 i natychmiast po ruszeniu wracają do poprzedniego poziomu. Wrażenie jakby ECU ograniczało moment obrotowy przy starcie (oszczędzanie konwertera? - nie wiem).
- falowanie obrotów przy toczeniu się na luzie. Dojeżdżam do świateł, hamuje silnikiem, w ostatniej fazie wciskam sprzęgło i obroty spadają do poziomu jałowych i sobie falują w zakresie 600-800obr.
W między czasie testowałem ECU od ABZ-ta dla skrzyni 5HP (4D0907557P). Nie zmieniło to wyżej wymienionych problemów, a doszły dodatkowe:
- hamowanie silnikiem tylko powyżej 2500obr/min. Poniżej ECU otwierał już wtryski.
- czasami podwyższone jałowe obroty na zimnym. Czasem po odpaleniu normalnie 1100-1200obr. a czasem 1500-1600.
Zmieniłem w ECU 4D0907557P program od S6 Plus (4D0907557H).
- w kwestii schodzenia z obrotów nie zmieniło to nic, więc możliwe, że tak ma być,
- zredukowane w 90% przyduszanie przy ruszaniu. Czasami zdarzy się to jeszcze, ale zdecydowanie w mniejszym zakresie (spadek z 1100 do 800obr), czyli raczej normalnie i to bardziej efekt szybkości puszczania sprzęgła.
- brak falowania obrotów przy toczeniu się na luzie. Po wysprzęgleniu obroty utrzymują się na 1000 i po zatrzymaniu spadają do 800.
Poza tym silnik pracuje ok, odcinka na 7200obr (6300 na ECU z automatu). Moc raczej bez różnicy, przynajmniej moja dupohamownia wzrostu nie odczuła.
Ale, żeby nie było za różowo, to silnik delikatnie przelany. Widać to po korektach długich - ok. -7 zarówno dla jałowych jak i częściowego obciążenia, w stosunku do +-4 na programie z automatu. Kiedyś może kupię sondę szerokopasmową i pomierzę AFR, ale na razie to musi poczekać. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
simon68
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 64 Skąd: oświęcim
|
Wysłany: 2016-08-23, 10:39
|
|
|
raftor napisał/a: | simon68,
siema jak ta r1? obecnie mam giksa 1000 k8 a planuje sie przesiąść na rn22 lub s1000rr
ja np w swojej a8 urwałem wydech i jest mega glośno |
tą RN22 mam od 3 miechów, wcześniej była przez 5 lat RN12
różnica między nimi kosmos, pomimo że RN22 cięższa od RN12 o 10 kg to w zakrętach mega szybciej, jest to podobno przez to że silnik kręci się w drugą stronę i siły bodajże Coriolisa przesuwają środek ciężkości, powiem tak, RN12 biła w winklach wszystkich na głowę a ta RN22 brak słów ... o mocy się nie wypowiem bo tą RN22 mam mocno przerobioną na dolocie wylocie i elektronice plus zęby pluje 200 koni tak że 0-200 4,2 -4,5 s na mapie A...... kumpel na SC59 drugi na Ducati 848 nie istnieją ...... na światłach mogę pospać wypić kawę zjeść ciastko i na drugich światłach zdążyć wychłodzić silnik zanim dojadą , a na winklach ............jest tylko lepiej ....
RN12 miałem wsio fabryka ..... |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-08-23, 10:50
|
|
|
gtfan, W sofcie zmień parametry na takie jakie powinien miec ABZ bo inaczej bedzie to paliło więcej i nic poza tym. Kąt zapłonu czasy wtrysku dawki musza byc takie jak trza dla danego silnika. CO do obrotów to mam podobnie w zupełnie innym silniki AKC mozliwe że to wina dwumasy i ja moze w przyszłosci zastosowac mocniejsze sprzegło z odchudzoną jednomasą. |
|
|
|
|
eed
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 223 Skąd: Gryfino - Aukra
|
Wysłany: 2016-08-23, 11:23
|
|
|
Z bliska
5918160_WP_20160823_06_48_32_Rich 600x800.jpg
|
|
Plik ściągnięto 32 raz(y) 36,03 KB |
5918128_WP_20160823_06_48_38_Rich 800x600.jpg
|
|
Plik ściągnięto 29 raz(y) 39,48 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1282 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-08-23, 11:26
|
|
|
Apophis napisał/a: | gtfan, W sofcie zmień parametry na takie jakie powinien miec ABZ bo inaczej bedzie to paliło więcej i nic poza tym. Kąt zapłonu czasy wtrysku dawki musza byc takie jak trza dla danego silnika.
