Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 3.3TDI ] Skrzynia biegów nie daje oznak życia  
Autor Wiadomość
A.kocinski 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 81
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-10-30, 16:52   [D2 00 3.3TDI ] Skrzynia biegów nie daje oznak życia

Cześć
Kolejny problem składanych puzzli.... ;(
A8 d2 3.3 tdi skrzynia bodajże ESX nie znam jej historii itp... <niewiem>
Po odpaleniu żadnej reakcji i błędów prócz czujnika hamulca można wrzucać co się chce... ;(
Po dodaniu gazu na R brak reakcji i błędów :D
Po dodaniu gazu na innym biegu D Tip 2,3,4 błąd przełożenia oraz błąd przeciążenia ;(
Dolałem w ciemno 2l oleju (skrzynia była odłączana od silnika i sprzęgło również od silnika i skrzyni) (w sprzęgle był olej w czasie zakładania) <jezu>
Nie wiem co z nim dalej robić męczyłem ją długo i żadnych zmian nic... :(
A dodam że jak ma ok 2k obr to jak się wrzuca na R to obroty spadną na jakieś 4s i ponownie wracają do 2k obr, spadek to góra 200obr w dół :)
I mam pytanie ktoś ma zdjęcie miejsca sprawdzania poziomu oleju, lub dobrze opisze gdzie to jest bo jak dopcham ją na kanał to będę chciał sprawdzić w pierwszym rzędzie.... :)
_________________
Chętnie pomogę :)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-10-30, 17:31   

Oleju się nie wymienia na oko ani nie ma specjalnego wskaźnika do sprawdzenia jego poziomu ale za to jest procedura podana na forum: http://www.a8team.pl/all-...ju-atf-vt76.htm

Jeśli jest problem z przełożeniem to może być coś z koszem..
_________________
 
 
A.kocinski 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 81
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-10-30, 17:53   

Ok powiedz mi Czy gdy skrzynia pada mechanicznie powinna mieć jakieś biegi..
A ta nic zero reakcji...
Dolałem tyle bo tyle na oko mogło mnie uciec....
Teraz jeśli wysiadł kosz to też może być zero reakcji ??
Bo może jest zapowietrzona pompa oleju i dla tego nie ma sterowania.....
_________________
Chętnie pomogę :)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-10-30, 20:19   

Zapowietrzona pompa odpada. Możliwe jest że padł konwerter na amen i dlatego nie ma ciągu.
Niestety skrzynia musi iść na stół. Nie masz innego wyjścia. Do sprawdzenia jest wszystko: kosza, płyta sterująca, konwerter, pompa. Czeka Cie laweta do dobrego zakładu specjalizującego się w remontach ASB.
Powiem tak, jeśli wróżysz przyszłość z tym autem to zrób to jak należy.
Lepiej jest odżałować i zrobić wszystko tak jak bóg przykazał. Jeśli zrobisz połowicznie możesz mieć problemy w bliskiej lub niedalekiej przyszłości.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-10-31, 08:31   

Hmm a w jaki sposob dolałes olej?
No i pytanie zasadnicze czy gdy skrzynia byla zakładana to czy ktos najzwyczajniej dokrecił konwerter do koła zamachowego?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
A.kocinski 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 81
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-10-31, 13:21   

Ja zakładałem skrzynie
Kruczek nie rozbierałem jej bo miała być dobra......
Dziś sprawdze poziom oleju bo może go nie ma...
Dolewałem przez wąż powrotny z chłodnicy oleju....
Pewnie czeka mnie zmiana na używa ną...
_________________
Chętnie pomogę :)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-10-31, 13:35   

Olej dolewasz i sprawdzasz stan przy 35°C. Miejscem wykonania tej czynności jest spód auta a dokładniej miska z śrubą imbusową na klucz 17mm.. Jeśli biegi nie reagują na przód to raczej kosz, sterowanie lub sama pompa..

