Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Wymiana oleju w skzyni 5hp24a  
Autor Wiadomość
SirSkradicz 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 11
Skąd: Wronki
Wysłany: 2016-01-08, 08:59   [D2 98 4.2PB/LPG ] Wymiana oleju w skzyni 5hp24a

Witam serdecznie,
zabieram się do wymiany oleju w moim samochodzie, wszystko już zakupione. Sprzęt skompletowany lecz pojawił się pewien problem. Chodzi o identyfikacje korku spustowego oraz korku do napełniania. Jest na forum Świetny materiał http://www.a8team.pl/all-...ju-atf-vt76.htm lecz niestety zdjęcia i schematy wygasły. Dlatego ogromna prośba o pomoc w temacie. Gdzie te korki (nie chodzi o słowa no tam jest :P ) i jak to powinno wyglądać.
Serdecznie pozdrawiam i proszę o pomoc
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5076
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-01-08, 09:39   

http://www.audipages.com/...nservicing.html
_________________
Black Cars Matters
 
 
SirSkradicz 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 11
Skąd: Wronki
Wysłany: 2016-01-08, 12:07   

Dzięki za odpowiedź. Ktoś wymieniał ostatnio, jakieś porady sugestie ?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-01-08, 12:29   

najrozsądniej jest zrobic dwie wymiany statyczne.

1. zlewasz stary olej i zalewasz nowy, bez odekręcanie miski i filtra. Jedziesz sie przejechac kilka - kilkanascie kilometrów. Wracasz i znów zlewasz olej. Jest to po to aby reszta starego oleju która została w konwerterze się wymieszała z nowym aby w całym układzie był swerzy olej.

2. robisz wszystko jak opisane w instrukcji z wymianą juz filtra uszczelek itp no i znów oczywiscie nowy olej ...

po tym powinno hulać jak "cza" ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
SirSkradicz 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 11
Skąd: Wronki
Wysłany: 2016-01-08, 13:08   

To całkiem dobry sposób, wezmę to pod uwagę.
A jeszcze jedno pytanie, czy tak bardzo jest potrzebny VAG, siadł mi komp i nie mam na czym sprawdzić. :/
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-01-08, 13:17   

no raczej tak. bez vaga nie sprawdzis temp. oleju potrzebnej do sprawdzenia prawidlowego poziomu oleju

ale jak juz tak bardzo musisz bez vaga to wlewasz olej az nie zacznie leciec. potem zakrec. odpal silnik, przerzuc biegi i zostaw odpalony na 15min. potem odkrec raz jeszcze i jak bedzie leciec to zlej nadmiar i juz.

najwyzej jak naprawisz kompa to sprawdzisz raz jeszcze i ewentualnie dolejesz...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1284
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-08, 17:09   

martin_rs4 napisał/a:
no raczej tak. bez vaga nie sprawdzis temp. oleju potrzebnej do sprawdzenia prawidlowego poziomu oleju

Aż tak krytycznie to nie jest wymagany. W 4hp nie ma czujnika temp. w skrzyni, a olej wymieniałem przyklejając sondę termometru do miski olejowej skrzyni - nie jest to jakiś super dokładny pomiar, ale do wymiany oleju wystarcza. ;)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-01-08, 17:32   

No dlatego tez zasugerowalem inny sposób ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
ahmar 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 38
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 82
Skąd: chełm
Wysłany: 2016-01-08, 21:43   

ja dzisiaj zalewałem mi do pustej skrzyni weszło coś koło 13ltr

proste jak budowa cepa wszystko masz ladnie opisane w postach na temat układu napędowego
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-01-09, 00:39   

Coś za dużo, na goluteńką wchodzi 11l przecież.
_________________
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-01-09, 13:14   

ahmar napisał/a:
mi do pustej skrzyni weszło coś koło 13ltr


joj to mi weszło jak zlałem pierwszym razem cos okło 6L a później po wymianie filtra itp ok. 8L chyba..
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-02-01, 16:46   

http://www.a8team.pl/d2-a...-vt16943,15.htm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.