|
Tego jestem świadom, ale nie mam jeszcze wystarczającej wiedzy, aby grzebać w sofcie i zmieniać mapy. S6 Plus ma silnik od S8 D2 (tylko soft na mniejszą moc 326KM vs 340KM), a jak wiadomo tam są inne wałki ssące, przepływomierz, wtryski i inny stopień sprężania względem ABZ-ta.
Tego chipa wrzuciłem żeby sprawdzić różnicę miedzy programem pod automat a programem pod manual. Chciałem sprawdzić czy irytujące mnie sprawy są kwestią czysto software'ową czy raczej zależą od mechaniki.
Pojeżdzę tak jeszcze trochę, żeby mieć miarodajne wyniki spalania i wrócę do programu z automatu.
Apophis napisał/a: |
CO do obrotów to mam podobnie w zupełnie innym silniki AKC mozliwe że to wina dwumasy i ja moze w przyszłosci zastosowac mocniejsze sprzegło z odchudzoną jednomasą. |
Ja mam całe sprzęgło ori od S8 prefl, czyli jednomas. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-08-23, 11:42
|
|
|
To się udaj do jakiegokolwiek tunera który ci to z ciagu jednego dnia ogarnie. Ja takie cos bede u siebie robił jak znajde w końcu czas by sie udac do jednego z naszych
Wstawianie na pałe softa z innego silnika o innych parametrach niestety mija się z celem u ciebie mniej jak u mnie ale jednak. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1282 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-08-23, 12:12
|
|
|
Nie muszę do tunera jechać, bo są dostępne takie softy do kupienia (LINK ). Ale przed wydaniem 150$ chciałem sprawdzić, czy da mi to coś i rozwiąże występujące problemy, czy jednak szkoda kasy. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-08-23, 12:44
|
|
|
ja bym jednak był sceptyczny bo musiał bym wydać 150dolarów ale wiedzieć z czego i jak sie on skałda. Ale do mojego modelu nie ma żadnego gotowego prawdopodobnie ma go tylko fabryka |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2016-08-23, 20:18
|
|
|
Ja dzisiaj połowicznie naprawiłem Kessy dzięki forum 😉 Jeszcze tylko mały drobiazg i będzie wszystko śmigać 😉 Od kupna nie działało, ale od dzisiaj ruszyło i można z tego dobrodziejstwa korzystać 😄 |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-08-23, 21:22
|
|
|
eed1979 napisał/a: | ale od dzisiaj ruszyło i można z tego dobrodziejstwa korzystać 😄
_________________ |
dobrze ze działą bo fajny bajer jest ja to się tak przyzwyczaiłem ze jak jade czyimś autem to zamist go normalnie otwierać to łapie za klamkę
A ja dzisiaj z bratem wyciągnąłem rozrusznik ( tak 2 raz i nie nie dla sportu ) w zeszłym roku mój błąd nie oddałem go do zrobienia to teraz mam za swoje heh ale nie ma tego złego.
Godzina z hakiem i rozrusznik wyciągnięty. Jutro leci na regeneracje i s powrotem do auta |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2016-08-24, 12:10
|
|
|
mkbewe, nie wiem jak w benzynie, ale ostatnio też z tym walczyłem, tylko oddałem na regenerację, pochodził ok 3 miesięcy i znowu nie miał siły kręcić założyłem używany z niskim przebiegiem i śmiga jak nowy W dieslu to kupa roboty bo ja musiałem wyjąć sanie katalizator i łapę od silnika dopiero go ujrzałem to mi wyszło coś ok 4 godz z ustawieniem po tym geometrii |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|