Ile na "oko" wlałeś oleju?. Całkowita pojemność układu to około 9l..
_________________
 
 
A.kocinski 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 81
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-10-31, 17:21   

Dolałem 2l oleju..
Spuściłem olej w temp 17 stopni (silnik pracował przez godzinę i tylko do tylu naleciało)
Oleju zleciało ponad stan o jakieś 7l
Spuszczałem tym właśnie korkiem o którym mówiłeś...
Olej ma kolor ciemno brązowy, ale nie widać po nim zbytniego zużycia (korek był dokręcony z mega siłą 1.5m rurki i ledwo dało radę odkręcić...
Oring wygląda pięknie żadnych pęknięć i nie jest sparciały....
Czyli wygląda na to że padł kosz... :(
Tak pracuje cicho nic nie słychać a kołem mogę swobodnie kręcić mechanizmem skrzyni....
3 koła stoją jedno w powietrzu i kręcę leciutko bez oporu....
Błędy :
Sygnał obciążenia 18265
Nieprawidłowe przełożenie 17114
Konwerter/przełącznik stopu B -uszkodzenie 17087

Ten styk na pedale hamulca przeczyściłem ale to nic nie dało niestety (choć nie były styki nadpalone, oporność ok 1 oma czyli great bo miernik po zwarciu końcówek pokazuje 0.8 oma :( ) oczywiście mierzona na stykach (tych mniejszych sygnałowych) podobnie wyszło po lekkim wyczyszczeniu na światłach stopu....
_________________
Chętnie pomogę :)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-10-31, 17:37   

17114 nieprawidłowe przełożenie.

Jeśli stan oleju jest ok, to pozostaje uszkodzenie mechaniczne. Tak czy siak, skrzynka na stół i weryfikacja uszkodzeń. Jeśli podejmiesz się naprawy to zregeneruj konwerter i wymień uszczelnienia.
_________________
 
 
A.kocinski 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 81
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-10-31, 18:36   

Ok :)
Dzięki za podpowiedzi..
Trochę boli bo dopiero co ja włożyłem (wyjmowany był silnik + skrzynia w celu oględzin panewek korb itd....)
Ale to nie zajmuje nie wiadomo ile więc się zrobi....
Macie jakieś dobre miejsce w którym dostanę części uszczelnienia itd...???
_________________
Chętnie pomogę :)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-10-31, 18:43   

A.kocinski napisał/a:

Macie jakieś dobre miejsce w którym dostanę części uszczelnienia itd...???

Np. MidParts, Łoboda ostatecznie aso.
_________________
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-10-31, 22:15   

nadal proponuje zaczac od dolania oleju do prawidłowego poziomu.
Dokreciles konwerter? W ogole go zdejmowałes?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
A.kocinski 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 81
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-11-01, 19:05   

Dolałem oleju bo tyle mnie mogło uciec (poj. węży chłodnicy itd....)
Rozdzielałem silnik od skrzyni więc opcje są dwie albo odkręcić konwerter albo zdjąć go z osi skrzyni jako że chciałem sprawdzić panewy to zdjąłem konwerter z wałka skrzyni przy rozpoławianiu a potem odkręciłem konwerter od koła zamachowego więc był on oddzielony i od skrzyni i od silnika (był w nim olej)....
Tak czy siak wyjmuję skrzynie :(

DODANO:
Panowie rzecz której się spodziewałem chodzi to dziwne w obiegu chłodnicy oleju sucho nie pompuje oleju...
Pompa ziewnięta czy może nie może się odpowietrzyć??
Choć to pompa zębata w teorii nie zniszczalna może filtr zabity na maxia i nie może zaciągnąć??
Albo źle złożyłem i sprzęgło nie napędza pompy tylko pytanie czy to możliwe by złożyć wszystko a żeby to wcięcie nie pasowało????
Bardzo źle widzę perspektywę wyjmowania skrzyni.. :( dużo pracy mnie czeka w najbliższym czasie...
_________________
Chętnie pomogę :)
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-11-01, 22:55   

Dlatego z uporem maniaka pytam sie czy przykreciłes konwerter do koła zamachowego? To te 3 sruby dokrecane przez dziure po rozruszniku...
No chyba ze zle wsadziles konwerter i dokrecajac skrzynie uszkodziles pompe oleju - to tez mozna zrobic.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
A.kocinski 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 81
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-11-02, 10:16   

Z uporem maniaka odpowiadam że dokręciłem te 3x2 śruby łączące konwerter z kołem zamachowym... No to możliwe że to miało miejsce jako że cały remont wykonuję sam (bez pomocników )
Aczkolwiek skrzynia z silnikiem połączyła się wzorowo bez użycia nawet młoteczka :)
_________________
Chętnie pomogę :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.